تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/07/08 - 14:00
کد خبر: 371702

کلیات طرح بورس تحصیلی استعدادهای درخشان

رییس دانشگاه آزاد اسلامیگفت: برای تحقق این هدف در دوره جدید هیأت امنای باشگاه، دو طرح راه‌اندازی انجمن‌های علمی و ایجاد تیم‌های تخصصی پژوهشگر را در دستور کار قرار دادیم. انجمن‌های علمی بستری خواهد بود که در آن پژوهشگران جوان برای فعالیت و رشد استعدادهای خود آماده می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدمهدی طهرانچی در شصت و ششمین جلسه هیأت امنای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی که با دستور کار ارائه گزارش عملکرد باشگاه در یک سال گذشته، بررسی طرح‌های هدا، فطرت، شبکه دانایی و راه‌اندازی باشگاه‌های تخصصی بر اساس سامانه پژوهشیار و طرح بورسیه استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان یک ظرفیت در دانشگاه آزاد اسلامی است. همانطور که دولت ظرفیت بنیاد ملی نخبگان را در اختیار دارد، دانشگاه آزاد اسلامی نیز سال‌ها پیش این ظرفیت را ایجاد کرد و در این سال‌ها مسیر پرفراز و نشیبی را طی کرده و اکنون در مسیر پرورش نخبگان و حمایت از پژوهشگران جوان قرار دارد.

وی با بیان اینکه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی باید کانون پرورش و بارورسازی استعداد جوانان باشد، افزود: برای تحقق این هدف در دوره جدید هیأت امنای باشگاه، دو طرح راه‌اندازی انجمن‌های علمی و ایجاد تیم های تخصصی پژوهشگر را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در ادامه فعالیت‌های طرح پایش و سامانه پژوهشیار، بر اساس هر یک از موضوعات و چالش‌های تعیین شده، تیم‌های تخصصی پژوهشگر مبتنی بر موضوع پایان‌نامه و رساله خود تشکیل می‌شود که این تیم‌ها از سراسر کشور حول یک موضوع پژوهشی در ابعاد مختلف کار می‌کنند. به عنوان نمونه تاکنون بیش از ۱۱۰ پژوهشگر در حوزه‌های مختلف ادبیات، حقوق، مدیریت، معماری، هنر و... به موضوع دفاع مقدس پرداخته‌اند و روی آن کار می‌کنند که می‌توان همه آنها را در قالب تیم‌های تخصصی و از طریق فضای مجازی ساماندهی کرد.

طهرانچی در پایان ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌های جدیدی که در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود، شاهد رشد روزافزون آن باشیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد، در این جلسه، کلیات طرح بورس تحصیلی استعدادهای درخشان در دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد صندوق اعطای بورس تحصیلی به استعدادهای برتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اساسنامه این صندوق تهیه و در جلسات آتی مورد بررسی بیشتر و تصویب قرار گیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم گل سردار آزمون به بولونیا +فیلم
۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حمایت از غزه +عکس
پاسخ حماس به ادعاهای بی‌اساس آمریکا
اعتراف اوسمار درباره دوران فوتبال بازی کردنش
شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
رئیسی اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد
نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
گاردین: ایران اسطوره قلعه تسخیرناپذیر اسرائیل را در هم شکست
گفت و شنود/ بابا نداشت!
صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه چهارم اردیبهشت
سفر به اسلام‌آباد/ از هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان تا امضای ۸ سند همکاری
ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم
روزانه ۲۱۳ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند
اعتراف علنی اپوزیسیون به وطن‌فروشی و خیانت+ فیلم
آزادی بیان به شکل آمریکایی
فیلم/معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند
لاله‌های باغ ایرانی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top