تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/07/23 - 22:56
کد خبر: 373323

با کارخانه سازنده دستگاه شهربازی بیشتر آشنا شوید

سازه های مورد استفاده در شهربازی روباز عموما نیازمند به فونداسیون هستند لذا زیر سازی جزو مسائل مهمی ست که در این پروژه ها در نظر گرفته می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ می خواهیم برایتان از کارخانه های سازنده دستگاه شهربازی بگوییم. بنظر شما این کارخانه ها چه محصولاتی تولید می کنند؟  آیا تجهیزات شهربازی روباز با تجهیزات شهربازی سرپوشیده متفاوت است؟ اگر پاسخ سوال خود را نگرفته اید با ما همراه باشید و این مقاله ی جذاب را مطالعه کنید.

شهربازی چیست؟

امروزه با توجه به نفوذ مدرنیته و شهرنشینی به زندگی مردم، ساختار های سرگرمی و بازی ها تغییر کرده اند و شهربازی ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تغییرات بزرگی داشته اند. شهربازی به فضایی گفته می شود که با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی سرگرم کننده یا همان وسایل شهربازی، امکانات بیشتر و به روز تری را نسبت به پارک ها و مراکز تفریحی کوچک ارائه می دهد.

گام های اساسی برای راه اندازی شهربازی :
انتخاب فضای مناسب برای احداث شهربازی، دریافت مجوز ها و مدارک لازم برای تاسیس شهربازی انتخاب درست محصولات و طراحی، از مهمترین مسائلی هستند که پیش روی شما به عنوان یک سرمایه گذار قرار دارند. اما در دید کلی شهربازی ها به دو دسته ی شهربازی سرپوشیده و شهربازی روباز تقسیم می شوند،مراحل اجرای هرکدام و قالب وسایلی که در آن ها به کار میروند تا حدودی متفاوت است. در ادامه به بررسی تجهیزات شهربازی و انواع آن می پردازیم.

دستگاه های شهربازی

شهربازی سرپوشیده

در رابطه با شهربازی سرپوشیده ابعاد و ارتفاع سقف فضای شما از نکات حایز اهمیت در انتخاب محصولات خواهد بود. چرا که در احداث این نوع فضای بازی محدودیت ارتفاع، محدودیت های وزنی سازه ها و فونداسیون همگی باید مورد بررسی قرار بگیرند تا از خطر های احتمالی نیز جلوگیری شود. همچنین به دلیل وجود این محدودیت ها استفاده از سازه های فوق سنگین شهربازی در فضاهای سرپوشیده معمول نیست. اما درصورتی که شهربازی سرپوشیده در یک فضای هم سطح زمین ساخته شود امکان تجهیز وسایل شهربازی با برخی سازه های نیازمند فونداسیون نیز بررسی خواهد شد.

شهربازی روباز

شهربازی های روباز، دقیقا همان چیزی است که پس از شنیدن این اسم به ذهن ما می آید؛ چرخ و فلک های بزرگ و دنیای نور و رنگ که چشمان هر بیننده ای را به خود خیره خواهد کرد. اما در رابطه با تجهیز این نوع فضا با وجود کمتر بودن محدودیت های انتخاب، گزینه های شما سخت تر خواهند بود چرا که در شهربازی های روباز عموما از وسایل شهربازی سنگین و فوق سنگین استفاده شده و به طراحی دقیق و جانمایی های کارشناسی شده نیاز است.

سازه های مورد استفاده در شهربازی روباز عموما نیازمند به فونداسیون هستند لذا زیر سازی جزو مسائل مهمی ست که در این پروژه ها در نظر گرفته می شود.
چینش وسایل شهربازی در این نوع فضا باید به صورتی باشد که تمامی فضای شما مورد بهره برداری قرار گرفته و هیچ بخشی از محوطه شهربازی به هدر نرود. در این پروژه ها به دلیل شرایط خاص خود باید پیش از خرید و انتخاب مکان احداث شهربازی، همه نکات مثبت و منفی محل های مورد نظر بررسی شده و در نهایت بهترین لوکیشن برای احداث و اجرای پروژه انتخاب شود.

