تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/07/15 - 09:24
کد خبر: 372429

دانشجویان را فرزندان خود بدانیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه حداقل دستمزدی که به فراگیران پرداخت می‌شود به هیچ بهانه‌ای نباید قطع شود، گفت: باید بدانیم که زمان به‌سرعت می‌گذرد و لازم است تلاش کنیم که کمترین آسیب متوجه آموزش جوانان شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عباسعلی کریمی در نشست مشترک هیئت‌رئیسه دانشگاه با روسای دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران بابیان اینکه مسئولیت اصلی دانشگاه آموزش و پژوهش است، افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که دو مقوله مهم آموزش و پژوهش، تحت تأثیر فشار ناشی از کووید- ۱۹  قرار نگیرد. این نشست نیز باهدف بررسی مشکلات حوزه آموزش و پژوهش بخصوص آموزش مجازی در دانشکده‌ها برگزارشده است.

وی با اشاره به مسائل حوزه آموزش مجازی، با توجه به نو بودن و حجم استفاده‌ای که از آن می‌شود، گفت: تاکنون جلسات متعددی را به‌منظور بررسی چالش‌های آموزش مجازی برگزار کردیم؛ تازه‌ترین نشست با نمایندگان صنفی دانشجویان  تشکیل و بسیاری از مسائل این حوزه مطرح شد. تاکنون بخشی از این مسائل رفع شده و بخش دیگر نیاز به زمان بیشتری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر ضرورت همفکری و حضور معاونان آموزشی دانشکده‌ها در شرایط فعلی تاکید کرد: لازم است این جلسه با حضور معاونان آموزشی دانشکده‌ها نیز برگزار شود تا از نزدیک با مسائل آنان آشنا و برای آن راه‌حل ارائه دهیم. در واقع راه‌حل بسیاری از مسائل نیازمند هماهنگی این سه حوزه است و بسیاری از موضوعاتی که در این جلسه مطرح  شد لازم است از سوی روسای دانشکده‌ها به معاونان آموزشی و سایر افرادی که ارتباط نزدیک با دانشجویان دارند منتقل شود.

وی با تأکید بر اینکه روسای دانشکده‌ها بدون رودربایستی مسائل خود را مطرح کنند افزود: مشکلات کشور در این شرایط بسیار است  و ما باید از بازگو کردن مشکلاتی که مانع کار دانشگاه می‌شود پرهیز کنیم. من دیدگاه ایده آلیستی ندارم و می‌دانم مسئولان نیز تحت تأثیر مشکلات اقتصادی اجتماعی، دچار نگرانی می‌شوند.

دکتر کریمی دانشگاه و روسای دانشکده‌ها را مسئول گروه بسیاری از جوانان دانست و گفت: مسئولیت خطیر جوانان در دانشگاه  بر عهده ما است و باید بدانیم که زمان به‌سرعت می‌گذرد و لازم است تلاش کنیم که کمترین آسیب متوجه آموزش جوانان شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به آسیب‌های ناشی از کووید- ۱۹ در آموزش علوم بالینی و پایه اظهار کرد: آموزش دوره دستیاری ۴ ساله است که ۸ ماه از آن تحت تأثیر کووید ۱۹ قرارگرفته و آموزش بعضی بخش‌ها مانند جراحی آسیب‌دیده است. علوم پایه نیز به شکل دیگری تحت تأثیر این بیماری  است  و شما به‌عنوان روسای دانشکده‌ها باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که فرصت آموزش دانشجویان از دست نرود.

دکتر کریمی بر اهمیت حوزه پژوهش در پاسخگویی به سؤالات و نیازهای دانشگاه و جامعه تأکید کرد و گفت: پاسخ بسیاری از مسائل کووید- ۱۹ بر عهده حوزه پژوهش است. اینکه آیا منبع انتشار ویروس دانشگاه است یا مراکز فروش سطح شهر و یا آیا لازم است تعطیلی اعلام شود یا نه، نیاز به پژوهش دارد. بنابراین باید نگاه عمیق‌تری به مسائل داشته باشیم و مراکز تحقیقاتی به کمک بیایند پاسخ مسائل مربوط به تولید واکسن، داروها و تعطیلی و... را از طریق پژوهش ارائه دهند.

دکتر کریمی با تأکید بر پرداخت کمک ‌هزینه فراگیران دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حداقل دستمزدی که به فراگیران پرداخت می‌شود به هیچ بهانه‌ای نباید قطع شود. در سال تحصیلی جدید نیز با کمک روابط عمومی‌های خود و هماهنگی با مدیریت روابط عمومی دانشگاه فضایی را فراهم کنید که ورودی‌های جدید در فضایی پرنشاط و توأم با امید وارد دانشگاه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از معاونان آموزشی و پژوهشی خود که با صبوری مسائل دانشکده‌ها را پیگیری می‌کنند قدردانی کرد و گفت: خواهش من از همه مسئولان دانشکده‌ها و معاونان دانشگاه این است که دانشجویان را همانند فرزندان خود بدانند و برای حل مشکلات آنان تلاش کنند.

در ادامه دکتر امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران برنامه‌ها و چالش‌های حوزه آموزش دانشگاه را تشریح کرد و گفت: روند آموزش مجازی دانشگاه تند و دامنه آن وسیع است، کار معاونت آموزشی پشتیبانی از برنامه‌های آموزشی و تدوین شیوه‌نامه‌ها است که تلاش می‌کنیم امکانی فراهم شود که اساتید و دانشجویان به‌صورت رایگان به اینترنت دانشگاه متصل شوند.

وی با تأکید بر ارتقا سامانه نوید در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در کنار آموزش‌های غیر همزمان مانند نوید که نیاز به ارتقا دارد از آموزش‌های همزمان مانند اسکای روم استقبال زیادی می‌شود. به این منظور ظرفیت اسکای روم به مدت ۱۴ ماه به میزان هزار نفر افزایش‌یافته است البته لازم است این ظرفیت بیش از این افزایش یابد.

دکتر سهراب پور، بر پایش کیفیت آموزش مجازی تأکید کرد و گفت: از نظر کمیت، معاونت آموزشی درحال تأمین زیرساخت‌های موردنیاز است؛ دانشکده‌ها نیز باید کیفیت آموزش را مورد پایش قرار دهند. آزمون‌ها ازجمله مواردی است که کیفیت آموزش را ارزیابی می‌کند و دانشکده‌ها می‌توانند بامطالعه  مقالات متعدد دانشگاه‌های معتبر جهان،  متناسب با شرایط دانشکده‌های خود، این امکان را به وجود بیاورند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران بابیان تجربه موفق ارائه ترم تابستانی، به پیامدهای تعطیلی ناشی از کووید- ۱۹ در دانشگاه اشاره کرد و گفت: در آموزش مجازی و امور درمانی بیمارستان‌ها تعطیلی نداریم. در امور دیگر مانند آموزش کارورزی و کارآموزی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که با حداقل تعویق همراه باشد.

به گزارش وبدا، دکتر سهراب پور با اشاره به پیگیری مسائلی که از سوی نمایندگان شورای صنفی در نشست با رئیس دانشگاه مطرح شد گفت: ما تلاش می‌کنیم با همفکری دانشجویان، روسا و معاونان دانشکده‌ها مسائل را حل کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top