تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/07/02 - 10:34
کد خبر: 371111

دانشجومعلمان سمنانی در بیانیه‌ای:

چرا سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان سمنان را افزایش نمی‌دهید؟

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سمنان در بیانیه‌ای به مسئولان آموزشی نوشت: چرا اجازه می‌دهید که کمبود زیر ساخت‌ها در استان باعث جذب حداقلی دانشجو در دانشگاه فرهنگیان باشد؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سمنان در بیانیه‌ای به مسئولین آموزشی کشور نسبت به بی کفایتی‌های آموزش و پرورش اعتراض کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

در آئین اسلام مسند مدیریت شایسته کسی است که قدرت استفاده از ایمان و تخصص را در مقام اجرا داشته باشد. امیرالمؤمنین در نامه به مالک اشتر، یکی از شرایط واگذاری مسئولیت‌ها را «کفایت» می‌داند و می‌فرماید: «ای مالک در به کارگیری کارمندان و کارگزارانی که باید زیر نظر تو کار کنند هیچ گونه واسطه و شفاعتی را نپذیر مگر شفاعت «کفایت» و امانت را»

این روز‌ها که بیشتر از هر موقعیتی دشمن به جریان فرهنگ و تربیت کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هجمه‌های زیادی را وارد می‌کند بر خود واجب و لازم دانستیم تا به عنوان یک نهاد انقلابی در دستگاه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران از شما مسئولین محترم دانشگاهی در #دانشگاه_فرهنگیان_سمنان مطالبه کنیم با #پاسخ به این سوالاتی که این روز‌ها در فضای حقیقی و مجازی پیرامون بحث دانشگاه فرهنگیان سمنان و مدیریت آن رواج پیدا کرده و دور از واقعیت نیست را با قاطعیت تمام پاسخ دهید و موضع خود را نسبت به این اخبار مستند برای دانشجومعلمانی که عضو یک خانواده هستیم و افکار عموم در جامعه که به صورت فردی حقوق متقابل نسبت به تک تک آن‌ها را دارید اعلام نمایید.

مقام معظم رهبری مدظة العالی می‌فرمایند: مراکز تربیت معلّم -که مهم ترینش فعلاً دانشگاه فرهنگیان است- مرکز ثقل اصلی نظام آموزش وپرورش کشورند و در مورد این دانشگاه کوتاهی شده. [طبقِ]آنچه بنده اطّلاع دارم و به من گزارش شده، این دانشگاه، هم از لحاظ نیروی انسانی -معلّم، استاد- دچار کمبود است، هم از لحاظ بودجه دچار کمبود است، [هم]از لحاظ فضای آموزشی دچار کمبود است. حال سوال اول این جاست که احداث دانشگاه جامع فرهنگیان در استان هنوز روند رو به رشدی را در پیش نگرفته است؟ بهانه بودجه و زمین مناسب و امکانات و زیر ساخت‌های لازم در این موارد کمی کلیشه‌ای شده است، چرا مسئولین پی گیری در این موارد را لازم و ضروری نمی‌دانند و هیچ گونه بازتابی از پی گیری ایشان بر نمی‌خیزد؟ چرا اجازه میدهید که کمبود این مدل از زیر ساخت‌ها در استان باعث شود تا سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان کاهش پیدا کند؟ مگر غیر از این است که رهبری از این اتفاق به عنوان یک بحران یاد کرده اند؟ چرا سعی دارید ظرفیت جذب دانشجویان ماده ۲۸و امثالهم را بالا ببرید و باعث ایجاد این بحران بشوید؟

همچنین ایشان می‌فرمایند که سهمیه جذب هیئت علمی باید افزایش پیدا کند که این به عهده سازمان امور استخدامی است. اساتید اینجا هم بایستی از لحاظ خصوصیّات فکری و علمی، جزو شاخص‌ترین‌ها باشند؛ تدیّن؛ سطح بالای دانش؛ روحیه انقلابی؛ انطباق با معیار‌های سند تحوّل؛ نمی‌شود که ما سند تحوّل را تنظیم کنیم و دنبال تحقّقش باشیم، [امّا]آنجایی که اساسی‌ترین و محوری‌ترین مرکز آموزش و پرورش است، از خصوصیّات و معیار‌ها و شاخص‌ها و اندازه‌های سند تحوّل دور باشد؛ این امکان ندارد.

