تاریخ انتشار: شنبه 1399/06/22 - 14:42
کد خبر: 369987

برای یادگیری سازدهنی از کجا شروع کنم؟

جدای از اون سازدهنی توانایی اجرای سبک های مختلف هم داره و همه سبک ها از پاپ و کلاسیک گرفته تا ایرانی و یا حتی جز ، بلوز و راک هم میشه به راحتی روی سازدهنی اجرا کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» همه ما صدای دلنشین و زیبای سازدهنی رو شنیدیم کمی جای تعجب داره که سازی به این کوچکی همچین قابلیتی دراجرای با احساس قطعات مختلف داره شاید جالب باشه که بدونید همه این قابلیت ها در همین کوچکی و ظرافت ساز نهفتس در واقع سازدهنی سازیه که کمک می کنه تا همون جملاتی رو که دوست داریم به زبون بیاریم با نت های موسیقی اجرا کنیم و از این بابت شاید برای کسایی که به این ساز علاقمند هستن و یا صدای سازدهنی رو دست دارن گاهی سوالاتی پیش بیاد که چطور میشه نوازندگی این ساز رو یاد گرفت و یا سوالاتی از این دست، برای آموزش حضوری در تهران هم می توانید به آموزشگاه موسیقی منظومه به عنوان  برترین آموزشگاه موسیقی در یوسف آباد  مراجعه کنید:

برای یادگیری سازدهنی از کجا شروع کنیم؟

آموزش سازدهنی چقدر طول میکشه؟

کدوم مدل سازدهنی رو انتخاب کنیم؟

با سازدهنی چه آهنگایی میشه نواخت؟

آیا یادگیری سازدهنی سخته؟

آیا نوازندگی سازدهنی به نفس زیادی نیاز داره؟

در اینجا ما سعی می کنیم بعضی سوالات متداول در مورد سازدهنی رو تشریح کینم تا هم با خود سازدهنی و هم نحوه درست یادگیری اون بهتر آشنا بشید.

چطور میشه نوازندگی سازدهنی رو یاد گرفت؟

نوازندگی سازدهنی کار زیاد سختی نیست وقتی اصول نواختن و موسیقی رو یاد بگیرید خیلی راحت با کمی تمرین می تونید به تبحر کافی روی ساز دست پیدا کنید.

یکی از کلاس های تخخصی آموزش سازدهنی در آموزشگاه موسیقی منظومه هست که در سال های اخیر به شکلی تخصصی و حرفه ای روی آموزش سازدهنی کار کرده.

شما می تونید با گذروندن یک دوره کوتاه آموزشی نوازندگی این ساز رو به شکلی آسون و اصولی راحت یاد بگیرید و همچنین آموزش سازدهنی در آموزشگاه منظومه در سبک های تخصصی این ساز و برای همه گروه های سنی انجام میشه.

برای یادگیری سازدهنی از کجا شروع کنیم؟

برای یادگیری سازدهنی کافیه یک ساز داشته باشید و زمانی رو برای تمرین اختصاص بدید در واقع بهتره اول استادتون رو انتخاب کنید و بعد از اون با نظر استاد سازتون رو تهیه کنید تا بتونید ساز با کیفیت تری انتخاب کنید چرا که طبیعیه برای شروع شما مدل های مختلف ساز رو نمیشناسید و ممکنه ساز بی کیفیتی تهیه کنید.

بعد از تهیه ساز و با شروع کلاس می تونید بعد از چند ماه اصول اولیه نوازندگی ساز رو یاد بگیرید و کم کم نواختن قطعات مختلف رو شروع کنید.

توصیه ای که در این مرحله داریم فقط تمرین و تکراره چرا که با تمرین و تکرار می توانید به تبحر و تسلط کافی روی ساز برسید.

