تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/06/12 - 00:22
کد خبر: 368982

پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونایی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه نظامی، قدرت و فرهنگ یک نظام حکمرانی داخلی وجود دارد که به‌عنوان دستاورد نظام اسلامی شناخته می‌شود اما در حوزه اقتصاد و تکنولوژی هیچ تئوری داخلی تعریف نشده و تمام مدل‌ها مربوط به ۶۰ سال پیش است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عیسی منصوری امشب در نشست با جمعی از نخبگان دانشگاهی و فعالان اجتماعی قوچان در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: امروز یک ژست روشنفکری در جامعه سخن از ناامیدی، منفی‌نگری و انتقادی سخن گفتن است و این نگاه منفعلانه راحت‌ترین نگاه هست، اما هنر این است که به آینده نگاه امیدوارانه داشته باشیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جنگ امروز دیگر جنگ نظامی نیست، بلکه جنگ اقتصادی و تکنولوژی است، گفت: نظام اسلامی دو دستاورد مهم داشت، یکی به لحاظ نظامی و قدرت که امروز ایران یک قدرت منطقه‌ای محسوب می‌شود و این دستاورد در نظام حکم‌رانی است.

وی با یادآوری اینکه در حوزه فرهنگی از سختگیری‌هایی شروع شد و امروز در این حوزه عقل‌مندانه رفتار می‌کنیم که نشان از حکم‌رانی بومی در این حوزه است، تصریح کرد: در این حوزه‌ها، نظام حکمرانی داخلی تعریف شده دارد اما در حوزه اقتصادی و تکنولوژی نظام حکمرانی تعریف نشده است و آنچه امروز به عنوان تئوری در این زمینه مطرح است همان مدل‌های ۶۰ سال پیش می‌باشد.

منصوری با بیان اینکه در دهه ۴۰ نظام بانکی فعال شد تا از طریق وام، صنایعی مثل ایران خودرو راه بیفتد و امروز هم همان نظام در حال انجام بوده و ایده جدیدی روی میز قرار نگرفته است، تأکید کرد: دولت‌های مختلف فقط به‌دنبال تقسیم پول بودند و نوآوری در حوزه اقتصاد و سرمایه ایجاد نشده است، آنچه امروز در کشور بر مردم می‌گذرد نشان از نبود تئوری و نظام حکم‌رانی داخلی و بومی در حوزه اقتصاد دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه امروز پارادایم اقتصاد و سرمایه‌گذاری در دنیا تغییر کرده است، افزود: نظام حکم‌رانی حوزه اقتصاد در ایران مجوز محوری یعنی وام، مجوز و عقد قرارداد با پیمانکار و مشاور بوده است.

وی با بیان اینکه در دنیا اتصال دو بخش به یکدیگر مرسوم بوده اما در ایران برای اتصال دو بخش خصوصی به هم دولت کمکی نمی‌کند، گفت: سازو‌کاری که برای اعطای تسهیلات کرونا در کشور چیده شد مورد انتقاد خیلی از مدیران کل یا دیگران قرار گرفت که چرا به‌جای ثبت نام در سامانه، مردم مراجعه نداشته باشند، چرا عادت به مراجعه حضوری مردم کرده‌ایم، سامانه‌ای تهیه و مردم از آن طریق درخواست می‌دهند.

منصوری یادآور شد: برای هر طرح نوآوری در قوچان کمک می‌شود اما به شرطی که به نتیجه ختم شود، زیرا منابعی در این حوزه در اختیار بوده اما نوآوری نهادی نیز باید در این شهرستان صورت بگیرد، یعنی مسؤولان یک طرح نوآورانه از جنس تسهیلات یا کمک بلاعوض برای منطقه تعریف کنند.

بیکاری بیش از یک میلیون نفر در کشور به‌دلیل کرونا

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این موضوع که تاکنون ۸۵۰ هزار نفر تاکنون در سامانه مربوط برای بیمه بیکاری کرونا ثبت نام کرده‌اند، بیان کرد:  براساس نُرم جهانی حدود ۷۰۰ هزار نفر مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند اما از نظر داده‌های وزارتخانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به‌دلیل کرونا در کشور بیکار شده‌اند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع برای این بخش پیش‌بینی شده است، افزود: تاکنون حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان به ۱۹ بانک عامل معرفی شده است که حدود ۳ هزار میلیارد تومان پرداخت صورت گرفته که امیدواریم سرعت عمل بانک‌ها در پرداخت افزایش پیدا کند.

منصوری یادآور شد: برداشتن تعهد به حفظ کار و ضمانت برای افرادی که زیر ۱۶ میلیون تومان تسهیلات گرفته‌اند، حذف شده است و تنها چک و سفته کفایت می‌کند، همچنین برای مبالغ بالاتر هم چک برگشتی، اقساط معوق و غیره برداشته شد تا به فرآیند کسب‌وکارهایی که به شدت آسیب دیده‌اند، کمک صورت بگیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای حوزه حمل‌ونقل به‌ویژه حمل‌ونقل هوایی و ریلی اختصاص پیدا کرده که اگر در حوزه لجستیک صدمه دیده‌اند از این منابع استفاده کنند و این‌ها جدای از منابعی است که برای افراد بیکار شده برای دریافت بیمه بیکاری اختصاص یافته است.

اشتغال بیش از یک هزار نفر در حوزه روستایی و عشایری طی یک سال اخیر

فرماندار قوچان نیز در این جلسه با اشاره به جمعیت ۱۷۵ هزار نفری این شهرستان و ظرفیت مناسب در حوزه‌های مختلف، گفت: طی یک سال گذشته در حوزه اشتغال روستایی و عشایری، برای ۵۲۳ طرح اعتبار ۳۱ میلیارد تومان پرداخت شد که اشتغال یک هزار و ۱۱۱ نفر را به همراه داشته است.

هادی رجایی‌نیا با تأکید بر اینکه ۱۸۴ درصد میزان سهمیه شهرستان تحقق پیدا کرده و نظارت بر طرح‌ها ۹۹.۲ درصد بوده است، بیان کرد: در حوزه اشتغال فراگیر نیز برای ۲۵ طرح اعتبار ۳.۵ میلیارد تومانی اختصاص یافت که اشتغال ایجادی ۱۰۸ نفر بوده است.

وی یادآور شد: در حوزه تسهیلات کرونا نیز یک هزار و ۱۸۵ معرفی به بانک با ۱۹.۵ میلیارد تومان اعتبار صورت گرفته که پرداختی این شهرستان ۴۱۴ نفر با تسهیلات ۵ میلیاردی است، یعنی ۲۵ درصد تسهیلات جذب شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top