سوال دوم استادی که بزرگ‌ترین افتخارات دوران دانشجویی اش گردش با چوب اسکی هایش در ممالک خارجه می‌باشد را چگونه می‌توان در بین اعضای هیات علمی همراه و همسو با جریان انقلابی گری دانست؟ معظم له در جای دیگری می‌فرمایند: هسته‌های گزینش در این زمینه هیچ مسامحه نکنند؛ اساتید برجسته، اساتید خوب و البتّه استاد تمام وقت [گزینش کنند]؛ و من توصیه می‌کنم همهٔ اساتید اینجا را و همچنین دانشجویان را که با آثار شهید عزیزمان، شهید مطهّری -که روز معلّم با نام او آمیخته شده است- اُنس پیدا کنند؛ سوال سوم، مسئول محترم بفرمایید چگونه می‌توان ارزش‌های دینی و ملی را با درسی که با دانشجویان داده می‌شود درآمیخت حال آن که حیات طیبه مد نظر اساتید این دانشگاه اتوپیا فنلاند و ژاپن است و کتاب‌های معتبر تربیتی که به دانشجو‌ها معرفی می‌کنند همگی ترجمه است و سوغات اروپا! که خوب و بد همه جا وجود دارد، اما آن چه که از سمت این عزیزان مورد غفلت واقع شده تکیه بر تعلیم و تربیت اسلامی و ارزش‌های اسلام است، به عنوان مثلا چرا اساتید باید دانشجورا برای شرکت در مراسمات ارزشی، چون راهپیمایی اربعین، راهیان نور و ۲۲بهمن تهدید به حذف درس کنند؟

آیا لحظه‌ای با خود اندیشیده اید که چرا جرات بیان انتقاد سازنده را از دانشجو سلب کرده اید؟ و علل نا رضایتی آن‌ها را از این جو حاکم بررسی کرده اید؟ یا تنها به جواب «همین که هست از سرتان زیادی هم هست» اکتفا نموده اید و دانشجو با درخت‌های محوطه پردیس شهید رجایی برایتان تفاوتی ندارد. درختان نداشته پردیس الزهرا پیش کش. حق خواهی و عدالت خواهی و شفافیت طلبی را از او گرفته اید؛ گا‌ها از این نوع برخورد شما این گونه استنباط می‌شود که دانشجوی شما وارد عرصه عمل و آموزش می‌شود مسئولیتی برای شما ندارد و خودش در تمام سال‌های دانشجویی اش مقاله می‌نوشت و اسلاید میساخت و روش تدریس‌های بی فایده را در کلاس برای بقیه اجرا می‌کرد تا یادگیری و مهارت آموزی به طور اتفاقی رقم می‌خورد. ولله ولله ولله مسئولید، نسبت به دانشجو معلمین، نسل‌های آینده و جامعه.

بدانید این درد به استخوان رسیده و تحمل ایرادات وارده از سایر نهاد‌ها برای دانشجو معلمان بسیار سنگین و طاقت فرساست. ما همه عضو یک خانواده ایم و هرگز نمی‌پسندیم و اجازه نمی‌دهیم که دشمن با دست گذاشتن روی نقطه ضعف مان، درست در جایی که هویت معلم شکل میگیرد زحمات صد ساله این خانه را از بین ببرد. دانشجویان در طرح دغدغه هایشان نسبت به این مسائل خواستارند تا بدانند: چرا دریافتی مدیران دانشگاه با کارآمدی آنان نسبت مستقیم ندارد؟ چرا فیش حقوقی دانشجومعلمان غیر شفاف است و کسورات غیرقابل توجیهی از جانب دانشگاه بر آن اعمال می‌شود؟ چرا افکار عمومی از نحوه و سنجه‌های انتصاب افراد در مدیریت‌های دانشگاه بی اطلاع می‌مانند؟ آیا علل پایین بودن کیفیت آموزش‌های دانشگاه و نیز علل نارضایتی دانشجویان از فضای کالبدی و معنوی دانشگاه مورد پایش مسئولان این دانشگاه قرار گرفته است؟ چرا مدیران دانشگاه که بعضا تا ٣٩ سال سابقه کار دارند به جریان جوان‌گرایی نمی‌پیوندند و خود کمکی برای دمیدن روح تازه در کالبد سمت‌های مدیرتی این دانشگاه نمی‌کنند؟ علت تقلیل تعداد جذب دانشجومعلمان از درگاه رسمی و بالعکس، افزایش جذب از طریق آزمون‌های استخدامی و ماده ٢٨ چیست؟ سهم اهمال مدیران دانشگاه در کاهش این رشته‌های این دانشگاه چیست؟ اگر در یک نظام تعلیم و تربیت اسلامی تحت ولایت فقیه زمان حضرت آیت الله خامنه‌ای مشغول به خدمت هستید، چرا عملکردتان با اهداف و انتظارات مقام عظمای ولایت در تضاد است؟! شایان ذکر است که دانشجویان منتظر پاسخ دادن به تمام سوالات مطرح شده بنا بر اصل صداقت و با استناد با مدارک معتبر هستند.

بدانید و آگاه باشید که:
وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیْرُ الْماکِرینَ..

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سمنان

رونوشت:
وزیر محترم آموزش و پرورش
ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان کشور
مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان سمنان
ریاست محترم سازمان بازرسی استان سمنان
معاونت محترم بازرسی استانداری سمنان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top