تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/06/04 - 17:53
کد خبر: 368311

اپلیکیشن مطالبه‌گری از نمایندگان مجلس افتتاح می‌شود

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: فاز یک اپلیکیشن منادی در مورد مطالبه‌گری از نمایندگان مجلس به زودی افتتاح و در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام ‌والمسلمین روح الله میرزایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه جامعه سازی و حکومت سازی اسلامی از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر است تا با سکولار بجنگد اظهار داشت: مهم‌ترین ابزار جنگ با سکولار، امر به معروف و نهی از منکر است که در غیر این صورت سرانجام جامعه همچون سرانجام جامعه مسیحیت خواهد شد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) نیز برای سرنگونی طاغوت، حرکت امر به معروف و نهی از منکری  انجام داد و توانست حکومت اسلامی و شیعی را جایگزین حکومت طاغوت کند، همچنین امام توصیه کردند قوه امر به معروف تشکیل گیرد تا به قوای دیگر نظارت کند اما این پیشنهاد وتو شد و در نهایت حکمی برای اداره امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه صادر شد که این حکم نیز قبل از انتشار بازگشت داده شد.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادامه گفت: در سال 92 نیز علما در صدد برگزاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر بودند که مقام معظم رهبری در توصیه به این افراد بیان کردند: سعی کنید تنها ستاد امر‌ به‌ معروف‌ و نهی‌ازمنکر نباشید بلکه ستاد احیای امر‌ به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر را تشکیل دهید یعنی کاری کنید که آحاد مردم بتوانند آمر به معروف و ناهی از منکر باشند و زیرساخت‌های این کار را درست کنید لذا همین امر وظیفه ذاتی ستاد امر‌به‌معروف‌ونهی ازمنکر شد.

وی با اشاره به اینکه رفع موانع امر به معروف نخستین آسیبی است که باید به آن توجه کند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال 79 در خطبه‌های خود آسیب دوم این حوزه را محدود کردن امر به معروف و نهی از منکر به یک موضوع، افراد و محیط خاص دانست و گفت با این کار امر به معروف‌ و نهی از منکر را کوچک کرده‌اید که اگر این وظیفه را درست تبیین کنید نوترین، شیرین‌ترین و کارآمدترین تعامل اجتماعی امر به‌ معروف صورت می‌گیرد و در غیر این صورت عواقب محدود کردن آن را خواهید دید که امروز به جایی رسیده‌ایم که رسانه‌های غربی ستاد امر به معروف را استاد فضولی می‌نامند.

میرزایی اظهار کرد: امر به معروف در اذهان مردم تنها با تذکر دادن به پوشش و حجاب نقش بسته که این روش پایین‌ترین مرحله از امر به معروف است لذا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مهمترین حوزه امر به معروف حوزه مسئولان جامعه است.

وی ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنده باشد مردم می‌توانند اعتراض‌ کنند و دشمن نمی‌تواند از آن سوءاستفاده کند لذا باید الگوهای صحیح مطالبه‌گری را به مردم آموزش داد.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه اگر نهی از منکر را در جامعه باب کنیم  جذب بیشتری نسبت به توصیه به معروف خواهیم داشت اشاره کرد و گفت: معاون مطالبه‌گری ستاد نباید به تنهایی مطالبه‌گری کند بلکه باید فرهنگ مطالبه‌گری را آموزش دهد تا مردم هم بتوانند مطالبه کنند و در ادامه ستاد باید از مطالبه‌گران حمایت کند و هر امکاناتی که لازم باشد را در اختیار آن‌ها گذارد در واقع باید ظرفیتی ایجاد کند تا آمران به معروف و ناهیان از منکر بتوانند به خوبی در این حوزه فعالیت کنند.

وی با اشاره به نتیجه نظرسنجی‌ها از علت همراهی نکردن مردم در حوزه امر به‌ معروف تصریح کرد: علت اصلی عدم همراهی ناشی از ترس صحبت کردن و کارساز نبودن مطالبه‌گری بود لذا ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای از بین بردن این ترس و دلگرم‌کردن اعضای خود حمایت‌هایی را در نظر گرفته است و الگوها و فرمول‌های موفق مطالبه‌گری صحیح را انتشار می‌دهد تا دیگران نیز در حوزه‌های مشابه از آن استفاده کنند.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: مطالبه‌گری دو پیوست علمی و نخبگان را نیاز دارد تا بتواند موفق شود همچنین نباید از تأثیر حمایت مالی و معنوی نیز غافل شد.

فعالیت سامانه آموزشی و شبکه سازی «امین» در سه استان

وی ادامه داد: به منظور آموزش افراد مطالبه‌گر سامانه آموزشی و شبکه‌سازی «امین» در سه استان فارس، کردستان و تهران فعالیت می‌کند که تاکنون بیش از 8 هزار نفر عضو گرفته است، اعضا در این سامانه نحوه مطالبه‌گری صحیح را آموزش دیده و با مطالبه‌گران دیگر استان‌ها در تعامل قرار می‌گیرند و سامانه ملی آن نیز به زودی رونمایی خواهد شد.

میرزایی افزود: اگر مطالبه‌گران بتوانند مدیر فاسد را برکنار کنند و برنده شوند سبب ورود دیگر افراد در این حوزه خواهد شد و ستاد مطالبه‌گری تا حد ممکن از همه آن‌ها حمایت می‌کند و حتی مدیر کشوری برای حمایت از افراد مطالبه‌گر در استان‌ها حاضر خواهد شد.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: مطالبات حوزه مردم را به عنوان امر به‌ معروف و نهی از منکر نشان داده و به گونه‌ای رفتار کنید تا همگان بدانند این اتفاق یک منکر است و شما با منکر برخورد می‌کنید که در این صورت به احیای امر به معروف و نهی از منکر کمک بزرگی خواهد شد.

وی گفت: ابرقدرت‌های دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که مجموعه‌های مردمی دنیا را اداره می‌کنند که سند 2030 که توسط یک ngo نوشته شده نمونه بارز این فعالیت است، همچنین امروزه شغل‌های میان بخشی و استارتاپ‌ها در دنیا تصمیم‌گیری می‌کنند که گروه‌های جهادی امر معروف باید در مقابل آن‌ها بایستند تا جلوی منکرات این فعالیت‌ها گرفته شود.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پایان به اپلیکیشن «منادی» اشاره کرد و گفت: فاز یک اپلیکیشن منادی در مورد مطالبه‌گری از نمایندگان مجلس به زودی افتتاح و در کافه بازار در دسترس مردم قرار خواهد گرفت و فازهای بعدی نیز در خصوص مطالبه گری از سه قوه است که شکایت مردم به صورت محرمانه در این سامانه پیگیری و روند اجرایی پرونده به شاکی گزارش داده می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top