تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/06/04 - 12:29
کد خبر: 368277

نمایندگان نشریات در شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم در نامه‌ای به وزیر علوم:

جلوی بدعت گذاری در معاونت فرهنگی وزارت علوم را بگیرید

جلوی بدعت گذاری در معاونت فرهنگی وزارت علوم را بگیرید

این مساله بصورت ملموس در فضای سیاسی و اجتماعی دانشگاهی ملموس است و خود معاون فرهنگی حضرتعالی نیز از بیان این مساله در جلسات گوناگون ابایی ندارد که مسئولین معاونت فرهنگی همواره به دنبال این است که هزینه ای متوجه صندلی هایشان نباشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» نمایندگان نشریات دانشجویی در شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم در نامه ای خطاب به وزیر علوم نسبت به علمکرد معاونت فرهنگی در حوزه نشریات دانشجویی انتقاد کردند. در بخشی از این نامه آمده است: آنچه در دانشگاه به ما آموخته اند این است که انقلابی، هزینه می دهد اما به سیستم هزینه وارد نمی کند و سیستم را هزینه خودش نمی کند. در همین راستا آخرین موردی که ما شاهد این تذبذب مواضع بودیم، در استعلام دانشگاه صنعتی شریف بود. 

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر غلامی
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناری
سلام علیکم

احتراما از باب امر به معروف و نهی از منکر به استحضار می رساند، به عنوان اعضای دانشجویی و نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی کشور در شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم، نسبت به علمکرد معاونت فرهنگی در حوزه نشریات دانشجویی اعتراضاتی داریم که در ادامه مطرح می شود و به نظر می رسد، لازم است با پیگیری جنابعالی حل فصل گردد
 
1. تذبذب مواضع در پرونده های واصله
این مساله بصورت ملموس در فضای سیاسی و اجتماعی دانشگاهی ملموس است و خود معاون فرهنگی حضرتعالی نیز از بیان این مساله در جلسات گوناگون ابایی ندارد که مسئولین معاونت فرهنگی همواره به دنبال این است که هزینه ای متوجه صندلی هایشان نباشد. این درحالی است که آنچه در دانشگاه به ما آموخته اند این است که انقلابی، هزینه می دهد اما به سیستم هزینه وارد نمی کند و سیستم را هزینه خودش نمی کند. در همین راستا آخرین موردی که ما شاهد این تذبذب مواضع بودیم، در استعلام دانشگاه صنعتی شریف بود. به این صورت که جناب آقای غفاری صراحتا اجماع اکثریت اعضای شورای مرکزی ناظر در جلسه مورخ 4/4/99 را در جلسه مورخ 28/4/99 انکار کرده و با نقض اعتبار امر مختوم، پرونده را بار دیگر به رای گذاشت. بعد از آن هم با وجود اینکه آنچه مدنظر داشت از رای گیری خارج نشد، بدون توجه به نظرات سایر اعضای شورا، نظر شخصی خود را به نام مصوبه شورا، در تاریخ 31/4/99 به شماره نامه 76109/8 به این دانشگاه ابلاغ کرد. بدون صورت جلسه، و بدون تایید متن ابلاغیه توسط اعضای شورا. نه تنها امضایی اخذ نشد، حتی صورت جلسه برای اطلاع اعضای شورا در گروه مجازی شورا نیز قرار نگرفت.
 
2. صدور ابلاغیه از زبان شورای مرکزی ناظر بر نشریات، بدون اطلاع اعضای شورا
متاسفانه جناب آقای مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، در ابلاغیه مورخ 25/5/99 به شماره نامه 94212 به 20 دانشگاه اعلام کرده است که فرایند انتخابات مجازی کمیته های ناظر بر نشریاتشان را آغاز کنند و صدر این نامه را "مصوبه شورای مرکزی" خوانده است، در حالی که آنچه مصوبه این جلسه بود، برگزاری آزمایشگاهی انتخابات در دانشگاه های الزهرا و کاشان بود و بنا شد در صورت تایید این دو انتخابات از سوی شورای مرکزی ناظر، در گام دوم انتخابات 20 دانشگاه دیگر نیز بصورت مجازی برگزار شود. اما ابلاغیه فوق در حالی به دانشگاه ها ارسال شده که هنوز جلسه ای برای بررسی انتخابات این دو دانشگاه برگزار نشده است.
 
3. سهل انگاری در رسیدگی به پرونده های واصله
نزدیک ترین مصداق این سهل انگاری ها، شکایت نشریه دانشجویی اندیشه دانشگاه اراک است که با وجود اینکه در تاریخ 28/11/98 در دبیرخانه شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم ثبت شده است و بیش از 6 ماه از ثبت این شکایت در دبیرخانه شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم می گذرد، هنوز هم که هنوز است بدون اینکه اشکالی به این شکایت وارد باشد یا مشکل شکلی خاصی داشته باشد، در دستور کار شورا قرار نگرفته است. این در حالی است که با وجود حجم بالای پرونده های واصله به دبیرخانه از دانشگاه های مختلفی چون تهران، اراک، الزهرا، کاشان و صنعتی شریف، بیش از یک ماه از برگزاری آخرین جلسه شورا می گذرد.
 
از این رو خواهشمندیم تمهیدات لازم جهت جلوگیری از این دست بدعت گذاری ها از سوی جنابعالی اندیشیده شود و تذکرات لازم نیز به معاون فرهنگی و اجتماعی ابلاغ گردد.
والسلام علی عباد الله الصالحین
 
محمدرضا محمدی دانشجوی دانشگاه شاهد تهران
میلاد مفاخری دانشجوی دانشگاه پیام نور
نمایندگان دانشجویان در شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم
 
رو نوشت: حجت الاسلام و المسلمین رستمی
              مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های سراسر کشور
 
مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1399/06/10 - 01:45

دانشگاه ها دیگه کارایی ندارن فقط دنبال پولن
تورهای مسافرتی آفری
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top