تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/07/14 - 09:39
کد خبر: 372310

افتتاح نخستین مرکز دانشجویی فرهنگی جهاد دانشگاهی در شرق گلستان

نخستین مرکز فرهنگی دانشجویی جهاد دانشگاهی در شرق استان گلستان با حضور مسوولان ارشد این نهاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس افتتاح و راه‌اندازی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس از گنبدکاووس، جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی با محوریت فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی سال‌هاست چراغ خاموش به فعالیت‌های انقلابی خود در حوزه علم و فرهنگ ادامه می‌دهد و بدون آنکه کسی نامی از این نهاد بشنود با رویکرد کارگشایی و حل مسائل کشور مشغول جهادی مقدس است.

افتتاح نخستین مرکز دانشجویی فرهنگی جهاد دانشگاهی در شرق گلستان

حال و پس از آنکه حدود 10 سال از افتتاح جهاد دانشگاهی در استان گلستان گذشته و رخدادهای بزرگ و مثبت بسیاری به مدد همت و تلاش جوانان انقلابی این نهاد در استان شکل گرفته و اجرایی شده است رویکردهای جدیدی در این مجموعه به عنوان سیاست‌های اصولی مصوب و در حال اجراست که یکی از آنها اعتماد به جوانان و افزایش تعاملات با دانشگاه‌ها و دانشگاهیان است.

به همین منظور امروز و با حضور مدیران ارشد جهاد دانشگاهی استان گلستان و دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس نخستین مرکز فرهنگی دانشجویی جهاد دانشگاهی در شرق استان گلستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس افتتاح و آغاز به کار کرد.

* دانشجویان نخبه و جوانان انقلابی همیار جهاد دانشگاهی باشند

سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان با اشاره به اینکه سیاست جدید ما حضور جدی در دانشگاه‌ها و افزایش تعاملات جهاد دانشگاهی با اساتید و دانشجویان است، خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم باید فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی با محوریت دانشجویان اجرایی شود.

سید عزیز موسوی با بیان اینکه امروز نخستین کانون دانشجویی و فرهنگی جهاد دانشگاهی را در شرق استان گلستان در دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس افتتاح می‌کنیم، اضافه کرد: امیدواریم این افتتاح نقطه آغازی برای توسعه این کانون‌ها در این منطقه سرشار از ظرفیت علمی و دانشجویی است.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب از جهاد دانشگاهی انتظارات بسیار مهم و اساسی را داشته‌اند، افزود: تلاش ما این است با حضور جوانان انقلابی و دانشجویان نخبه و ساعی به منویات رهبر معظم در راستای کمک به دولت، ملت، میهن و جامعه جامه عمل بپوشانیم.

* دانشگاه آزاد گنبدکاووس الگوی دانشگاه‌های آزاد کشور خواهد شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس در این آئین با اشاره به اینکه فعلا مکان دفتر جهاد دانشگاهی در دانشگاه را در این فضا در ساختمان اداری قرار داده‌ایم، افزود: به زودی مکانی مجهز و بزرگ را در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه آزاد گنبدکاووس برای فعالیت این دفتر در اختیار جهاد دانشگاهی قرار خواهیم داد.

احمد مهرابیان با بیان اینکه امیدواریم با راه‌اندازی این مرکز دانشجویی و فرهنگی شاهد تعاملات مثبت بین این دو نهاد باشیم، اظهار کرد: بدون تردید ما انتظارمان حضور جدی جهاد دانشگاهی در همه حوزه‌های سیاست گذاری، طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزش‌های مهارت محور است.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس را به الگویی برای دانشگاه‌های آزاد در حوزه تعامل با جهاد دانشگاهی تبدیل کنیم، ادامه داد: نگاه علمی و شناخت کافی از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی به ما این فرصت را می‌دهد که این پتانسیل‌ها را به فعلیت رسانده و از آن برای توسعه خدمات به دانشجویان نیز استفاده کنیم.

* گام بلند جهاد دانشگاهی برای ورود به دانشگاه‌ها

مدیر مرکز دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس با اشاره به اینکه این دانشگاه همواره در توسعه علم و فرهنگ پیشتاز بوده است، اظهار کرد: بنده قبل از حضور در جهاد دانشگاهی چندسالی به عنوان فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی توفیق خدمتگزاری داشتم و به همین دلیل ظرفیت‌های بالای این دانشگاه برای تعامل و همکاری را مطلع هستیم.

مهدی باقریان با بیان اینکه شناخت ما از رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس به ما می‌گوید که یک همراه و حامی بزرگ در مسیر رشد و توسعه خواهیم داشت، ادامه داد: امروز نخستین مرکز فرهنگی دانشجویی را در این دانشگاه افتتاح می‌کنیم و امیدواریم تا پایان سال حداقل در دو دانشگاه اصلی و مهم دیگر گنبدکاووس نیز این مهم تکرار شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های 10 گانه گنبدکاووس ظرفیت بسیار خوبی برای افزایش تعاملات جهاد دانشگاهی با جامعه نخبگان دانشجویی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی، پژوهشی و اشتغال‌زایی است، تصریح کرد: امیدوارم این آغاز یک راه بزرگ برای تعاملات مثبت میان جهاد دانشگاهی و اساتید و دانشجویان گنبدی باشد.

مدیر مرکز دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس با تقدیر از حمایت‌های مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس، خاطرنشان کرد: ایشان با کسب مجوز از رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان بستر حضور کارشناس فرهنگی جهاد دانشگاهی را به عنوان مدیر موقت کانون یا مرکز فرهنگی دانشجویی دانشگاه فراهم کردند تا در آینده نزدیک این مسوولیت به دانشجوی فعال و نخبه‌ای از درون دانشگاه واگذار شود.

گفتنی است در این آئین مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس، مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان گلستان و معاونین فرهنگی، آموزشی و اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس و جمعی از دانشجویان و اساتید نیز حضور داشتند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top