تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/07/08 - 12:42
کد خبر: 371695

جریان دانشجویی در انتظار ورود دستگاه قضا به فساد مالی شهردار زابل

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی استان سیستان و بلوجستان گفت: ۲ سال قبل، شهردار سابق زابل به همراه ۶ کارمند شهرداری زابل به جرم فساد مالی دستگیر شدند؛ اما حال پس از گذشت ۲ سال کماکان خبری از سرانجام این پرونده نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کمالی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی استان سیستان و بلوجستان در گفتگو با خبرگزاری دانشجو گفت: ۲ سال قبل، شهردار سابق زابل به همراه ۶ کارمند شهرداری زابل به جرم فساد مالی دستگیر شدند، ولی حال پس از گذشت ۲ سال کماکان خبری از سرانجام این پرونده نیست.

کمالی ادامه داد: حمید نوری، شهردار سابق زابل پس از اینکه برای دومین بار با حواشی فراوان شهردار این شهر شد و با وجود اینکه از همان ابتدا منتقدین زیادی نسبت به عملکردش در دوره‌ قبلی حضور در این سمت داشت، ولی باز هم با بی توجهی به نظر منتقدین، رویه سابق خود را این‌بار به شکل ملموس تری ادامه داد؛ تا اینکه پس از افزایش گلایه‌ها و شکایات تشکل‌های مردمی و اقشار مختلف جامعه که در قضیه پارک ملت زابل به اوج خود رسیده بود، دستگاه قضایی با حساسیت بیشتری به این موضوع ورود کرد و در اواسط تابستان ۹۷ نوری به همراه دو معاون و چهارنفر از کارمندانش دستگیر شدند.

این فعال دانشجویی افزود: تضییع اموال عمومی، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، اختلاس و جعل اسناد بخشی از جرائم شهردار زابل و کارمندانش در زمان دستگیری بیان شده بود.

وی تصریح کرد: در خردادماه ۹۸ خبر آزادی نوری، مجددا حواشی زیادی به همراه داشت که در این خصوص دادستان وقت زاهدان گفت: بر اساس قانون، بازداشت موقت به این منظور است که متهم با کسی تبانی نکند و در جمع آوری اسناد خللی ایجاد نشود، اما بعد از اینکه اسناد و مدارک مورد نیاز پرونده به طور کامل جمع آوری شد، متهم با قرار وثیقه از بازداشت موقت آزاد می‌شود.

کمالی خاطرنشان کرد: حال با این شرایط سوال اینجاست که چرا پرونده‌ای که به گفته موحدی راد، دادستان وقت زاهدان، اطلاعاتش تکمیل شده بود، روند ادامه بررسی قانونی‌اش طولانی گشته و نتیجه نهایی مبهم باقی مانده است، درصورتی که پرونده‌های کلانی به مانند طبری نیز در طی این مدت به نتیجه رسیده و حکمشان نیز صادر شده است، ولی طولانی شدن روند بررسی پرونده شهردار سابق زابل علاوه بر اینکه موجب راحتی خیال مافیا و افراد اختلاس گر می‌شود، باعث بدبینی مردم و دلسردی مجدد از سیستم قضایی می‌گردد، که با حضور آیت الله رئیسی مجددا موجی از امیدواری را در زمینه مبارزه با فساد در قلب‌ها ایجاد کرده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top