تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/06/27 - 10:32
کد خبر: 370545

دانشگاه الزهرا میزبان ۳ هزار دانشجوی جدیدالورود

رئیس دانشگاه الزهرا گفت: امسال ۳ هزار دانشجو به عنوان دانشجویان جدید الورود در دانشگاه الزهرا (س) پذیرش می‌شوند که امیدواریم بتوانیم آموزش‌های مجازی را به خوبی برای آنان فراهم کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه الزهرا، مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا (س) اظهار داشت: بسیار خوشحال هستیم که توانستیم امسال از آموزش‌های سنتی به سمت آموزش‌های مجازی سوق پیدا کنیم.

وی افزود: دانشگاه‌ در گام اول تغییر آموزش‌های سنتی به آموزش‌های مجازی، ایجاد زیرساخت و فراهم کردن کلاس‌های مجازی را مدنظر قرار داده بودند اما در ترم جاری تمرکز بر کیفیت آموزش مجازی به عنوان گام بعدی دانشگاه الزهرا (س) برنامه ریزی شده است.

ملانظری با بیان اینکه امیدواریم که بتوانیم کیفیت آموزش‌های مجازی را در ترم جاری افزایش دهیم، تصریح کرد: خوشبختانه ما در دانشگاه از جهت وجود توانمندی‌ها و زیرساخت‌های فنی برای ارتباط با دانشجویان مشکلی نداریم، اما نمی‌توانیم بگوییم که همه دانشجویان می‌توانند از شرایط کلاس‌های مجازی بطور یکسان بهره‌مند شود، زیرا برخی از شهرها از نظر اینترنتی مشکل داشته و شاید به خوبی نتوانند از آموزش‌ها استفاده کنند.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) ادامه داد: امسال ۳ هزار دانشجو به عنوان دانشجویان جدید الورود در دانشگاه الزهرا (س) پذیرش می‌شوند که امیدواریم بتوانیم آموزش‌های مجازی را به خوبی برای آنان فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه الزهرا تاکید کرد: در ترمی که گذشت بیش از ۹۸ درصد کلاس ها بصورت آنلاین و آفلاین برگزار و تمامی محورهای درسی پوشش داده شد و توانستیم سر موعد امتحانات را برگزار کنیم، ایم امر عامل تجربه ای نو در زمینه ورود به سال تحصیلی جدید شد.

تمامی جلسات مدیریتی بصورت مجازی برگزار می شود

ملانظری تصریح کرد: دانشگاه الزهرا نه فقط برای برگزاری کلاس ها بلکه در تمامی جلسات، امکانات و زیرساخت های مجازی را دارد، حتی تمامی جلسات مدیریتی بصورت مجازی برگزار شده است، اما حضور اعضای هیئت علمی در دانشگاه به صورت نیمه حضوری و حضوری خواهد بود؛ چرا که برای مشاوره، راهنمایی ها و کارگاه ها نیاز به حضور این افراد است.

وی در خصوص برنامه‌های این دانشگاه در ترم جدید گفت: علاوه بر مسائل آموزشی، مسائل دانشجویی و فرهنگی نیز را در ترم جدید مد نظر قرار دادیم که امیدواریم با این آمادگی بتوانیم بسیار اثر بخش تر در دانشگاه حضور پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) ادامه داد: متاسفانه از زمان شیوع کرونا در حوزه پژوهشی آسیب‌های محدودی در فرایندهای آموزش مجازی ایجاد شده است؛ چرا که سطح شیوه نامه های بهداشتی بسیار سختگیرانه بود، اما با توجه به برنامه ریزی های انجام شد برای ترم پیش رو، امیدواریم با رعایت تمامی این شیوه نامه های بهداشتی با همیاری یکدیگر اهداف دانشجویان را پیش ببریم.

آموزش در فضای مجازی بهترین فرصت برای ارتقای کیفیت 

در ادامه رضایی شریف آبادی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) اظهار داشت: ما باید در شرایط مختلف آمادگی‌های لازم را در محیط دانشگاه داشته باشیم، در واقع مهمترین مسئله پیش روی ما از زمان شیوع کرونا این بود که ما اگرچه می‌توانیم مشکلات فنی را رفع و زیرساخت ها را فراهم کنیم اما دغدغه اصلی ما در آموزش عالی بحث کیفیت است و در خصوص این مسئله بسیار نگران بودیم و هستیم، اما از اینجا به بعد فضای آموزش مجازی، فرصتی را فراهم کرده است تا بتوانیم آموزش را با کیفیت بهتری ارائه  دهیم.

شریف آبادی تصریح کرد: همانطور که دانشجویان می‌دانند دانشگاه تنها به چارچوب کلاس محدود نمی شود، بلکه بسیاری از فعالیت های دیگر از جمله انجمن ها، کارگاه ها و... در دانشگاه برگزار می شوند که این فعالیت‌ها اکنون نیز بصورت مجازی ادامه دارد و قطع نشده است.

وی با بیان اینکه آموزش مجازی این امکان را فراهم می‌کند تا کلاس‌ها و موارد طرح شده ضبط شوند، تاکید کرد: ضبط کلاس های مجازی سبب می‌شود تا دانشجویان بارها بتوانند موارد مطرح شده را نزد خود داشته باشند و آن ها را مرور کنند، همچنین استادان نیز فرصت دارند تا برای طرح درس، راهبرد بیشتری را در نظر گیرند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) ادامه داد: در فضای مجازی، فضای چندرسانه ای به وجود می‌آید و دانشجویان می توانند علاوه بر متون تدریس شده از طریق فیلم، اسلاید و صوت هم آموزش‌ها را فراگیرند.

شریف آبادی اضافه کرد: در ترم گذشته از ۲۹ هزار و ۹۷۷ دانشجو به صورت مجازی امتحان گرفته شده است و این تعداد به معنای تعداد دانشجویان ما نیست؛ چرا که دانشجو ممکن است در امتحانات مختلف شرکت کند.

وی گفت: قطعا دانشگاه الزهرا و آموزش عالی با آمادگی های بیشتری وارد سال جدید خواهند شد و امیدواریم بتوانیم رضایت دانشجویان را در این خصوص جلب کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top