تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/05/12 - 19:04
کد خبر: 365899

وزیر دفاع: ارتقاء توان موشکی از اولویت‌های وزارت دفاع است

امیر حاتمی در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ارتقای توان موشکی کشور، تهیه و ساخت پیشرفته ترین دستاوردهای حوزه رزم دریایی، ساخت و تولید پیشرفته ترین تجهیزات رزم زمینی و تولید و ساخت هواپیماهای رزمی و آموزشی در حوزه هوایی از جمله اولویت‌های وزارت دفاع در سالهای اخیر بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، امیر سرتیپ حاتمی با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تشریح و تبیین جایگاه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان گفت:  امروز مفتخریم که علیرغم تحریم های ظالمانه نظام استکبار در حوزه تقویت بنیه دفاعی کشور به پیشرفت های تحسین برانگیزی دست یافته ایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و فرمانده معظم کل قوا از تحریم شکنی در حوزه دفاع و نظامی به ویژه در تولید و ساخت جت پیشرفته آموزشی کوثر تصریح کرد:  همانگونه که بارها اعلام شده است وزارت دفاع توانسته است با راهبرد (ما می توانیم)  و توجه به ظرفیتهای بومی و داخلی و هدایت ها و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا نیازهای واقعی نیروهای مسلح را در تمامی حوزه های رزم زمینی، هوایی، دریایی، الکترونیک، پدافندی و موشکی و ... برآورده سازد و امروز نیروهای مسلح آماده تر از هر زمان دیگری با داشتن نیروی انسانی مجاهد جان بر کف شجاع و آموزش دیده از  حدود و ثغور ایران اسلامی و ارزشهای  انقلاب  محافظت می نمایند.

امیر سرتیپ حاتمی در تشریح همکاری های فناورانه با سایر بخش‌های کشوری نیز گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از سرریز فناوری های دفاعی خود در کمک به خودروسازان داخلی، بخش حمل و نقل هوایی، دریای ، ریلی و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و سایر بخش های کشور از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

امیر سرتیپ حاتمی خاطرنشان ساخت: وزارت دفاع علاوه بر مسئولیت خطیر و حساس خود در پشتیبانی و حمایت همه جانبه از نیروهای مسلح همواره پشتیبان و حامی همه بخش های ملی بوده و خواهد بود و لذا متناسب با نیازها و درخواست های دولت و بخش عمومی و خصوصی خدمات هایی را ارائه داده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یکی دیگر از ویژگی‌های بارز و برجسته صنعت دفاعی را بهره مندی حداکثری از ظرفیت های فناورانه دانست و خاطرنشان ساخت:  بهره گیری از علم و دانش کشور،  کمک به اشتغال زایی، بهره‌مندی حداکثری از نخبگان و دانشمندان در جهت توسعه و پیشرفت های حوزه های دفاعی،  تشکیل شبکه یکپارچه علمی و فناورانه از جمله دلایل اقبال و دعوت از شرکت های دانش بنیان در طرح ها و برنامه های وزارت دفاع می باشد.

امیر سرتیپ حاتمی اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی را مرهون ایثارگری شهدای سرافراز انقلاب اسلامی و مجاهدت های رزمندگان شجاع و مخلص و پیرو ولایت دانست و تصریح کرد: ارتقای توان موشکی کشور، تهیه و ساخت پیشرفته ترین دستاوردهای حوزه رزم دریایی، ساخت و تولید پیشرفته ترین تجهیزات رزم زمینی و تولید و ساخت هواپیماهای رزمی و آموزشی در حوزه هوایی از جمله اولویت‌های وزارت دفاع در سالهای اخیر بوده است.

در پایان این نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس سوالات خود را از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح و امیر سرتیپ حاتمی نیز پاسخ های لازم را ارائه کرد.

در این نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس آمادگی خود را در جهت حمایت و توسعه صنعت دفاعی در ابعاد گوناگون اعلام کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top