تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/06/03 - 23:55
کد خبر: 368344

حجت‌الاسلام رستمی در شب پنجم محرم هیئت الزهرا دانشگاه صنعتی شریف:

اشک برای امام حسین(علیه السلام) می‌تواند مبنای حرکت شود

اشک برای امام حسین(علیه السلام) می‌تواند مبنای حرکت شود

شما به جای گرایشات ارزشمند، دنیاطلب شدید. حاضر نشدید در راه خدا مالی را هزینه کنید و جان و آبرویی را ببخشید. خداوند به پیامبر فرمود: تا روزی که در دل با تو از نظر گرایش قلبی مخالفتی نداشته‌باشند، مسلمان هستند، ولی مؤمن نیستند. و به جامعه‌ای می‌رسیم که امامشان می‌گوید بیایید نمی‌آیند، فریاد می‌زند و گوش نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هیئت دانشجویی الزهرا دانشگاه صنعتی شریف به مانند سال‌های گذشته با شروع ماه محرم به مدت ده شب از روز پنجشنبه سی مردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز خواهد کرد.

مسئولان این هیئت برای رعایت حال عزاداران حسینی تونل ضدعفونی ایجاد کرده‌اند و از طرفی تمام تمهیدات مربوطه از جمله اجبار ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و وجود مواد ضدعفونی کننده در مراسم در نظر گرفته شده است.

این مراسم به مدت 10 شب در مسجد و حیاط با سخنرانی حجت الاسلام رستمی و حجت الاسلام هدایت و مداحی محمد رستمی برگزار می‌شود.

سخنرانی حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در شب پنجم محرم به شرح زیر است:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم

نعمت هر چه بزرگ‌تر، شکرش واجب‌تر و شکل شکرگزاری‌اش هم فرق می‌کند.

هر کاری در ادای وظیفه انجام دهیم، لطف خودشان است. حتی کسی تشکر هم می‌کند، از لطف او شکرگزار شد. هر شکری که بتوان کرد، چون خودش برای بنده نعمتی است، پس بدهی به بدهی‌های فرد اضافه می‌کند. «اَلْحَمْدُ للَّهِ عَلی عَظیمِ رَزِیَّتی»

افراد جامعه در مقابل یکدیگر مسئول هستند. محبت به خدا، به پیامبر، به مظلومان، به والدین، در این جامعه موج می‌زند. پیامبر به افراد جامعه آموزش داده‌بود: اگر کسی صدای فریاد مسلمانی را بشنود و کمکش نکند، مسلمان نیست. در تمام گرایشات و شوق‌ها و محبت‌ها، چه در رفتارها و بروز کردار اجتماعی، چه در باورها، خلوص و رنگ الهی به همه پاشید. و اینگونه جامعه‌ی صبغة‌الله رنگ گرفت.

این جامعه به جایی رسید که خلیفه‌ی دوم گفت اگر امروز نیت کنم همه را کافر کنم، می‌توانم. گفتند چگونه؟ گفت بیت‌المالشان را قطع می‌کنم. پرا این اتفاق افتاد؟ جلوتر حکومتی مثل امیرالمؤمنین تبدیل به حکومت معاویه می‌شود. ولی‌الله می‌رود و عبدالله می‌آید. در این جامعه‌ای که ولی و نبی خدا می‌رود و طاغوت جایگزین می‌شود، ببین چه تغییری در درون اتفاق افتاده؟ می‌فرماید شما دنیا را بر آخرت و خود را امامتان ترجیح دادید و سقوط کردید، به همین دلیل دائم بگویید «بابی انت و امی و نفسی» که گره بخورید، و سقوط نکنید. ترجیح ندادن خانواده بر اهل بیت، مال بر اهل بیت را باید تمرین کنید.

ابن ابی الحدید نقل می‌کند که پسر مغیره نقل می‌کند که پدرم آمد به معاویه فحش می‌داد. گفتم چه شده؟ گفت به معاویه گفتم حالا که حسن بن علی خانه‌نشین شده، از زور روی اینها کم کن و خیلی فشار نیاور. معاویه گفت تو نمی‌فهمی، اسم پسرعموی مرا هر روز در اذان می‌گویند، و نام بقیه گفته نمی‌شود. برای من قابل قبول نیست. تا این اسم را دفن نکنم، آرام نمی‌گیرم. چه اتفاقی افتاد؟ خداوند در قرآن فرمود اگر دیدی تغییر بیرونی اتفاق افتاد، ببینید چه تغییری در درون جامعه رخ داده؟ کسی مثل علی در حجاز حکومت می‌کرده و اکنون معاویه.

شما به جای گرایشات ارزشمند، دنیاطلب شدید. حاضر نشدید در راه خدا مالی را هزینه کنید و جان و آبرویی را ببخشید. خداوند به پیامبر فرمود: تا روزی که در دل با تو از نظر گرایش قلبی مخالفتی نداشته‌باشند، مسلمان هستند، ولی مؤمن نیستند. و به جامعه‌ای می‌رسیم که امامشان می‌گوید بیایید نمی‌آیند، فریاد می‌زند و گوش نمی‌کنند.