بهتره زمانی رو برای تمرین روزانه اختصاص بدید تمرین سازدهنی زمان زیادی از شما نمیگیره کافیه روزی نیم ساعت تمرین داشته باشید تا بتونید به راحتی روی ساز تسلط پیدا کنید.

آموزش سازدهنی چقدر طول میکشه؟

سازدهنی ساز زیاد سختی نیست و دروه آموزشی خیلی طولانی هم مثل برخی سازها نداره در واقع شما با یکی دو ترم کوتاه می تونید بخش مبتدی رو به پایان برسونید و به راحتی در این بخش نواختن یک سری قطعات رو یاد می گیرید.

یادگیری سازدهنی از همون ابتدا زیباست و با صدای ملایم و دلنشینی که داره از همون جلسات اول حس خوبشو به شما منتقل میکنه.

دوره های پیشرفته روی سازدهنی رو هم بعد از اون می تونید بگذرونید تا در نوازندگی حرفه ای و تکنیک نوازی هم تسلط پیدا کنید.

کدوم مدل سازدهنی رو انتخاب کنیم؟

اینکه کدوم مدل سازدهنی رو انتخاب کنید با مشورت استاد بهتر می تونید تصمیم بگیرید چرا که سازدهنی انواع مختلفی داره که تفاوت هایی با هم دارن اما اگه به طور کلی بخاییم بگیم سازدهنی در دو خانواده کلی به اسم های دیاتونیک و کروماتیک وجود داره جدای از تفاوت در جنس صدا و به لحاظ نت ها در گام های مختلف ، سازدهنی های کروماتیک ساز های کامل تری هستن که توانای اجرای گام های مختلف و قطعات مختلف رو دارن.

با سازدهنی چه آهنگایی میشه نواخت؟

سازدهنی ساز کاملیه و با اون میشه همه قطعات رو نواخت در واقع با نوع کروماتیک اون هیچ قطعه یا آهنگی نیست که نشه اجرا کرد.

جدای از اون سازدهنی توانایی اجرای سبک های مختلف هم داره و همه سبک ها از پاپ و کلاسیک گرفته تا ایرانی و یا حتی جز ، بلوز و راک هم میشه به راحتی روی سازدهنی اجرا کرد.

آیا یادگیری سازدهنی سخته؟

یادگیری سازدهنی به هیچ وجه سخت نیست و اصلا شاید بشه گفت یادگیری سازدهنی جزء دسته سازهای آسونه که به راحتی هم می تونید با اون ارتباط برقرار کنید و هم می تونید به راحتی بنوازید و خیلی گیر و سختی برخی سازها رو ندراه از طرفی هم چون ساز دم دست و قابل حملیه از این جهت تمرین روی ساز هم مستلزم شرایط خاصی نیست و همین امر که هر جا و در هر حالتی میشه به تمرین اون پرداخت باعث راحتی بیشتر اون میشه.

آیا نوازندگی سازدهنی به نفس زیادی نیاز داره؟

در جواب این سوال باید بگیم که دو موضوع باعث میشه که نوازندگی سازدهنی نفس زیادی لازم نداشته باشه اول از همه این که سازدهنی کلا ساز لطیف و ظریفیه و برای نوازندگی اون نیاز به صدای خیلی بلند و یا نفس خیلی شدیدی ندرایم به همین جهت نوازندگی سازدهنی با کمترین نفس انجام میشه و در واقع به همون مقدار که برای حرف زدن به نفس نیاز داریم برای نوازندگی اون کافیه.

مورد دوم اینه که نت های سازدهنی طوری طراحی شدن که نواختنشون هم با دم و هم با بازدمه و از این جهت هم کمک می کنه که ما هیچ وقت نیاز به نفس زیاد نداشته باشیم و با یک روش ساده می شه ازنت هایی که با دم صدا میدن و یا با بازدم صدا میدن استفاده کرد.

اگر سوالات بیشتری دارید مشاوران آموزشگاه موسیقی منظومه به رایگان آماده پاسخگویی به شما هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top