تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/07/16 - 16:13
کد خبر: 372604

پوتین: با هر رئیس‌جمهوری که مردم آمریکا انتخاب کنند همکاری می‌کنیم

رئیس‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) با وجود انتقاد به لفاظی‌های ضد روسی تند بایدن گفت، اظهارات وی درباره کنترل سلاح ترغیب‌کننده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جریان حضور در تلویزیون ملی این کشور گفت، مسکو با هر رئیس جمهوری در آمریکا همکاری می‌کند.

جو بایدن، کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا رقیب دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ است.

پوتین گفت: تا آنجا که به نامزد دموکرات‌ها مربوط می‌شود، ما شاهد افزایش لفاظی‌های ضد روسی هستیم. متاسفانه، ما به این رفتارها عادت کرده‌ایم. بایدن همچنین اظهاراتی درباره پیمان نیواستارت مطرح کرده که آخرین توافق تسلیحاتی بزرگ اتمی بین روسیه و آمریکاست و فوریه آتی میلادی منقضی می‌شود. این اظهارات دلگرم کننده هستند.

مسکو و واشنگتن مدت‌هاست که نتوانسته‌اند به توافق برای تمدید این پیمان یا یک پیمان جدید دست پیدا کنند اگرچه فرستاده ترامپ برای کنترل تسلیحات روز سه شنبه گفته بود که پیشرفت مهمی در مذاکرات دو جانبه به دست آمده است.

پوتین ادامه داد: بایدن علنا اعلام کرده که آماده تمدید نیواستارت یا دستیابی به یک پیمان جدید برای محدود کردن تسلیحات استراتژیک است و این یک مولفه بسیار جدی برای همکاری بین دو کشور در آینده به شمار می‌رود.

رهبر روسیه همچنین از این گفته که وظایف ریاست جمهوری او روی روابطش با افرادی که به او نزدیک هستند، تاثیر گذاشته است، انتقاد کرد. او گفت گرچه گاهی در تمام این سال‌های خدمت احساس می‌کرده فقط یک کارگزار است اما سعی کرده شاخصه‌های انسانی خود را حفظ کند.

پوتین گفت: دوستانم از مدرسه و دیگران می‌گویند که من چندان تغییر نکرده‌ام. آنها در موقعیت بهتری برای قضاوت هستند تا خودم. خب می‌دانید من دوست ندارم شاخصه‌های انسانی را از دست بدهم. مرا ببخشید اما مساله این است که شما وقتی به این سمت می‌رسید، گاهی احساس می‌شود که شما انسانیت را کنار می‌گذارید و چیز ی جز یک کارگزار صرف نمی‌شوید. با وجود این محدودیت‌ها، کارم ارزشمند است. چیزی وجود دارد که این محدودیت‌ها را جبران می‌کند و بهترین پاداش، رضایتی است که شما از نحوه اعتماد مردم کسب می‌کنید. این خیلی مهم است.

پوتین در بحث تقویت روابط تجاری با آمریکا در بحبوحه کرونا هم گفت، دو طرف به نتایج خوبی در بحث تثبیت بازارهای انرژی جهان دست یافته‌اند.

به گفته پوتین، روسیه و ایالات متحده در تقویت تجارت تلاش می‌کنند و باید شماری از پروژه‌های مشترک برای ایجاد یک شورای بازرگانی، یک شورای کارشناسی و غیره انجام شود.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: با این وجود گردش تجاری میان دو کشور در دوران ریاست جمهوری ترامپ افزایش یافت و به طور قابل توجهی رشد داشت، آن هم با وجود تمام محدودیت‌ها و حتی پاندمی کرونا. شاید مواردی از اصلاحات در بحث پاندمی بوده باشد اما به طور کلی روند رو به افزایش در تجارت وجود دارد.

به گفته رئیس‌جمهوری روسیه، مسکو و واشنگتن کار مشترکی برای ثبات بازار جهانی انرژی انجام داده‌اند. او افزود: البته ایالات متحده مایل به حفظ نوعی ثبات است تا فعالیت شرکت‌های نفتی خودش تضمین شود. ما با کمک یکدیگر به نتایج بسیار خوبی رسیدیم.

رئیس جمهوری روسیه همچنین در ادامه گفتگوی خود با تلویزیون روسیا-۲۴ گفت، وقتی کسی تلاش می‌کند تا به ظاهر کسی که در راس یک کشور قرار دارد را مورد توهین یا تحقیر قرار دهد، در واقع به نوعی او را بالا می‌برد و درباره نفوذ و اقتدار فوق العاده آن صحبت می‌کند که این تا حدی به نفع ماست.

رئیس جمهوری روسیه این را هم گفت که مسکو در کارزار انتخاباتی ترامپ دخالت نمی‌کند چون به این رای دهندگان ربط دارد که خودشان کاندیدای مورد نظرشان را برگزینند. این اصلا به ما ربطی ندارد. به آنها اجازه دهید تا بر اساس تحولات موجود انتخاب کنند.

پوتین با اشاره به دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲ آمریکا نیز به آن برچسب " مظاهر سطح فرهنگ سیاسی یا فقدان آن" را زد و بار دیگر تکرار کرد: ما در این مساله درگیر نمی‌شویم. اینها همه توسط فرآیندهای سیاسی داخلی، مسائل سیاسی داخلی و مسائل ایالات متحده تعیین می‌شود.

پوتین همچنین گفت: روسیه با هر رئیس جمهوری که توسط مردم آمریکا انتخاب شود، کار می‌کند. در دور نخست ریاست جمهوری ترامپ، روسیه و آمریکا فراز و نشیب‌های زیادی در روابط دو جانبه داشتند.تلاش برای متهم ساختن ترامپ به رابطه با روسیه و تمسخر او به ارتقای جایگاه او منجر شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top