تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/07/13 - 18:26
کد خبر: 372276

لزوم تبیین بانک اطلاعات نرم‌افزارهای ادبیات دفاع مقدس

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان بر لزوم تبیین بانک اطلاعات نرم‌افزارهای ادبیات دفاع مقدس تأکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ مهسا شاه‌حسینی عصر امروز در جلسه حمایت از شاعران و نویسندگان، راویان و هنرمندان ادبیات دفاع مقدس در سالن کوثر استانداری سمنان سمنان اظهار کرد: ادبیات دفاع مقدس دربرگیرنده یک دوره درخشان از تاریخ معاصر کشور است.

وی افزود: دوره دفاع مقدس در تاریخ برتری دارد و ادبیاتی که به این دوره می‌پردازد، قطعاً تأثیرات به‌سزایی در جهت آگاهی‌بخشی جامعه در راستای فرهنگ مقاومت و ایثار شهادت خواهد داشت.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان اضافه کرد: ادبیات دفاع مقدس در نوع خود نوآورانه بوده و نسل جدیدی از نویسندگان و طیف تازه‌ای از مخاطبان را در حوزه ادبیات معرفی می‌کند.

شاه‌حسینی با بیان اینکه پدیدآورنده و خواننده دو رکن اصلی ادبیات دفاع مقدس هستند و بدون آنها، این نوع ادبیات معنی ندارد، ادامه داد: دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان با رویکرد ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و تبیین جایگاه ادبیات دفاع مقدس در جامعه به جهت هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مرتبط تلاش خواهد کرد.

وی بیان کرد: در راستای حمایت از نویسندگان، هنرمندان و راویان دفاع مقدس نشست‌های مختلفی با دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شده است و تلاش شده تا بتوانیم به یک رویه واحدی برای حمایت و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آتی دست یابیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان تصریح کرد: باید یک نوع نقد و بررسی را برای هم‌افزایی فعالان فرهنگی در راستای برش عملیاتی و برنامه عملی را تدوین کنیم تا این رویه در سال‌های آتی استمرار یابد.

شاه‌حسینی گفت: فعالان فرهنگی پیشنهادات خود را نسبت به ظرفیت‌های هر سازمان به ما اعلام کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن برای برنامه عملیاتی با مشخص شدن دستگاه‌های مجری و همکار اقدام شود تا پس از یک سال مجموعه فاخر در راستای معرفی کتاب و هنرمندان شاخص و فاخر حوزه دفاع مقدس و حتی خوانش صوتی آثار و حمایت از هنرمندان که نقل روایت‌ها و ایثار شهدا و رزمندگان را بیان می‌کنند، داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه از همه دست‌اندرکاران می‌خواهیم تا در این زمینه همکاری داشته باشند تا بتوانیم پیغام فتح دوران دفاع مقدس را منتقل کنیم، عنوان کرد: خوانش صوتی ادبیات دفاع مقدس توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان با بیان اینکه بانک اطلاعات نرم‌افزارهای ادبیات دفاع مقدس تبیین شود، افزود: اتفاقات خوبی در حوزه کودک و نوجوان نیز شکل گرفته است.

شاه‌حسینی ادامه داد: در نشست‌ها مقرر شد تا موضوعاتی که به‌خصوص بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس به آن پرداخته، در اختیار کانون پرورش فکری قرار گیرد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نوع بررسی لازم به‌خصوص در شرایط کووید ۱۹ بتوانیم محتوایی که ایجاد شده را در اختیار کودکان استان سمنان قرار دهیم و این تعامل و هم‌افزایی به‌طور مستمر ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص ادبیات حوزه کودک و نوجوان نیازمند جزئیات بیشتر و بهتری هستیم؛ زیرا این نسل هیچ خاطره و تصویری از دفاع مقدس ندارند و باید تولیدات در حوزه ادبیات به جذب آن‌ها بیانجامد تا بتوانیم رسالت اصلی شهدای دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل سازیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان بیان کرد: استانداری سمنان قرار است بر رویه تدوین این برنامه با عنوان ناظر، ورود کند و موجبات هم‌افزایی دستگاه‌های ذی‌ربط را صورت دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top