اشک برای امام حسین (ع) می‌تواند مبنای حرکت شود

اگر در روایات گفتند اشکی بر حسین (ع) بریزی، آتش‌ها خاموش می‌شود، چون این اشک پشتوانه‌ی عظیمی دارد که می‌تواند مبنای حرکت شود. اشک یعنی احساس همدلی با امام حسین (ع). این اشک نجات می‌دهد. اما اگر این اشک بدون این باشد که در تو حرکت ایجاد کند، مثل ماده‌ی محرکی است که تو به حرکت درنیاورده‌ای.

امام (ره) می‌فرمود شهادت می‌خورم ملت ما از ملت زمان امیرالمؤمنین و امام حسین (ع) بهتر هستند. امام با کسی تعارف ندارد. همان امامی که قضاوت مردم برایش مهم نیست این حرف را می‌زند. زیرا وقتی در معرض انتخابات قرار گرفتند، خود را نشان دادند. و خود را در همان شرایط آمادگی و مواجهه با صحنه‌هایی که اماممان «هل من ناصر ینصرنی» بگوید و ما کم نیاوریم، آماده باشیم. از آن طرف هم اگر دست و دلمان لرزید، بترسیم.

خدا دو خط را روشن در قرآن بیان می‌کند. شیطان یک ندا دارد و خدا هم یک ندا دارد. جبرئیل و پیامبران ندای الهی را به شما می‌رسانند، و شیطان هم یک ندا. در روز 23 ماه رمضان دو ندا به صدا درمی‌آید، یکی ندای الهی است و بعدازظهر 23، ندای شیطان هم بلند می‌شود. خدا فرمود: خدا مشتری شماست، پای معامله می‌آیید یا نه؟ خدا از تو قرض می‌خواهد، به خدا قرض می‌دهی؟ از طرفی فرمود حواستان باشد شیطان دل رفقای خود را خالی می‌کند، در صحنه‌های امتحان حواستان باشد.

« الشَّیْطَانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَیَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشَاءِ {بقره، 268}» شیطان برایتان وعده‌ی فقر می‌دهد و فحشا برایتان آماده می‌کند. پس چه کنیم؟ راه‌های میانبر را پیدا کن. خدا به شما وعده‌ی رحمت و رضوان خودش را می‌دهد. ببین کدام صدا را گوش می‌دهی؟ در حالی که خدا برای بنده‌اش کافی است.

خدا به پیامبر فرمود: پیامبر، یک عده دنبال این هستند که دل تو و جامعه‌ات را خالی کنند، اینکه آقا فرمودند تحریف از تحریم خطرناک‌تر است، شما در تحریف است که جایگاه و تکیه‌گاهی مثل خدا را عوض می‌کنی. این دعوا و مطالبه‌ی شیطان است و دعوت الهی هم هست، تو به کدام روی می‌آوری؟ وقتی به این مجالس می‌آیی، یعنی به ندای الهی گوش کردی، و آن وعده‌های شیطان در تو اثر ندارد.

روز قیامت خدا به بندگان جهنمی‌اش می‌گوید مگر نگفتم شیطان را نپرستید، او دشمن شماست؟ شیطان انسان را دعوت می‌کند تا به کفر می‌رساند، و بعد می‌گوید من از تو بیزار هستم. شیطان در این دعوت‌ها وقتی ما را به سمت بدی‌ها برد، خطوه خطوه ما را به سمت سقوط می‌کشاند. و جامعه را به سمت سقوط می‌کشاند. اگر نقطه‌ی ورود آلودگی‌ها را مراقبت نکنی، چه بسا بعدها دچار بیچارگی علوی‌ها شوی و ممکن است به نقطه‌ای برسی که امیرالمؤمنین به ابن ملجم می‌گوید من به تو بدی کرده‌بودم؟ ابن ملجم می‌گوید الان می‌خواهی مرا درست کنی؟ فرق بیچارگی و سقوط این می‌شود که امکان بازگشت از او گرفته می‌شود.

نگذارید دلتان زنگار بگیرد، در قلب که بسته شد، سیاهی همه‌ی دل را که گرفت، نه وارداتی در آن اتفاق می‌افتد، نه صادراتی. نه کینه‌ای خارج می‌شود و نه گناهی خارج می‌شود و نه خوبی وارد می‌شود. اگر به سمت حسین فرار کردی، همه چیز حل است. به آغوش امام حسین (ع) پناه ببر. و چه زیبا امام حسین (ع) ما را جذب خود کرد.

 

*

اگر خدا بخواهد به بنده‌ای خیر دهد و او را رشد دهد، در دلش محبت امام حسین(ع) را می‌نشاند

تصاویری از مراسم پنجم شب از محرم‌الحرام 1442 در هیئت‌الزهراء

اشک برای امام حسین (ع) می‌تواند مبنای حرکت شود

اشک برای امام حسین (ع) می‌تواند مبنای حرکت شود

اشک برای امام حسین (ع) می‌تواند مبنای حرکت شود

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top