تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/07/02 - 17:04
کد خبر: 371145

برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان به مناسبت اربعین حسینی

معاون فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا؛ دبیرخانه دائمی ستاد اربعین دانشگاه را جهت عمق بخشی به اندیشه‌های عاشورایی و معارف دینی و اخلاقی معلمان و دانشجو معلمان تاسیس کردیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد حفیظی معاون فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و دبیر اجرایی ستاد ملی اربعین دانشگاه درباره برنامه‌های این ستاد به مناسبت ایام اربعین حسینی در فضای کنونی گفت: متاسفانه سطحی بودن فضای گفتمانی اربعین یکی از خلأ‌های کنونی جامعه است.

دبیر اجرایی ستاد ملی اربعین دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال گذشته خواستار گسترش و تعمیق روزافزون معنویت، تفکر و معرفت در اربعین شدند و فرمودند: "اهل فکر، اهل فرهنگ، اهل اقدام فرهنگی و فکری برای این حرکت عظیم بنشیند برنامه‌ریزی کنند. امروز هدف هر مسلمان باید ایجاد تمدن نوین اسلامی باشد. ایجاد تمدن عظیم اسلامی هدف نهایی ماست و این راهپیمایی اربعین می تواند یک وسیله گویایی برای تحقق این هدف باشد."

حفیظی افزود: نظر به اهمیت تربیت عاشورایی و حسینی متولیان عرصه فرهنگ و حوزه تعلیم و تربیت، ضرورت دارد به این مسئله در ابعاد گوناگون و از منظرهای مختلف بنگرند و برنامه ریزی‌هایی در راستای جذب و مشارکت حداکثری با بهره‌گیری از آثار و خیر و برکت این جریان موثر ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: مسئله اربعین برای جامعه معلمین کشور می‌تواند احیا کننده و مروج فرهنگ عاشورا در خانواده‌ها و در بین دانشجویان باشد که از ضرورت بالایی برخوردار بوده و در صورت پرداختن به این مهم، اثرات بسیار مطلوبی در جامعه از آن انتظار می‌رود که متاسفانه در چندین سال اخیر آنطور که شایسته بوده به مسئله اربعین از منظر عمق بخشی و ماموریت ویژه معلمی نگاه نشده و عملاً به اربعین به عنوان یک فعالیت جمعی یا برنامه مستحب دینی نگاه شده است درحالیکه کنشگری در این حوزه و توجه به آن در آینده ای نزدیک می تواند اسباب تحقق تمدن نوین اسلامی را فراهم کند.

برنامه‌های ستاد اربعین دانشگاه فرهنگیان

معاون فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: امسال که به علت شیوع ویروس کرونا از فیض پیاده روی اربعین و زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) محرومیم، مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با مشارکت و همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه، دبیرخانه دائمی ستاد اربعین دانشگاه فرهنگیان را تاسیس و در آن با تبدیل کردن تهدیدهای تربیتی ایجاد شده ناشی از شیوع این ویروس به فرصت و تدوین و طراحی برنامه‌های ابتکاری با استفاده از ابزارهای موجود جهت عمق بخشی به اندیشه‌های عاشورایی و معارف دینی و اخلاقی معلمان و دانشجو معلمان اقدام کرده است.

حفیظی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی اربعین دانشگاه فرهنگیان امسال تمام فعالیت‌های اربعین را با عنوان پویش "سفیران حسینی(ع)" و در ۴ محور دنبال می‌کند؛ گفت؛ محور اول؛ دوره مجازی "دانشگاه اربعین" است که با سرفصل های «سیر تاریخی تحولات پیاده‌روی اربعین»؛ «رزمایش اربعین یا قیام گفتمان مقاومت علیه استکبار جهانی»، «شناخت ظرفیت‌های تمدنی اربعین»، «نقش و جریان‌سازی انقلاب اسلامی در شکوفایی حماسه اربعین»، «شبکه‌سازی و سازماندهی گروه‌های فرهنگی و اجتماعی در بستر اربعین» و «مأموریت‌های دانشجومعلمان برای تحقق تمدن نوین اسلامی در بستر اربعین» برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این دوره با ارائه و تدریس اساتید برجسته کشوری برای تمام معلمان، دانشجومعلمان، اساتید، کارکنان دانشگاه ها و دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها در سراسر کشور طراحی شده و علاقه مندان می‌توانند تا ۷ مهرماه جهت ثبت‌نام در تارنمای http://www.cfu.ac.ir/arbaeen اقدام کنند.

وی تصریح کرد: از دیگر محور های فعالیت اربعین در دانشگاه فرهنگیان می‌توان به برپایی موکب‌های مجازی اربعین با نام سردار شهید سلیمانی، طرح جامع مواسات و همدلی و سوگواره اربعین حسینی(ع) نیز اشاره کرد.

حفیظی گفت: امیدواریم این اقدامات مورد رضایت حضرت حق، زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) و در راستای تحقق انتظارات و منویات امام خامنه ای عزیز باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top