تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/05/20 - 18:14
کد خبر: 366725

وزیر اقتصاد: بازار سرمایه کریدور قابل اعتماد برای تامین مالی است

وزیر اقتصاد و دارایی با حضور در همایش آثار کوتاه رادیویی کار و تولید در جمع خبرنگاران گفت: سرمایه گذاری از ملزومات پایه جهش تولید در کشور است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، «فرهاد دژپسند» در همایش کار و تولید رادیو اقتصاد افزود: شعار راهبردی سال جاری از سوی مقام معظم رهبری  به نام جهش تولید تعیین شده است.

وزیر اقتصاد: بازار سرمایه کریدور قابل اعتماد برای تامین مالی است

وی اظهار داشت: سرمایه گذاری و  بهره وری  از محورهای اساسی برای تحقق جهش تولید است.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: تولید فقط به تولید کالا محدود نمی شود.  وقتی صحبت از تولید به میان می آید منظور تولید کالا و خدمت توامان است.

دژپسند  بیان داشت: وقتی تولید کالا و خدمت در کنار هم قرار می گیرند  الزامات تدقیق و توجه را بیشتر می کنند.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم تولید در کشور جهش داشته باشد  باید به دو نکته  بسیار مهم  اول سرمایه گذاری  و دوم استفاده بهینه  از سرمایه های انباشت شده در عرصه فیزیکی، مالی و انسانی توجه کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در عرصه سرمایه گذاری، افزایش نرخ بهره برداری از تولید و افزایش بهره وری نکته ای که دغدغه ذهنی ماست، بحث تامین مالی است.

وی افزود: تحریم ها از سال 91 تاکنون ساختار جدیدی پیدا کرده و در اندک سال ها رشد سرمایه گذاری در کشور مثبت بوده به عبارتی سه سال رشد سرمایه گذاری در کشور مثبت و بقیه سال ها منفی بوده است.

دژپسند اظهار داشت: نرخ بهره برداری  از تولید حول و هوش 50 درصد است البته آمارها در این زمینه بسیار متفاوت است چون رشته فعالیت ها متنوع است گاهی گفته می شود نرخ بهره برداری از تولید در کشور 45،47 تا 55 درصد است.

وی تصریح کرد: وقتی سرمایه گذاری انجام می شود لزوما باید  استفاده از سرمایه های موجود به بهترین نحو مورد بهره برداری قرار گیرد و نرخ بهره برداری از ظرفیت حتما افزایش قابل توجهی چه در سرمایه گذاری و چه در افزایش نرخ بهره برداری داشته باشد.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در بحث سرمایه گذاری « تامین مالی ثابت» و در مقوله افزایش نرخ  بهره برداری تولید «تامین مالی سرمایه در گردش »مطرح می شود.

وی  با اشاره به اینکه نظام اقتصادی ایران بانک پایه است، افزود: خوشبختانه امروز بانکداری کشور در آستانه تحول است.

دژپسند بیان داشت: طی چند ماهه گذشته سیستم هایی در کشور رونمایی شده که بدون مراجعه به بانک می توان ضمن بازکردن حساب، تسهیلات گرفت و احراز هویت شد.

وی گفت: خوشبختانه هم توانسته ایم سیستم بانکداری کشور را به تکنولوژی های پیشرفته مجهز کنیم و هم  مجاری تامین مالی راتنوع بخشیم.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: بنگاه  های اقتصادی به خصوص  متوسط و بزرگ مقیاس امروز برای تامین مالی ثابت  نیاز به مراجعه بانک ندارند بلکه بصورت غیر حضوری می توانند  خدمات بانکی دریافت کنند.

وی اظهارداشت: بنگاه های بزرگ برای تامین سرمایه مورد نیاز خود می توانند به بازار سرمایه مراجعه و نیاز خود را برطرف کنند.

ژپسند بیان داشت: کریدور بازار سرمایه امروز می تواند در تامین مالی اقتصاد نقش قابل توجهی داشته باشد  البته این حرف به معنای حذف نظام بانکی نیست.

وی ادامه داد: کریدور بازار سرمایه یک کریدور قابل اعتماد از نظر تامین منابع چه در سرمایه ثابت و چه در سرمایه در گردش  است.

وزیر اقتصاد و دارایی اظهار داشت: حضور پررنگ و عمیق بازار سرمایه به تسهیل تامین مالی در اقتصاد، بهبود فضای کسب و کار، رشد سرمایه گذاری و افزایش نرخ بهره برداری از ظرفیت های موجود کمک شایان توجهی خواهد کرد در ضمن یک مامنی برای هدایت سپرده های و پس اندازهای خرد مردم است.

وی ادامه داد: مراجعه به بازار سرمایه حتما باید  با مطالعه و مشاوره باشد.

دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: رادیو رسانه ای که همه جوامع به خصوص جامعه ایرانی حاضر نیست به سهولت چیز دیگری را جایگزین آن کند.

وی افزود:رادیو رسانه همراه است و مردم ایران خاطرات بسیار متفاوتی از رادیو دارند.

وزیر اقتصاد و دارایی اظهارداشت: کسانی که در عرصه کار و تولید هستند شاید رادیو مطلوب ترین رسانه است برای اینکه می توانند در هر شرایطی آن را با خود به همراه داشته باشند و بهره مند شوند.

وی بیان داشت:خوشبختانه رادیو با نوآوری های که داشته سعی کرده هیچ موقع جایگاه خود را از دست ندهد.

دژپسند ادامه داد: رادیو  برای ما هم  یک رسانه بسیار مهمی در تبیین سیاست ها، اقدامات و همچنین بیان دیدگاه ها، نظرات و انتقادات است.

وی گفت: شاید بدترین برداشت از رسانه اینکه  انتظار داشته باشیم رسانه در مقام تعریف و تمجید باشد به خصوص رسانه ملی که کارکردش متمایز و متفاوت از همه رسانه هاست بالاخص بخواهد یک نقش بی نظیری را ایفا کند  یعنی  هم زبان گویای مردم به معنای اعم صاحبان حرف، کار و تولید باشد و هم قدرت تبیین واقع بینانه عملکرد، سیاست و برنامه های حکومت به معنای اعم و قوه مجریه به معنای اخص باشد، بنابراین کار راحتی نیست.

وزیر اقتصاد افزود: ضمن اینکه شاید یکی از دلائلی که شغل اصحاب رسانه و خبرنگار  سخت تلقی می شود همین باشد وگرنه قلم و زبان که سختی ندارد  بلکه  تحمل این نگاه و حرکت در مسیری که به مثابه تقوای رسانه ای است ، کار را سخت می کند که چگونه برویم که از جاده انصاف خارج نشویم ، چگونه باشیم که امید  را ایجاد کنیم بدون اینکه گرفتار دام دروغ شویم، چگونه باشیم تصویری از تحولات به وقوع پیوسته ارائه کنیم بدون اینکه گرفتار خط زدگی و سیاست زدگی شویم به هر حال رعایت تقوای رسانه ای بسیار سخت و دشوار است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top