تاریخ انتشار: شنبه 1399/07/26 - 10:21
کد خبر: 373432

واکنش حجت الاسلام رستمی به اظهارات اخیر رئیس جمهور؛

به ایمان مردم رحم کنید

به ایمان مردم رحم کنید

اینکه نشانه اختلال در دستگاه محاسباتی مسئولان ما است. نمی شود یک روز گفت: کدام آدم عاقلی با ترامپ مذاکره می‌کند؟! و یک روز دیگر و در حالی که رفتار او هیچ تفاوتی نکرده برایش با تار و پود تاریخ اسلام، فرش قرمز ساخت و پهن کرد!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نسبت به اظهارات اخیر رئیس جمهور پیرامون صلح امام حسن(ع) واکنش نشان داد. او در صفحه شخصی خود نوشت:  "صلح" و "جنگ" برخلاف ارزش‌های مطلقی چون "حق طلبی" و "دفاع" اموری نسبی هستند. یعنی حسب شرایط می‌توانند عقلی و ارزشمند یا نابخردانه و ضدارزش باشند.

اما اینکه وسط کارزار فشار حداکثری ترامپ یک مقام ارشد اجرایی حرفی بزند که معنای کرنش بدهد(شما بخوانید صلح) حداقل به سه دلیل مهم، اشتباهی راهبردی است.

اول: اینکه نشانه اختلال در دستگاه محاسباتی مسئولان ما است. نمی شود یک روز گفت: کدام آدم عاقلی با ترامپ مذاکره می‌کند؟! و یک روز دیگر و در حالی که رفتار او هیچ تفاوتی نکرده برایش با تار و پود تاریخ اسلام، فرش قرمز ساخت و پهن کرد!

دوم: تشویق به ادامه فشار حداکثری است. به ادبیات طرف آمریکایی در همین یکی دو هفته نگاه کنید؛ هیچ نشانه ای از عقب‌نشینی _حداقل در تبلیغات _ دیده نمی‌شود. این فرش قرمز معهود اینقدر خام‌دستانه است که هر ناظری از جمله غربی‌ها را به این نتیجه می‌رساند که فشارها به نتیجه رسیده پس چرا باید متوقفش کرد؟

سوم: برجام به عنوان نمادی از صلح‌طلبی طرف ایرانی، امروز به کما رفته است. "من جرب المجرب حلت به الندامه". آقایان نمی‌خواهند توضیح دهند که چرا هر بار سراغ گزاره صلح می روند جوری رفتار می کنند که سایه جنگ بر سر کشور سنگین می شود!؟ آیا می توان در شرایط نابرابر و بدون قوت بخشی داخلی، حرفی از صلح زد؟

اما مهم تر از همه اینها خطر تفاسیر غلط از تاریخ اسلام و مبانی شیعه به عنوان عقبه‌ی تئوریک انقلاب است.چطور می شود برای مطامع سیاسی روزی پیام کربلا را مذاکره خواند و روزی دیگر صلح حسنی را به غلط مصادره کرد؟ آقایان اگر در سیاست‌ورزی مشکل دارید، لااقل به ایمان این ملت رحم کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
محمد صادق امینیان
1399/07/28 - 13:49

من هربار که سخنرانی حضرت حجت الاسلام والمسلمین رستمی را گوش می دهم تاسف می خورم ازینکه ما در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا از برکت وجود این بزرگوار محروم مانده ایم.بنده این دوره پس از مسایلی که پیش آمد مسئولیت این تشکل را برعهده گرفتم اما تحمل این سختی ها احتیاج به درایت و مدیریت نیروهای جوانی همچون رستمی دارد نه نماینده فعلی.
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top