تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/05/28 - 16:51
کد خبر: 367586

ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران در آموزش قرآن کریم

وزیر آموزش‌ و پرورش در پنجاه ‌و پنجمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور بر توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران دوره ابتدایی و مربیان مراکز پیش‌دبستانی در آموزش قرآن کریم و پیش بردن گام‌به‌گام آموزش قرآن کریم تأکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در پنجاه و پنجمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور که با حضور برخی از اعضا و ارتباط با اعضای استانی این کمیسیون به‌ صورت مجازی در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، ضمن تشکر از تلاش همکاران این حوزه در خصوص بررسی و تدوین سطح‌بندی اهداف آموزش عمومی قرآن، اظهار کرد: نکته‌ای که در سطح‌بندی اهداف آموزش عمومی قرآن باید به‌طورجدی در نظر گرفته شود این است که سطح‌بندی آموزش مسائل قرآنی باید با برنامه‌ریزی منسجم و بر طبق مطالعات و نظرات متخصصین در این زمینه انجام شود و آموزش قرآن را به‌صورت گام‌به‌گام پیش ببرد. در هر سطح باید یک‌قدم نسبت به سطح قبلی جلوتر باشیم و این پیشرفت را حس کنیم.

وی در مورد طرح توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران دوره ابتدایی و مربیان مراکز پیش‌دبستانی در آموزش قرآن کریم، گفت: در اهمیت این دوره از نظر تأثیر بر دانش‌آموزان تردیدی نیست.

وزیر آموزش ‌و پرورش تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم فقط از طریق آموزش‌های ضمن خدمت نمی‌توانیم انتظار توانمندی واقعی را از معلمان و مربیان دبستان و پیش‌دبستانی در زمینه آموزش قرآن داشته باشیم.

وی افزود: باید توجه کنیم که بیش از ارائه نظر بر روی کاغذ باید به خروجی و نتایج کار دقت داشته باشیم و اگر شرایطی وجود دارد که نتایج مطلوب و پایداری از انجام طرح نداشته باشیم، انجام سریع طرح را باید منوط به تحقیقات بیشتر کنیم تا ضریب اطمینان را از حصول نتایج مورد نظر بالا ببریم.

حاجی‌میرزایی، سومین دستور کار جلسه را بررسی پیش‌نویس ضوابط عضویت دستگاه‌ها در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های آموزش عمومی قرآن بیان کرد و گفت: واقعاً باید تلاش کنیم و این مستلزم تلاش مستمر دبیرخانه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قران است؛ و باید طرح‌های ارائه‌ شده در این جلسات در دبیرخانه بررسی و کامل شده و سپس در این جلسات مطرح و تصویب شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top