تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/07/20 - 12:51
کد خبر: 372901

ماجرای کاهش جذب دانشجومعلم خلاف نظر رهبری بود

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان با حجت‌الاسلام جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار در جلسه‌ای به صورت مجازی دیدار کرده و به طرح مسائلی پرداختند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان با حجت الاسلام جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار در جلسه‌ای به صورت مجازی دیدار کرده و مسائلی از جمله کاهش جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان، تصویب طرح حذف آزمون استخدامی جهت استخدام نیرو‌های نهضت سواد آموزی، حق التدریسی، سرباز معلم‌ها و آموزشیاران و شبکه آموزشی شاد و مشکلات آن مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای بحث پس از اشاره به سخنان رهبری در رابطه با جایگاه دانشگاه فرهنگیان و تاکید بر جذب فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی، به مساله کاهش جذب نیرو از طریق این دانشگاه اشاره شد که خلاف فرمایشات اخیر رهبری بود.

جلالی در این رابطه اظهار داشت که وزارت آموزش و پرورش دچار روزمرگی شده و قصد کوچک کردن دانشگاه فرهنگیان را دارد؛ لذا در خواست ایشان از دانشجویان بسیجی، جمع آوری اطلاعات دقیق و ارائه نقاط ضعف به همراه راهکار، جهت پیگیری این امور از جانب وی بود.

علاوه بر این، موضوع استخدام نهضتی ها، آموزشیاران، حق التدریسی‌ها و سرباز معلم‌ها و حذف آزمون استخدامی آن‌ها نیز مطرح شد و از ایشان خواسته شد که به عنوان نماینده مردم، مطالبه برنامه اساسی از سمت وزیر آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش مجلس داشته باشند تا بی تدبیری وزرا قبلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، مجددا تکرار نشود و جذب معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت پذیرد.

نماینده مردم انار و رفسنجان در این رابطه بیان کرد: ما تلاش مان را برای عدم تصویب طرح حذف آزمون استخدامی کردیم، اما متاسفانه برخی نمایندگان با تصمیم احساسی خود، منجر به تصویب کلیات این طرح شدند؛ اما همچنان بر سر دوره‌های آموزشی و مهارتی که باید بگذرانند، بحث وجود دارد.

در انتهای این صحبت، راهکاری که ارائه شد، توجه به توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان جهت محدود کردن جذب به این مسیر بود. در بخش پایانی جلسه، مساله شبکه آموزشی شاد و مشکلات آن از قبیل تامین موبایل هوشمند با اندروید بالا، اینترنت و مشکلات آنتن دهی و مشکلات مالی مردم، که به گفته وزیر، موجب بازماندن سه میلیون و پانصد دانش آموز شده و بروز رسانی برنامه شاد و ارتقا سطح اندروید آن نیز با توجه به موبایل‌های با اندروید پایینی که در دسترس دانش آموزان است، بر این مشکلات افزوده، مطرح شد.

راهکار پیشنهادی برای این مساله نیز تخصیص بودجه‌های بلا استفاده در وضعیت کنونی برای تامین نیاز‌های آموزشی کشور بود.

در پایان حجت الاسلام جلالی، با ابراز خرسندی از فعالیت بسیج فرهنگیان در این زمینه، خواستار ایجاد گروهی جهت ارتباط مستمر و ارائه چالش‌های دانشگاه فرهنگیان به همراه راهکار به طور مستند شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top