1. دستگاه های مکانیکی شهربازی Attraction games or rides

این دستگاه ها با توجه به ابعاد بزرگ و وزن بالایی که دارند، عموما در شهربازی های روباز کاربرد دارند اما مدل های کوچکتر و سبک تر آن ها در برخی شهربازی های سرپوشیده اجرا می شوند. برای احداث این سازه ها معمولا به فوندانسیون و زیرسازی های مهندسی شده نیاز است، همچنین نکته مهمی که در رابطه با وسایل شهربازی (روباز و سرپوشیده) وجود دارد این است که برای همه آن ها نیازمند به گواهی و مدرک استاندارد است. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که جانمایی و انتخاب این وسایل شهربازی با توجه به شرایط ویژه ای که دارند بسیار مهم بوده و باید با توجه به محیط شهربازی انجام شود. در ویدیوی زیر یک نمونه سایدر واندر -از وسایل مکانیکی سنگین شهربازی- که در کشور هند اجرا شده است را می بینید.

2.بازی های گیمی video games

این دستگاه ها بخش عظیمی از وسایل شهربازی های سرپوشیده را در برمی گیرند، کیدی رایدها (تکان دهنده ها)، بازی های با اسلحه، چکش، و بازی های مسابقه ای و رالی نمونه هایی از این بازی ها هستند. این محصولات با فضا سازی خوبی که دارند، برای پر کردن فضای مرکز بازی شما گزینه های مناسبی هستند.

3. دستگاه های جایزه گیری novolity games

هدف این دستگاه ها بیرون آوردن جایزه های درون محفظه در صورت داشتن سرعت عمل بالاست. این دستگاه ها نیز مشابه بازی های گیمی در شهربازی های سرپوشیده کاربرد وسیعی دارند و کودکان استقبال بالایی از آن می کنند. ابعاد و مدل های مختلفی از این دستگاه وجود دارد که جایزه های متفاوتی را ارائه می کنند.


4. دستگاه های تیکتی redemption games

این دستگاه ها نیز از وسایل شهربازی سرپوشیده هستند، عملکرد آن ها به این صورت است که پس از بازی، دستگاه به میزان امتیازی که در بازی دریافت شده، به بازیکن تیکت می دهد و بازیکن با تحویل دادن تیکت ها می تواند از باجه جایزه دریافت کند.

5. دستگاه های رومیزی و اسپرت sport games

این دستگاه ها نیز نوعی از وسایل شهربازی هستند که باعث افزایش تحرک بیشتر افراد می شوند.

6. دستگاه های واقعیت مجازی و شبیه ساز ها

این دستگاه ها که جزئی از وسایل شهربازی هستند، در مدل ها و انواع مختلفی وجود دارند، شبیه ساز ها در مدل های ماشین ، موتور، هواپیما و… حسی مشابه دستگاه اصلی را به بازیکن می دهد و دستگاه های واقعیت مجازی نیز با استفاده از عینک های واقعیت مجازی و بازی های مختلف، همچنین امکان استفاده از سنسور های متفاوت در محیط تجربه جدیدی برای کاربران محسوب می شوند.

7. بازی های کودکان خردسال

از ایده های نوینی که به تازگی در شهربازی ها به کار گرفته می شود، راه اندازی بخشی به نام خانه بازی در قسمتی از شهربازی است که ویژه کودکان سنین پایین بوده و درآن از تجهیزات مراکز خانه ی بازی و مهد مانند، محصولات پلی اتیلنی، فومی و یا چوبی استفاده می شود. این راهکار باعث می شود تا بازه سنی شهربازی شما گسترده تر شده و مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب نماید.

منبع: بازی سازان

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top