تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/06/19 - 19:32
کد خبر: 369796

۱۹۰۰ کیلومتر به خط ریلی کشور افزوده می‌شود

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه تا چند ماه دیگر خط ریلی رشت به بندرکاسپین متصل می‌شود گفت: هزار و ۹۰۰ کیلومتر خط ریلی تا پایان سال در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از تسنیم از رشت، محمد باقر نوبخت عصر امروز در حاشیه راه‌اندازی قطار 5 ستاره رشت - مشهد که در ایستگاه راه آهن فلکده رشت برگزار شد تحقق شعار جهش تولید مورد تأکید مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: هزار و 900 کیلومتر خط ریلی تا پایان سال در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

۱۹۰۰ کیلومتر به خط ریلی کشور افزوده می‌شود

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن با اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان قصد دارد مردم را مورد فشار قرار دهد و به آن آسیب وارد کند عنوان کرد: دولت دو سیاست همزمان توسعه ناوگان ریلی و سیاست توازن درست و عادلانه در کشور را دنبال کرد به طوری‌که در حدود یک سال گذشته استان گیلان به شبکه سراسری ریلی وصل شد.

نوبخت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن و مقاومت ملت ایران در طول چهل سال از عمر انقلاب اسلامی و ایستادگی آنان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از مسئولان راه آهن تشکر می‌کنم که از زمان راه‌اندازی مسیر ریلی قزوین به رشت عملیات احداث و تکمیل راه‌آهن را دنبال کنند به طوری‌که امروز در عرض 3 و نیم ساعت از تهران به رشت رسیدیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور کوتاه شدن مسیر ریلی قزوین به رشت و تلاش‌های مسئولان راه آهن در این زمینه را قابل ستایش ارزیابی کرد و ابراز داشت: علاوه بر این‌ها برای رفاه حال مسافران قطار 5 ستاره رشت به مشهد راه‌اندازی شد که از امکانات رفاهی مناسبی به ویژه برای زائران حرم امام رضا(ع) برخوردار است.

وی حرکت قطار رشت به تهران که موجب تسهیل در کارهای اداری مردم در پایتخت می‌شود را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه ایجاد چنین امکانات رفاهی همواره از اهداف دولت است افزود: این تنها یک بخش و یک نمونه از تلاش‌های دولت بوده زیرا قبل از اینکه قطار گیلان راه‌اندازی شود شاهد راه‌اندازی مسیر ریلی در ارومیه بودیم.

معاون رئیس‌جمهور افتتاح خطوط ریلی در کرمانشاه قبل از راه‌اندازی قطار در ارومیه و بهره‌برداری از خط راه آهن در مسیر همدان را در راستای تحقق سیاست توسعه متوازن ریلی دولت خواند و اظهار داشت: کارهای دولت در اینجا تمام نشده و هم‌اکنون عملیات ریلزگذاری در مسیر سنندج و یا رستم‌آباد به سمت تبریز در حال انجام است.

نوبخت از دو خطه کردن راه‌آهن به سمت زنجان، و یزد به سمت اقلید سخن گفت و با تأکید بر اینکه سراسر ایران به یک کارگاه ریلی تبدیل شده است تصریح کرد: این اقدامات به سرعت توسط مسئولان راه و شهرسازی در حال پیگیری بوده به طوری‌که یک مسیر بزرگ ریلی از بندر چابهار نزدیک به 700 کیلومتر به سمت زاهدان در حال انجام است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه تا دهه فجر امسال پروژه ریلی زاهدان به خارک و چابهار به ایرانشهر به پایان رسیده و با اتمام عملیات اجرایی آن‌ها در همین دولت مناطق مورد نظر به هم اتصال پیدا می‌کنند افزود: از سال 92 تاکنون حدود 10 هزار کیلومتر خط ریلی در کشور ایجاد شده که از خدمات قابل توجه دولت است.

وی با تأکید بر اینکه نزدیک به هزار و 900 کیلومتر خطوط ریلی تا پایان همین امسال در کشور به بهره‌برداری می‌رسد و بیش از هزار کیلومتر هم در سال‌های گذشته به خطوط ریلی کشور اضافه شده است خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در شبکه ریلی و زیرساخت‌های کشور به وقوع پیوسته که موجب توسعه و پیشرفت استان‌ها می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور انتقال و جابه‌جایی مسافر، کالا و بار از گیلان به سمت تهران و مشهد و برعکس را متذکر شد و با بیان اینکه تا 5 یا 6 ماه دیگر قطار گیلان به بندرکاسپین منطقه آزاد انزلی می‌رسد گفت: با تحقق این هدف تمام کشورهای حاشیه دریای خزر می‌توانند بار خود را به انزلی آورده و از آنجا با قطار به خلیج فارس ببرند.

نوبخت با اشاره به اینکه تا چند ماه دیگر از طریق ریل منطقه خلیج فارس به دریای خزر اتصال پیدا می‌کند این اقدامات را از جمله کارهای بزرگ دولت آن هم در شرایط سخت تحریمی دانست و تصریح کرد: ما در این هشت سال در اکثر اوقات در تحریم‌های سخت و بی‌سابقه بودیم که از بابت آن فشارهای سختی هم به مردم کشورمان وارد آمد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تلاش برای گذر از تحریم‌های دشمن و متوقف نشدن چرخ توسعه در سراسر کشور را هدفی که مسئولان در جهت تحقق آن تلاش می‌کنند خواند و عنوان کرد: در عرصه‌های مختلف نظیر پروژه‌های راه آهن، طرح‌های بیمارستانی و مدارس کارهای عمرانی خوبی در کشور در حال انجام است.

وی امکانات رفاهی قطار پنج ستاره زندگی در مسیر رشت به مشهد را خوب اعلام کرد و با بیان اینکه امیدواریم مردم و زائران حرم امام رضا(ع) خادمان خود در دولت را دعا کنند اظهار داشت: هدف دولت این است که در این شرایط سخت تحریمی مردمی که در سختی زندگی می‌کنند به آنان خدمت برساند زیرا رضایت مردم همان رضایت خداوند است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top