تاریخ انتشار: شنبه 1399/07/19 - 16:35
کد خبر: 372793

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان پیرامون مناقشه ساحل مجاور دانشگاه علوم دریایی چابهار

در قسمتی از این بیانیه آمده است: این اقدام غیر کارشناسی و غیر متعهدانه یک بار دیگر نیز در سنوات گذشته بر مبنای یک صورتجلسه فاقد وجاهت قانونی و قابل تردید از نظر قوانین و اسناد بالا دستی صورت گرفت که در آن زمان با حضور دانشجویان در سواحل و اراضی اختصاصی دانشگاه، به نتیجه نرسید اما...

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریای چابهار پیرامون مناقشه بوجود آمده در ساحل مجاور دانشگاه بیانیه‌ای صادر کردند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

دانشگاه، مکان ویژه، پیچیده و ظریف است. برخوردهای ناآشنا با این نهاد می تواند آفت زا باشد و پیامدهای منفی بر جای نهد از این رو، هر گونه حضور، برنامه ریزی، ارتباط و تعامل با این مکان آموزشی - فرهنگی، به درک صحیح و عینی از آن نیازمند است. (رهبر معظم انقلاب اسلامی)

متاسفانه شهرداری شهرستان چابهار با توجه به دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر برگزاری نیمسال تحصیلی جدید دانشجویان به صورت غیر حضوری، در غیاب دانشجویان طی روزهای گذشته با تصرف سواحل مشرف به قطب علمی و فرهنگی دریانوردی و علوم دریایی کشور و در صدد ساخت مکانی تفریحی با عنوان «جاده سلامت» در ساحل مشرف به دانشگاه بر آمده است.

این اقدام غیر کارشناسی و غیر متعهدانه یک بار دیگر نیز در سنوات گذشته بر مبنای یک صورتجلسه فاقد وجاهت قانونی و قابل تردید از نظر قوانین و اسناد بالا دستی صورت گرفت که در آن زمان با حضور دانشجویان در سواحل و اراضی اختصاصی دانشگاه، به نتیجه نرسید اما این بار در دومین روزی که ریاست جدید دانشگاه تازه سکان هدایت آن را از ریاست قبلی تحویل گرفته و با توجه به عدم حضور دانشجویان بارش لودر و ماشین آلات سنگین راه سازی روح لطیف دانشگاهیان را به درد آورده و دست به تخریب ساحل زده اند و حجم وسیعی از مصالح موجود در اراضی دانشگاه را به داخل دریا ریخت که این مسئله علاوه بر بعد تصرف غیرقانونی لطمه های جبران ناپذیری هم به اکوسیستم دریایی و صخره مرجانی" خاص و بکر این محدوده زده است. صخره ای که میلیون ها سال طول کشیده تا به وجود آید صخره ای که مورد بهره برداری و پژوهشی هزاران دانشجو و استاد علوم دریایی کشور قرار می گرفت. این هجوم غیر مسئولانه متأسفانه باعث تخریب سایت قایقرانی، تأسیسات و ابنیه مرتبط با دانشجویان رشته دریانوردی شده است.

شوربختانه این یکه تازی های شهرداری چابهار باعث صدمات جدی و غیرقابل جبرانی به سواحل بکر اراضی و ابنیه دانشگاه (آمفی تئاتر، سلف سرویس جدید و مسجد) که از نمادهای شهر محسوب می شوند. در میان مدت و بلند مدت خواهد شد و باعث تأسف و تأثر است که مسئولین استانی و شهرستان، باسکوت معنادار خود، حمایت خود از این فاجعه علمی و فرهنگی را اعلام کرده اند. مضافا اینکه، ساحل بکر دانشگاه دریانوردی چابهار گاها محل تجمع معتادان و مشروبخواران گشته است. به طوریکه مشاهده ی تضاد منافع و تهاجم فرهنگی در حریم ساحلی دانشگاه قلب هر خردمندی را به درد می آورد. حفظ و پاسداشت این محیط بیش از بیش بر ما دانشجویان این دانشگاست. ما از شهردار شهرستان چابهار و تمامی دست اندرکاران این امر خواستار توضیح و شفاف سازی در این زمینه ایم. و در پایان انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه چابهار اعلام میدارد که برای حراست از حریم علم و فرهنگ و آرمان های چهل ساله ی انقلاب، برای جلوگیری از این تجاوز فروکاست نمیکند و در صورت لزوم و عدم پیگیری مسئولان، ضمن انعکاس کوتاهی به مراجع بالاتر خواستار پیگیری جدی این امر و شفاف سازی عرایض و انگیزه ایشان خواهیم شد.

والسلام علی من التبع الهدی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top