تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/07/14 - 18:11
کد خبر: 372390

رونمایی از گنجینه عکس های پیاده روی اربعین

همزمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی، از نگارخانه عبرات، گنجینه عکس های دوره های مختلف مراسم معنوی پیاده روی اربعین رونمایی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از مهر، در نشست امروز شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، با حضور سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت از نگارخانه بین للمللی عبرات رونمایی شد.

رونمایی از گنجینه عکس های پیاده روی اربعین

در این جلسه که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین هدف از راه اندازی نگارخانه عبرات را ترویج فرهنگ اربعین حسینی عنوان کرد و افزود: این نگارخانه حاوی عکس های دوره های گذشته مراسم اربعین است و امکان ارتباط دو طرفه با مخاطب در آن فراهم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی، این اقدام را در راستای ماندگاری مراسم اربعین توصیف کرد و گفت: این گنجینه مرجع خوبی برای افرادی خواهد بود که می خواهند در موضوع اربعین فعالیت کنند.

وی افزود: نگارخانه بین المللی عبرات به زبان های عربی و انگلیسی نیز در سال آینده  می تواند به علاقمندان خدمات ارائه دهد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم خواستار بهره گرفتن از امکانات روز در این نگارخانه برای ارائه خدمات بهتر به مراجعان شد و لزوم شناسه دار کردن عکس ها و اضافه کردن دست نوشته های هنری را خاطرنشان ساخت.

در ادامه این جلسه، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین به تشریح برنامه های فرهنگی موسم اربعین پرداخت و گفت: امسال شاهد اربعینی متفاوت هستیم و برای برپایی شعائر این مراسم معنوی برنامه های فرهنگی مختلفی در دو سطح ملی و بین الملل در فضای مجازی پیش بینی شده است.

وی محافل قرآنی و شعر و ادب، دو پویش با عناوین شکوه های عاشقانه در قالب شعر و هرخانه یک حسینیه، راه اندازی شبکه اینترنتی عبرات و موکب مجازی شهیدین مقاومت با هدف بازنمایی مسیر نجف به کربلا را از جمله این برنامه ها دانست و گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با همکاری سازمان زندان ها تهیه شده است برای زندانیان سراسر کشور، در روز اربعین، قرائت زیارت اربعین، روایت گری و پرده خوانی پیش بینی شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم خاطرنشان کرد: دلدادگان به امام حسین(ع) می توانند از برنامه های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین که متناسب با شرایط موجود دربستر فضای مجازی پیش بینی شده است، استفاده کنند.

این جلسه با گزارش اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت و محمد جواد دانشیار عضو کارگروه بررسی سفر زیارتی عمره از اقدامات و برنامه های جدید عربستان برای راه اندازی این سفر در شرایط کنونی و افزایش چشمگیر هزینه ها در عربستان با هدف کارآفرینی و افزایش مالیات ها پایان یافت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top