تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/06/25 - 09:57
کد خبر: 370336

ایجاد ۲۰۰ کلاس آنلاین در دانشگاه صنعتی شاهرود

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: سامانه آموزش در این دانشگاه از چهار به ۲۰۰ کلاس آنلاین ارتقا یافته و کاربران آن به دو هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدمهدی فاتح در جمع شماری از خبرنگاران به مناسبت بازگشایی دانشگاه‌ها، با تبریک سال جدید تحصیلی و تسلیت عزاداری حسینی، با بیان اینکه دانشگاه سرمایه و خانه مردم است، اظهار کرد: نقش دانشگاه صنعتی شاهرود در تزریق سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد شهرستان، تحصیل دو هزار و ۵۰۰ دانشجوی بومی و اشتغال یک هزار نفر استاد، کارمند و کارگر و کارآفرینی، مهارت‌افزایی و توسعه اشتغال در شهرستان و شرق استان برجسته است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی، ارائه خدمات ورزشی، فرهنگی و رفاهی، مشاوره‌ای، مهندسی و آزمایشگاهی، آموزش پیشگیری از بیماری و آسیب‌های اجتماعی، همایش ماهانه سلامت و زندگی و برگزاری همایش‌ها و کنکور سراسری و آزمون‌های رسمی از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه در شهرستان شاهرود است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با تأکید بر اینکه دانشگاه مرکز دانایی است و باید برای آن ارزش خاصی قائل شد، به ایام کرونا اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا، از آموزش حضوری به غیرحضوری تغییر روش دادیم و سلامت دانشجویان و اساتید و کارمندان مورد توجه قرار گرفت؛ دانشگاه تعطیل نشد و در بستر فضای مجازی، آموزش‌ها ادامه پیدا کرد، هر چند این تغییر رویه سخت بود.

فاتح با تأکید بر لزوم همراهی با دانشگاه علوم پزشکی و حمایت از کارگران بیکار کرونایی دانشگاه ادامه داد: کارمندان و اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود گل‌ریزان انجام دادند و کارگران دانشگاه را حمایت کردند و همه پای کار آمدند تا خللی در تداوم راه دانشگاه ایجاد نشود.

وی با اشاره به راه‌اندازی و تجهیز سیستم مدیریت یادگیری در دانشگاه افزود: سیستم آموزش از چهار به ۲۰۰ کلاس آنلاین ارتقا و کاربران به دو هزار نفر افزایش یافت و زیرساخت‌ها با افزایش سه سرور تداوم پیدا کرد و آزمون‌ها، جلسات و کلاس‌ها آنلاین برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه طبق رتبه‌بندی جهانی تایمز در سال ۱۳۹۹، این دانشگاه به همراه ۴۷ دانشگاه ایران در جمع یک هزار و ۵۲۷ دانشگاه برتر جهان قرار دارد، گفت: این رتبه‌بندی از ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار کلی با وزن آموزش ۳۰ درصد، پژوهش ۳۰ درصد، استنادات ۳۰ درصد، وجهه بین‌المللی ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت ۲.۵ درصد بهره گرفته است و دانشگاه صنعتی در سه سال گذشته رو به پیشرفت و در رتبه‌بندی بین‌المللی قرار دارد.

فاتح با اشاره به نظام رتبه‌بندی نیچر ایندکس در موضوع فیزیک در ایران گفت: دانشگاه صنعتی شاهرود در کشور در رتبه ۹ و دانشگاه سمنان در رتبه ۱۵ قرار دارد.

او افزود: شمار مقالات ژورنالی دانشگاه در پایگاه‌های بین‌المللی رو به بالاست و سرانه مقالات اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی از سال ۱۳۹۳ تاکنون از ۹۶ صدم تا ۲.۲۲ درصد رشد پیدا کرده است.

وی با تأکید بر تلاش اعضای هیأت علمی‌ توانمند دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: دکتر محمدحسین احمدی و ماشاءالله رضاکاظمی جزو دانشمندان یک درصد برتر دنیا شده‌اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top