تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/07/01 - 15:32
کد خبر: 371038

شفاف‌سازی مجلس درباره واگذاری خودرو به نمایندگان

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت:خودروهای تهیه شده مجلس که این روزها از آن صحبت می‌شود تماما به نام مجلس شماره‌گذاری شده است این در حالی است که در مجلس قبل به نام نمایندگان شماره گذاری می‌شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از میزان، محمد حسین فرهنگی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به جزئیات جلسه غیر علنی نمایندگان در جمع خبرنگاران، گفت:جلسه غیر علنی امروز نمایندگان با دستور ادامه مباحث سه‎شنبه هفته گذشته مجلس، پیگیری شد.

وی با اشاره به علت برگزاری این جلسات به صورت غیر علنی افزود: علت برگزاری این جلسات به صورت غیرعلنی، به دلیل محرمانه بودن مطالب نبوده و بلکه دلیل اصلی در این رابطه این است که ما در جلسات رسمی باید مطابق آئین نامه داخلی اوقات را تنظیم کنیم که عملا اینگونه مباحث در چارچوب آئین نامه داخلی امکان‌پذیر نیست.

فرهنگی گفت: در این جلسات به صورت مفصل درباره خروج ما از شرایط فعلی مجلس و ایجاد تحول در آن و در ابعاد مختلف بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی تاکید کرد: این جلسه جمع بندی روشنی داشت و مقرر شد تا کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس براساس آن جمع بندی هم در ساختار مجلس و هم در نحوه رسیدگی ها و اولویت ها تغییراتی را به وجود بیاورد که ما در زیر بمباران طرح و لوایحی که بعضا مفید نیستند و تاثیری در شرایط زندگی مردم ندارند، قرار نگیریم.

فرهنگی بیان داشت: تغییرات آئین‌نامه داخلی مجلس در این جلسه ثبت شد و قرار شد این موارد در کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره ارائه خودرو دنا پلاس به نمایندگان مجلس گفت:این موضوع به صورت جانبی در جلسه غیر علنی مطرح شد و بحث‌های پراکنده‌ای صورت گرفت.

۱۸۰ نفر از همکاران ما در مجلس یازدهم سابقه نمایندگی نداشتند و این‌ها خودروی مناسبی برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه در اختیارشان نیست

وی با بیان اینکه ارائه خودرو‌های تولید داخل به نمایندگان تازگی ندارد و در همه ادوار سابقه داشته است، گفت: این درحالی است که ۱۸۰ نفر از همکاران ما در مجلس یازدهم سابقه نمایندگی نداشتند و این‌ها خودروی مناسبی برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه در اختیارشان نیست. البته باید این نکته را یادآور شد کسانی که مسئولیت‌های پایین تری دارند خودرو‌های متنوعی در اختیار دارند.

فرهنگی بیان داشت: البته این رویه در گذشته وجود داشته و اما تنها فرقش این بود که قبلا به نام نمایندگان شماره گذاری می‌شد، اما این دوره به نام مجلس شماره گذاری شده است و امکان واگذاری ندارد. هر چند بعد از پایان دوره هم این خودرو‌ها به درد مجلس نمی‌خورد که بخواهد به مجلس برگردد، زیرا عملا مستهلک می‌شود و قابل استفاده نیست.

خودروها ابزار رفاهی نمایندگان نبوده و ابزار مدیریتی آنهاست

وی با بیان اینکه  آنچه در مورد تفاوت قیمتی این خودروها گفته می‌شد عملا برای نمایندگان امکان پذیر نیست، تاکید کرد: این خودرو‌ها برای انجام وظایف نمایندگی در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد. این خودروها ابزار رفاهی نمایندگان نبوده و ابزار مدیریتی آنهاست. البته هم ترازان نمایندگان که وزرا هستند گاهی ده‌ها خودرو در اختیارشان است، اما در مجلس چنین امکانی نیست.

این نماینده مجلس  با بیان اینکه استانداران، فرمانداران  امکانات وسیعی دارند، اظهارداشت: مجلس و اکثریت آن مصر هستند که حاشیه‌ها بر متن غلبه نکند، زیرا حواشی ما را از کار باز می‌دارد.

فرهنگی در ادامه درباره طرح تامین کالا‌های اساسی نیز گفت: مجلس مصرانه به دنبال این طرح بوده و اما تاخیر در این زمینه به دلیل هماهنگی با دولت است تا با شورای نگهبان به مشکلی نخوریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top