تاریخ انتشار: شنبه 1399/07/12 - 14:34
کد خبر: 372125

شیوه دریافت ارزی از زبان‌آموزان فارسی خارج از ایران مشخص نیست

مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد: با وجود پیگیری‌ درباره شیوه دریافت ارزی از زبان‌آموزان خارج از ایران، هنوز پاسخ روشنی از دانشگاه و وزارت علوم دریافت نکردیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر به نقل از معاونت گسترش زبان فارسی وزارت علوم، مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان (آزفا) دانشگاه شهید بهشتی گزارش عملکرد این مرکز را در زمان کرونا اعلام کرد.

مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان (آزفا) دانشگاه شهید بهشتی از آغاز تعطیلی مراکز آموزش حضوری و بازگشت زبان‌آموزان غیرایرانی به کشورهای خود به دلیل شیوع ویروس کرونا، مذاکراتی را با دانشگاه برای برگزاری کلاس‌های مجازی انجام داده است.

دانشگاه شهید بهشتی بستر لازم برای آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان را در محیط ادوب‌کانکت فراهم آورده است؛ اما متأسفانه علیرغم پیگیری‌های این مرکز درباره شیوه دریافت ارزی از زبان‌آموزان خارج از ایران، هنوز پاسخ روشنی از دانشگاه و وزارت علوم دریافت نکرده‌ایم.

با این همه، به محض اعلام روش‌های قانونی برای دریافت هزینه ارزی برگزاری کلاس‌ها، این مرکز توانایی آن را دارد که کلاس های آموزشی خود را بلافاصله به صورت مجازی برگزار کند.

البته مرکز آزفا از طریق رایزنی با بعضی از مؤسسات داخلی و برخی از رایزنان کشورهای خارجی به دنبال جذب دانشجوی حضوری و مجازی است. فارغ از این، با استفاده از فرصت تعطیلی ناخواسته، مرکز آزفا دست به بازبینی رویه‌های داخلی خود زد و با توجه به اهمیت دنیای مجازی در موقعیت فعلی، مشغول ساماندهی و ارتقاء سایت مرکز و شبکه‌های مجازی مرتبط شد.

همچنین مرکز آزفا سلسله سخنرانی‌هایی را در تابستان ۹۹ با هدف آشنایی غیرفارسی‌زبانان با مهمترین موضوعات مرتبط با زبان فارسی، ایرانشناسی، تاریخ، فلسفه، ادبیات و فرهنگ ایرانی برگزار کرد. این سخنرانی‌ها با حضور استادان برجسته و سرشناس ایرانی و غیرایرانی به زبانهای عربی، آلمانی، فرانسوی و فارسی به صورت مجازی در سامانه‌های ادوب‌کانکت و وبینار انجام شد.

مرکز آزفا در برگزاری همایش بین‌المللی «گفتگوهای فرهنگی صلح و توسعه در جاده ابریشم» در تاریخ ۱۹ آبان ۹۹ همکار مرکز پژوهشی جاده ابریشم خواهد بود.

برنامه سومین همایش دوسالانه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان (آزفا) با محوریت آموزش ادبیات، تاریخ و فرهنگ به غیرفارسی‌زبانان در دانشگاه شهید بهشتی با مشارکت مؤسسه لغتنامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران و … برای فصل زمستان در حال پیگیری است. ‌

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top