تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/07/15 - 09:22
کد خبر: 372428

اسکان دانشجویان تحصیلات تکمیلی درخوابگاه‌های دانشگاه فردوسی

مدیر رفاه و سلامت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در صورتی که دانشجویی در خوابگاه‌های دانشگاه علائم مشکوک به کرونا داشته باشد، بخش‌هایی را در خوابگاه‌های خواهران و برادران در نظر گرفته‌ایم تا این دانشجو را جداگانه تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش اسکان دهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهندس ابوالقاسم ساقی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با نحوه فعالیت‌های سلف و خوابگاه‌های دانشجویی، اظهار داشت: در ترم تحصیلی جاری از آنجایی که دانشجویان دانشگاه فردوسی از اقصی نقاط کشور و با وضعیت‌های قرمز، زرد و غیره به این دانشگاه می‌آیند و رفت‌وآمد دارند و همچنین باتوجه به شرایط ایجاد شده در جامعه به دلیل شیوع کرونا، آموزش‌ها به طور کامل به صورت مجازی ارائه خواهد شد و کلاس حضوری نخواهیم داشت.

وی افزود: تعداد خیلی محدودی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همچنین تعداد اندکی از دانشجویان کارشناسی که واحدهای عملی‌شان از ترم قبل باقی مانده است، با تایید دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی مربوطه و طی فرایندی به صورت کوتاه مدت در دانشگاه حاضر خواهند شد و طبعا خوابگاه هم به واجدین شرایط در مدت کوتاه حضور در دانشگاه به این دانشجویان تعلق خواهد گرفت.  این دانشجویان طبق پروتکل‌های بهداشتی تعیین شده و رعایت ظرفیت ۵۰ درصد و پس از غربالگری کرونا در خوابگاه‌ها اسکان پیدا می‌کنند.

مدیر رفاه  و سلامت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: ظرفیت تمام خوابگاه‌های دانشگاه فردوسی در شرایط عادی ۵۸۰۰ نفر است که در ترم جاری چنان که اشاره شد، تحت شرایطی و با رعایت ظرفیت ۵۰درصد فقط به دانشجویان دکتری و ارشد که کار عملی رساله و پایان‌نامه دارند، داده خواهد شد. که این دانشجویان هم باید تاییدیه گروهای آموزشی و پژوهشی دانشکده‌های مربوطه را اخذ و سپس به این مدیریت مراجعه نمایند. به دلیل اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی رساله و پایان‌نامه دارند و باید کار عملی انجام دهند ودر مرحله دفاع هستند به صورت  مدت زمان محدود در دانشگاه حضور خواهند داشت تا بتوانند به کمک استاد راهنما از رساله خود دفاع کنند. که در حال حاضر حدود ۵۵۰ نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی درخوابگاه‌ها اسکان داده شدند. که این اسکان هم به صورت کوتاه مدت حداکثر یک ماه است. درحال حاضر اسکان با رعایت ظرفیت ۵۰درصد است.

مدیر رفاه و سلامت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: در ارائه خدمات غذا خوری‌ها طبق روال قبل که ارائه صبحانه، ناهار و شام بود را فقط برای دانشجویان خوابگاهی در برنامه داریم. دانشجویان صرفا خوابگاهی می‌توانند از طریق پرتال خود روزها و وعده‌هایی که تقاضای غذا دارند را مشخص کنند و ما هم براساس تعداد و میزان سفارشات به تهیه و توزیع غذا می‌پردازیم. غذاها و ملزومات آن مانند قاشق و چنگال یکبار مصرف، میوه و... به صورت پک شده در بسته‌بندی‌ها و ظروف یکبار مصرف وکیوم می‌شود. 

