تاریخ انتشار: جمعه 1399/05/17 - 23:29
کد خبر: 366414

۵۰۰ سرفصل درسی در دانشگاه آزاد بازنگری شد

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد از بازنگری بیش از ۵۰۰ سرفصل درسی در حوزه علوم انسانی، هنر و معماری خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن خیری در گفتگو با مهر، اظهار کرد: ما برای اینکه در دانشگاه آزاد به تعالی علوم انسانی برسیم و این هدف را دنبال کنیم از مجاری و راه های مختلفی چون تالیف کتاب، توانمندسازی اساتید، توسعه نشریات و به روزرسانی نشریات و بررسی سرفصل های درسی وارد شدیم.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد افزود: یکی از ۸ دفتر ما در مرکز مطالعات دفتر «بازنگری سرفصل های درسی» است که تلاش می کند هم پاسخگوی مکاتبات مربوط به معادل سازی و مشکلاتی از قبیل رعایت سرفصل ها و عناوین باشد و هم به روزسانی سرفصل هایی که در وزارت علوم و شورای تحول علوم انسانی در جریان است را بر عهده دارد.

خیری یکی از اقدامات صورت گرفته را بازنگری بیش از ۵۰۰ سرفصل درسی در حوزه علوم انسانی، هنر و معماری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر می توان گفت همه سرفصل هایی که در سامانه های دانشگاه آزاد اسلامی بارگذاری شده، به روز و مطابق با مصوبات وزارت علوم و شورای تحول علوم انسانی است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد این اختیار را دارد که تا بیش از ۲۰ درصد در سرفصل های دروس تغییر ایجاد کند، تصریح کرد: یکی از اولویت های ما در ۲۳ گروه تخصصی مرکز مطالعات، بررسی سرفصل ها بر مبنای اینکه آیا می شود درسی که مبنای نظری دارد به سمت مهارت محوری سوق داد یا خیر.به طور مثال در درس حقوق خانواده می تواند این امکان به وجود آید که دانشجویان از دادگاه خانواده بازدید داشته باشند.  

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد بیان کرد: وقتی عناوین درسی شناسایی شود، چندین اتفاق رخ می دهد، نخست اینکه سرفصل ها به روزسانی می شوند و از طرفی منابع جدید به دروس اضافه می شوند و یا براساس شرایط جدید محورهای جدیدی به سرفصل ها اضافه خواهد شد. به طور مثال سرفصل های درس جامعه شناسی انقلاب قدیمی هستند و با توجه به اینکه در آستانه ورود به چهل سالگی دوم انقلاب هستیم و بیانیه گام دوم انقلاب را نیز داریم، باید در خصوص گنجاندن بیانیه گام دوم در این دروس اقدام کرد. 

خیری گفت: بنابراین ما برای هر رشته در دانشگاه آزاد اسلامی یک بسته داریم که در این بسته تغییر سرفصل ها، توانمندسازی اساتید و هم تالیف کتاب های مناسب در نظر گرفته می شود و از طرفی دیگر نشریات مورد توجه قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین براساس بررسی این اولویت ها، قطب های علمی را شناسایی خواهیم کرد؛ یعنی متوجه خواهیم شد که کدام واحد دانشگاه آزاد ظرفیت بیشتری دارد تا از آن واحد برای توسعه رشته ها و توانمندسازی اساتید کمک بگیریم. از سوی دیگر از این طریق، کمبود هیات علمی در واحدها شناسایی می شود و می توان نظارت و ارزیابی بیشتری از طرح درس توسط اساتید، درس های کلیدی و سنخیت و تناسب اساتید با دروس تدریسی داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top