تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/05/27 - 14:51
کد خبر: 367452

سرهنگ پاشایی خبر داد

بازداشت مدعیان فروش سوالات کنکور در فضای مجازی

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا هشدار داد: افراد سودجو با راه اندازی سایت‌های جعلی و تبلیغات مختلف در فضای مجازی مبنی بر فروش و واگذاری سوالات کنکور مترصد کلاهبرداری از متقاضیان هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در تشریح این موضوع، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری کنکور سال ۱۳۹۹ افراد کلاهبردار با طراحی پلت فرم‌های مجرمانه در فضای مجازی مدعی دسترسی و واگذاری سوالات کنکور به داوطلبان متقاضی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به تقویم اجرای طرح‌های عملیاتی پلیس فتا در فضای مجازی، متناسب با مناسبت‌ها و ایام خاص کارگروه‌های ویژه ای در پلیس فتا ناجا و رده‌های استانی و شهرستانی ضمن رصد و پایش وقایع در حال انتشار در فضای مجازی، در صورت مشاهده موارد مجرمانه با آنها برخورد می‌کنند.

این مقام انتظامی خبر داد: تاکنون تعدادی افراد مجرم در استان‌های مختلف کشور از جمله فارس، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و خوزستان که با راه اندازی سایت‌ها و کانال‌های مختلف در بستر شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات فریبنده در این خصوص درصدد کلاهبرداری برای فروش سوالات کنکور بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: با تجزیه و تحلیل فعالیت مجرمانه متهمان، مشخص شد تمامی اقدامات این افراد صرفاً کلاهبرداری محض بوده و هیچ گونه مدارکی دال بر دسترسی آنان به سوالات کنکور سال ۱۳۹۹ محرز نشده است.

سرهنگ پاشایی در ادامه به شیوه کلاهبرداری این مجرمان اشاره و بیان کرد: افراد سودجو در ازای واگذاری سوالات کنکور به متقاضیان مبالغ مختلفی را از آنان دریافت می‌کنند و دیگر پاسخگوی تماس‌های افراد نخواهند بود و یا با واگذاری نمونه سوالات کنکور سال‌های گذشته از متقاضیان کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: مجرمان با ترفند " اجاره کارت‌های بانکی سایر افراد و با استفاده از سیم کارت‌هایی که به هیچ عنوان به نام آنها نیست " فرآیند کلاهبرداری خود را انجام می‌دهند؛ این در حالی است که در هنگام کشف جرم اشخاصی که به هر دلیلی کارت بانکی و یا سیم کارت خود را در اختیار این مجرمان قرار داده‌اند نیز مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و باید پاسخگو این فعل مجرمانه عمدی یا سهوی خود باشند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با تاکید بر اینکه متقاضیان به هیچ عنوان به تبلیغات فریبنده و دروغین فروش سوالات کنکور توجه نکنند؛ از خانواده داوطلبان خواست نظارت بیشتری بر عملکرد سایبری فرزندان خود داشته باشند تا آنها طعمه افراد کلاهبردار نشوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top