تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/07/01 - 19:41
کد خبر: 371081

قابلیت ضد شنود برای کاربران iOS ۱۴

به نظر می‌رسد که در میان قابلیت‌های مختلف و متعددی که سیستم عامل iOS 14 به آن‌ها مجهز است، یک قابلیت کمتر مورد توجه قرار گرفته است که البته بیشترین میزان کاربری برای بسیاری از کاربران را خواهد داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»  به نقل از  dailymail، به نظر می‌رسد که در میان قابلیت‌های مختلف و متعددی که سیستم عامل iOS 14 به آن‌ها مجهز است، یک قابلیت کمتر مورد توجه قرار گرفته است که البته بیشترین میزان کاربری برای بسیاری از کاربران را خواهد داشت.

در دنیای امروزی ما که بسیاری از افراد اطلاعات خود را در معرض سرقت می‌بینند، قابلیت جدید این سیستم عامل می‌تواند با نشان دادن شنود شدن مکالمات، اعتماد بیشتری برای کاربران به همراه بیاورد.

این قابلیت در حقیقت شامل یک نقطه است که در گوشه بالای نمایشگر پدیدار می‌شود و نمایش داده شدن آن به این معنی است که مکالمات شما در حال شنود است.

در حقیقت این قابلیت در معماری نشانگرهای بالای نمایشگر تعریف شده بوده است و در تصویر زیر نیز می‌توانید نقشه معرفی قابلیت‌های این قسمت از نمایشگر آیفون در iOS 14 را مشاهده کنید که در آن به این قابلیت نیز اشاره شده است.

بر اساس این قابلیت نقطه‌ای‌ نارنجی رنگ در گوشه سمت راست بالای صفحه قابل مشاهده خواهد بود که موقعیت قرارگیری آن دقیقا بالای نشانگر آنتن تلفن همراه شما خواهد بود و ظاهری مشابه با چراغ شارژ شدن دستگاه دارد.

با این وجود این تنها قابلیت امنیتی این سیستم عامل نیست و یک نشان تصویری دیگر نیز برای کاربران در نظر گرفته شده است که در صورت تعرض به حریم شخصی آن‌ها بتوانند به صورت غیرمحسوس متوجه این موضوع بشوند.

اگر یکی از اپلیکشین‌های شما از دوربین شما استفاده کند می‌توانید نیز دقیقا همان نقطه از نمایشگر به رنگ سبز درخواهد آمد. در حقیقت این قابلیت تنها یک قابلیت امنیتی نیست بلکه اگر نرم‌‌افزارهایی مانند زوم یا گوگل میت نیز در حال استفاده از دوربین باشند، این نشانگر به شما نشان خواهد داد که دوربین در حال استفاده توسط یک برنامه است.

با این وجود این قابلیت دوم تنها در یک شرایط خاص قابل استفاده خواهد بود و آن قابلیت خاص نیز این است که دستگاه شما باید حتما در وضعیت تم تیره دستگاه باشد تا بتوانید استفاده از این قابلیت را تجربه کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top