تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/05/15 - 09:21
کد خبر: 366198

بررسی آماری در تحقیقات علمی و دانشگاهی؛

جایگاه بورس در پژوهش‌های دانشگاهیان +آمار و ارقام

جایگاه بورس در پژوهش‌های دانشگاهیان +آمار و ارقام

بنظر می رسد آن چه تازه واردها و سیل عظیم سرمایه های مردمی را به سمت بورس می کشاند بیش از آن که منطق اقتصادی و هدایت سرمایه باشد، اغوا شدن توسط سودهای یک شبه و شور عمومی ایجاد شده به نفع بورس است که البته تاییدات و تعریف های مسئولین اجرایی کشور در این رابطه بی تاثیر نبوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها در محافل مختلف مردمی و تخصصی همه جا صحبت از بورس است، عده ای در مورد رشد خیره کننده شاخص ها می گویند، عده ای از کنترل تقدینگی و هدایت آن توسط بورس تمجید می کنند و خیلی ها هم از خطر حبابی بودن این رشد و ضرر های هنگفت تازه واردها در آینده نزدیک خبر می دهند.

در هر صورت میزان شیب رشد شاخص های بازار سرمایه در نسبت با میزان رشد آگاهی و آموزش عمومی از فرصت ها و تهدیدهای فعالیت در این بازار پر سود و اما درعین حال خطرناک و پر ریسک بشدت کاریکاتوری و یک طرفه است.

بنظر می رسد آن چه تازه واردها و سیل عظیم سرمایه های مردمی را به سمت بورس می کشاند بیش از آن که منطق اقتصادی و هدایت سرمایه باشد، اغوا شدن توسط سودهای یک شبه و شور عمومی ایجاد شده به نفع بورس است که البته تاییدات و تعریف های مسئولین اجرایی کشور در این رابطه بی تاثیر نبوده است.

با همه این موارد و نقاط مثبت و منفی بازار سرمایه، لزوم بررسی نقش دانشگاه در آموزش عمومی و تحقیقات دقیق علمی و تخصصی در حوزه بازار بورس و آگاهی بخشی عمومی به جامعه بشدت احساس می شود.

آیا دانشگاه توانسته است با پژوهش های علمی به موقع و دقیق مردم را نسبت به تهدیدها و فرصت های فرصت های جدید اقتصادی همچون بورس آشنا کند؟ در همین رابطه در این گزارش به بررسی آماری پژوهش های دانشگاهی در مقاطع مختلف با موضوع بورس پرداختیم که در ادامه آمده است:

شمار در مقاطع تحصیلی

کارشناسی ارشد 21186،دکتری تخصصی (PhD) 346،دکتری حرفه‌ای (عمومی) 44،پایان نامه دکتری 3

شمار در کلیدواژه

شمار در سازمان

شمار در پژوهشگر پراثر

شمار در رشته

شمار در موضوع

ارزش پول در طول زمان، خود به خود کاهش پیدا می‌کند و با توجه به تورم موجود در جامعه در صورتی که افراد پس اندازهای خود را در جای مناسبی سرمایه گذاری نکنند ارزش آن کاسته خواهد شد. اما سرمایه گذاری در بورس چگونه به حفظ ارزش پول در مقابل تورم کمک می‌کند؟

در پاسخ باید گفت افراد با خرید سهام یک شرکت در واقع به نسبت سهمی که خریداری کرده‌اند، در منافع این شرکت یعنی دارایی‌های شرکت و همچنین سود و زیان آن سهیم می‌شوند. در طول زمان، ارزش دارایی‌های شرکت متناسب با تورم افزایش می‌یابد و شرکت در اثر فعالیت‌های اقتصادی که انجام می‌دهد سود قابل قبولی به دست می‌آورد. در نتیجه افرادی که اقدام به خرید سهام شرکت‌ها می‌کنند می‌توانند از سرمایه خود در مقابل تورم محافظت کنند. البته خرید و فروش سهام باید به صورت آگاهانه و همراه با آموزش بورس صورت پذیرد.

درپایان بنظر می رسد این آموزش صحیح نیازمند عزم و همت دانشگاه و دانشگاهیان است تا شرایط به نفع سرمایه های مردمی و اقتصاد عقلانی پیش برود و هر بار با هر موج احساسی و پر ریسک عده زیادی از هموطنانمان متضرر نشوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top