تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/07/23 - 17:03
کد خبر: 373283

بیش از ۴۰۰ دانشجوی قزوینی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: هم اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و بیش از ۴۰۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در جلسه شورای اداری شهرستان بوئین زهرا بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۲ هزار خانوار و با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند و علاوه بر آن به ۳۰ هزار نفر نیز به صورت موردی خدمات ارائه می‌شود.

حق گویان ادامه داد: در حال حاضر بیش از چهار درصد از جمعیت استان است تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که این آمار در برخی نقاط استان به بیش از ۳۰ درصد هم می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: براساس آمار ۵۳ درصد از مددجویان تحت حمایت را کسانی تشکیل می‌دهند که به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد هستند.

وی افزود: هم اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز و بیش از ۴۰۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند.

حق گویان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا زنجیره فقر را قطع کینم برای تحقق این برنامه لازم است بستر‌های ایجاد فقر را از بین برده و یا در این روند اخلال ایجاد کنیم تا افراد به سمت توانمندی هدایت کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: برای توانمندسازی مددجویان تنها بخشی از افراد که دارای بیماری صعب العلاج هستند را نمی‌توان توانمند کرد، ولی سایر مددجویان توانایی‌هایی دارند که می‌توان ظرفیت‌های آن‌ها را در بستر مشاوره‌های فرهنگی و حرفه‌ای ارتقاء داد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راهبرد‌های کمیته امداد ارتقای فرهنگی مددجویان است که در این میان ارتقای فرهنگی تحصیلی فرزندان مددجو یک اصل مهم است چراکه به تغییر وضعیت خانواده مددجو کمک می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: اگر فرزند مددجو بتواند در زمینه تحصیلی و یا شغلی شرایط مناسب و شایسته‌ای پیدا کند، این نهاد به هدف خود که همانا قطع زنجیره فقر است، دست یافته است.

حق گویان با اشاره به ظرفیت‌های نیکوکاری در استان قزوین اظهارکرد: استان قزوین بستر مناسبی برای نیکوکاری دارد به عنوان مثال در دور نخست رزمایش همدلی که در این نهاد با شعار همدلی برای ایران همدل برگزار شد، قریب به ۱۲ میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری و میان نیازمندان توزیع شد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر حدود دو هزار و ۳۰۰ مدرسه فعال در استان داریم که در صورت مشارکت برای طرح هر مدرسه یک تبلت، شورعاطفه‌های سال جاری به هدف خود در تأمین تجهیزات تحصیلی دانش آموزان نیازمند دست خواهد یافت و حدود دو هزار دانش آموز و دانشجوی تحت حمایت را برای تحصیل با استفاده از فضای مجاز آماده خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: برای این امر تبلت‌های دو و نیم میلیون تومانی تهیه می‌شود و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار می‌گیرد که در صورت تأمین ۵۰ درصد از این هزینه مابقی از سوی دفتر مرکزی کمیته امداد تأمین می‌شود.

وی یادآورشد: در استان قریب چهار هزار یتیم و فرزند محسنین داریم که نزدیک به ۲۵ هزار حامی برای حمایت از این فرزندان با کمیته امداد همکاری دارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top