تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/06/13 - 15:20
کد خبر: 369165

روحانی: سلامت دانش آموزان با بازگشایی مدارس را تضمین می کنیم

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در بحث بازگشایی مدارس، حفظ سلامت و همزمان، تداوم روند آموزش دانش آموزان اهمیت بسزایی دارد، اطمینان داد که اجرای دقیق سیاستهای اتخاذ شده برای بازگشایی مدارس، سلامت دانش آموزان را تضمین می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از اقتصادنیوز، حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا اظهارداشت: عمده سیاستگذاری های ستاد ملی مقابله با کرونا در ماههای نخست مقابله با این بیماری، بر پایه یافته های علمی و توصیه های متخصصان بود اما اکنون همه سیاستگذاری ها در کنار یافته های علمی و توصیه های متخصصان، از یک پشتوانه قوی و موفق تجربی نیز برخوردارند.

رئیس جمهور گفت: پس از برگزاری موفق مناسبت های ملی و مذهبی، بازگشایی کسب و کارها و برگزاری کنکور سراسری، ارشد و دکترا، اکنون و به اعتقاد متخصصان امر، به این نقطه اطمینان بخش رسیده ایم که شرط بازگشایی مدارس، سلامت دانش آموزان به عنوان اولویت نخست است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش روسای کمیته های درمانی و امنیتی و اجتماعی از روند برگزاری مراسم عزاداری محرم با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی اظهارداشت: این گزارش که بیانگر رعایت دقیق و در حد قابل قبول اجرای دستور العمل های بهداشتی است، جای قدردانی از همه مردم، دستگاههای مجری و ناظران پروتکل های بهداشتی نظیر روسای دانشگاه های علوم پزشکی، استانداران، فرمانداران و نیروهای انتظامی و همه برگزارکنندگان مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در ایام محرم دارد.

رئیس جمهور افزود: رعایت این دستورالعمل ها نشان داد که می توان با  حفظ پروتکل ها، تمامی شئون زندگی مردم در شرایط کرونایی برگزار شود و تعطیل کردن فعالیت‌ها راهکار درستی برای حفظ سلامتی مردم نیست.

روحانی در ادامه به موضوع برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۹ استان کشور برای تعیین تکلیف نمایندگان ۱۱ حوزه ای که در مرحله اول حداقل آرا را کسب نکردند، اشاره کرد و گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا با سیاستگذاری هایی که انجام داده، اجازه نداده است در روند امور جاری زندگی مردم و در عین حال اجرای مناسبت های سیاسی و اجتماعی کشور خلل و یا تاخیری ایجاد شود و در همین راستا انتخابات پیش رو نیز با بهره گیری از تجارب حاصله، در موعد اعلام شده برگزار می شود.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه ای از مشارکت سیاسی مردم و مردمسالاری دینی در جامعه دانست و تاکید کرد: در برگزاری انتخابات و روند مشارکت سیاسی مردم در امور کشورشان نباید خللی ایجاد شود تا به این ترتیب مردم بتوانند در موعد مقرر نماینده خودشان را برگزینند و روند برگزاری این انتخابات، می تواند تجربه ای برای برگزاری انتخابات بزرگتر در آینده باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top