تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/05/30 - 13:02
کد خبر: 367787

خانواده شهدای ترور مجلس، به جلسه کمیته حقوق بشر دعوت شدند

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور خانواده شهدای ترور مجلس و هسته‌ای در جلسه کمیته، گفت: مجلس پیگیر احقاق حقوق شهدا و خانواده شهدای ترور و تصویب قانون جامع مبارزه با تروریسم است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه‌ملت، زهره الهیان در توضیح نشست کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه روز گذشته کمیته به مناسبت بزرگداشت سالروز حمایت از قربانیان ترور تشکیل شد و خانواده شهدای ترور مجلس که در حمله داعش به شهادت رسیدند و خانوده شهدای هسته‌ای و شاخص مانند شهدای هفتم تیر در این جلسه حضور پیدا کردند.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، افزود: خانواده شهدای ترور نگران فراموش شدن ایثارگری شهدا و حقوق خود بودند، از این رو در این نشست تاکید کردیم که شهدا و خانواده آنها به عنوان اسوه صبر و مقاومت فراموش شدنی نیستند.

وی تصریح کرد: ما همچنین با توجه به پیشنهادات مطرح از سوی خانواده شهدای ترور، وعده دادیم که ضمن برقراری روابط کمیته، NGOهای مرتبط و خانواده شهدای ترور پیگیر احقاق حقوق از دست رفته این خانواده‌ها خواهیم بود.

الهیان در ادامه یادآور شد: روز جهانی مبارزه با تروریسم به ابتکار جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصویب و با کمک چند کشور دیگر این روز به طور جهانی به رسمیت شناخته شد. با توجه به اینکه ایران با داشتن حداقل 17 هزار شهید ترور بزرگترین کشور قربانی تروریسم است، کمیته حقوق کمیسیون امنیت ملی مجلس از بُعد نگاه حقوق بشری به این موضوع و مبارزه با تروریسم ورود پیدا کرده است.

الهیان با بیان اینکه ابعاد فعالیت گروه‌های تروریستی در جمهوری اسلامی ایران به وسعت تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: ایران اسلامی در سال‌های دهه 60 با ترور مردم در کوچه و خیابان و ترور کوکان و افراد مُسن و بی گناه روبه‌رو شد و فراتر از توده مردم، مسئولان کشور از جمله مقام معظم رهبری مورد حمله تروریستی قرار گرفتند و خوشبختانه جان سالم به در بردند. پس از این حوادث نیز در فاجعه تروریستی هفتم تیر 72 تن از مسئولین، نمایندگان مجلس و یاران انقلاب و نخبگان به شهادت رسیدند که شهید بهشتی از جمله شهدای شاخص این حمله تروریستی بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت رئیس جمهور رجایی و نخست وزیر باهنر در حمله تروریست دیگر، افزود: این حوادث گویای این واقعیت است که بحث تروریست در ایران فراتر از مردم عادی، مسئولین را هم در برگرفته است و ما بیشترین متضرر در این زمینه هستیم. جمهوری اسلامی ایران نیز همواره پرچم دار مبارزه با تروریسم بین الملل بوده است.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم با یادآوری تقدیم شهدای ایرانی در مبارزه با تروریسم، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بهای امنیت منطقه را پرداخت کرده است زیرا اگر مبارزه مدافعان حرم نبود، امروز داعش در سراسر منطقه حاکم شده بود و پرونده جنایت های داعش سال‌ها طول می کشد تاریخ بازخوانی شود. بنابراین ثبات و امنیت در منطقه را مرهون خون شهدا و شهدای هستیم. ما شهید سردار سلیمانی نیز در این راه تقدیم کردیم و یادگار ایشان که امنیت و ثبات در منطقه است، در تاریخ ماندگار خواهد بود.

الهیان با تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی برای استفاده از همه ظرفیت‌های موجودیتی نبین الملل جهت مبارزه  با تروریسم، تصریح کرد: ما در مجلس خلاءهای قانونی را مرتفع خواهیم کرد و در تلاشیم تا پایان این دوره قانون جامع مبارزه با تروریسم را به تصویب برسانیم.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیته از تمام ظرفیت مجامع بین‌المللی مانند کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر سازمان ملل برای رساندن صدای مردم مظلوم و خانواده های دردمند شهدای ترور استفاده می‌کند و از مسئولیین می خواهیم یاد و خاطره شهدای ترور را زنده نگاه دارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top