تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/05/22 - 09:27
کد خبر: 366917

راست و دروغ ترامپ درباره ایران

منظور از کلمه ایران در جملات ترامپ چندان روشن نیست. منظورش حکومت است یا اکثریت مردم یا گروه‌های سیاسی و ...؟ چون هیچ ‌کدام از اینها موضع یکسانی در این باره ندارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عباس عبدی، روزنامه‌نگار، در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:

«دونالد ترامپ معمولا کاری به واقعیت ندارد و هر چه دوست دارد می‌گوید. اگر واقعیت با آن تطبیق داشت خوش به حال واقعیت و اگر نداشت هم بهتر است فکری به حال خود کند و خودش را با سخنان او تطبیق دهد. با وجود این، ممکن است که برخی مردم دچار گمراهی شوند و گمان کنند که ترامپ از روی حساب و کتاب حرف می‌زند. به همین علت بد نیست که در برخی موارد سخنان او را نقد کرد.  وی اخیرا درباره مواضع چند کشور از جمله ایران در قبال انتخاب مجدد او به این مقام اظهار نظر کرد. به گفته او، ایران از مخالفان انتخاب دوباره او به عنوان رییس‌جمهوری امریکاست.

واقعیت این است که منظور از کلمه ایران در جملات ترامپ چندان روشن نیست. منظورش حکومت است یا اکثریت مردم یا گروه‌های سیاسی و ...؟ چون هیچ ‌کدام از اینها موضع یکسانی در این باره ندارند. به علاوه کمتر دیده شده است که کسی یا گروهی در این باره موضع رسمی گرفته و اعلام کند و حتی نظرسنجی نیز انجام نشده یا حداقل بنده مطلع نیستم. ولی از روی قراین و شواهد می‌توان نکاتی را از مواضع آنان استنباط کرد.

اگر منظور ترامپ از ایران ساختار حکومتی است، به‌طور قطع و یقین می‌توان گفت که در این ساختار موضع یکسانی درباره انتخاب مجدد او وجود ندارد... .

در میان مردم هم این دوگانگی موضع را نسبت به انتخاب ترامپ می‌بینیم. برخی که تند و رادیکال هستند، قطعا طرفدار انتخاب ترامپ هستند. در یک سایت که این پرسش مطرح شده بود، پاسخ‌ها به روشنی یک‌طرفه به سوی ترامپ بود. علت نیز این است که گمان دارند روند موجود وضعیت را برای نگاه رادیکال و براندازی هموارتر می‌کند لذا در پی این خط هستند. در مقابل تعداد زیادی از مردم نیز خواهان حل مسائل روزمره خود بوده و از درگیری و تنش بیزار هستند و گمان می‌کنند با وجود ترامپ این هدف محقق نخواهد شد، لذا ترجیح می‌دهند که روابط خارجی همراه با آرامش شود. از این نظر بایدن را ترجیح می‌دهند. بنابراین ما با یک دیدگاه ثابت نسبت به ترجیح بایدن و ترامپ به یکدیگر نه در ساختار رسمی مواجه هستیم و نه در عرصه مردم و افکار عمومی. ولی خب! ترامپ می‌خواهد از طریق بیان این گزاره نادرست مواضع ضد خارجی را نزد امریکایی‌ها تحریک کند، بلکه شانسی برای رای آوردن پیدا کند. این نشان می‌دهد که خودش هم به‌رغم ادعاهایش ارزیابی خوبی از موقعیت رای‌آوری خود ندارد به همین دلیل هر روز بیش از گذشته حرف‌های مضحک‌تری می‌زند مثل سخنان اخیری که علیه بایدن زد که او را بی‌دین و نامقید به انجیل و کلیسا معرفی کرد.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top