استفاده از سیستم‌های کاملا اتوماتیک در آشپزخانه دانشگاه

ساقی گفت: در ترم‌های گذشته سیستم پخت به صورت سنتی بوده لکن در تابستان و در راستای ارتقاء آشپزخانه‌های دانشگاه تجهیز شده  برنج‌پز و خورش‌پز با سیستم بخار و کاملا اتوماتیک برای دانشگاه تهیه شده است که بدون دخالت دست غذا تهیه می‌شود. این سیستم‌ها در بهترین دانشگاه‌ها و سایر مراکزی که غذا با حجم بالا تهیه می‌کند مورد استفاده قرار می‌گیرد. غذای پخته شده توسط این دستگاه‌ها پس از وکیوم شدن در ظرف یکبار مصرف در  گرم‌کن‌ها نگهداری می‌شود و در محل سلف خواهران و برادران به دانشجویان خوابگاهی ارائه می‌شود. 

روند ثبت درخواست توسط دانشجویان برای گرفتن اسکان در خوابگاه

وی در رابطه با روند ثبت درخواست توسط دانشجویان برای گرفتن اسکان در خوابگاه، خاطر نشان کرد: برای اسکان یافتن دانشجویان در خوابگاه‌ها فرآیندی تعریف شده است که طبق آن دانشجو درخواست خود را در دانشکده محل تحصیل و به استاد راهنمای خود ارائه می‌کند. در صورت تایید استاد راهنما مبنی بر لزوم حضور دانشجو در دانشگاه و نبودن امکان برگزاری به صورت مجازی، این درخواست به مدیر گروه و معاون پژوهشی دانشکده ارائه می‌شود. در صورت تایید این افراد این درخواست به مدیر رفاه و سلامت دانشجویان دانشگاه ارسال می‌شود که سه پیوست باید به همراه داشته باشد. 

ساقی در رابطه با پیوست‌های درخواست خوابگاه دانشجویان، اظهار کرد: یکی از پیوست‌های این دانشجویان شامل اطلاعات و دلایل درخواست دانشجو برای درخواست خوابگاه و بازه زمانی نیاز به خوابگاه است. پیوست دیگر فرمی است که شامل اطلاعات خود اظهاری دانشجو می‌شود که شامل سوال‌های مربوط به سلامت دانشجو در روزهای اخیر و علائم کرونا است و دانشجو آن را پر می‌کند. پیوست دیگر شامل اطلاعات فرم سایت سلامت وزارت بهداشت است که دانشجو پس از پر کردن این فرم آن را چاپ و به این پرونده پیوست می‌کند. 

مدیر رفاه و سلامت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه تا به امروز دانشجویی مبتلا به کرونا نداشته‌اند، گفت: در صورتی که دانشجوی خوابگاهی دانشگاه مبتلا به کرونا شود، در خوابگاه‌های خواهران و برادران فازهای جداگانه‌ای را در نظر گرفتیم تا این دانشجو را  جداگانه تا زمان مشخص شدن جواب آزمایش اسکان دهیم. اتاق‌ها قبل از حضور داتشجویان سم‌پاشی، گند زدائی و ضدعفونی شده‌اند. در زمان حضور دانشجویان هم مواد ضدعفونی به صورت پاششی در ورودی‌های خوابگاه‌ها تعبیه شده است. در بازه‌های زمانی که خوابگاه‌ها خالی می‌شوند تا به دانشجویان جدید تحویل شوند، اتاق گندزدایی و ضدعفونی شده و ساعت‌های مشخصی خالی نگه‌داشته می‌شود سپس به دانشجوی دیگری داده می‌شود.

وی ادامه داد: ما نه تنها توصیه نمی‌کنیم که دانشجویان در دانشگاه حاضر شوند بلکه حتی اجازه نمی‌دهیم دانشجویانی که مجبور نیستند در دانشگاه حاضر شوند. دانشجویان برای حضور در خوابگاه‌ها اصرار نداشته باشند چون باوجود تمام تمهیدات خوابگاه‌ها، امکانات آن برای شرایط عادی و غیر کرونائی وجود دارد. توصیه من به دانشجویان این است که تا حد امکان از منزل خارج نشوند، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا بتوانیم چرخه انتقال را قطع و این مشکل را از اساس و ریشه حل کنیم. حل این مشکل تنها با مساعدت و همکاری تمام مردم با یکدیگر صورت می‌گیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top