تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/07/06 - 00:10
کد خبر: 373503

سالن ورزشی دانشگاه پیام نور کرج انبار مواد غذایی و پرورش زالو شد!

سالن ورزشی دانشگاه پیام نور که جزر ملزومات دانشجویان رشته تربیت بدنی است در اقدامی عجیب به یک فروشگاه عرضه مواد غذایی و پوشاک به عنوان انباری اجاره داده شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، دانشگاه پیام نور استان البرز به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پیام نور سطح کشور حال و روز خوبی ندارد و تصمیمات عجیب و چالش برانگیزی در حوزه مدیریت آن گرفته می‌شود و این مشکلات در  آموزش و جذب دانشجو اثر گذار بوده است به طوریکه حضور دانشجویان در این دانشگاه روند نزولی دارد و از 30 هزار نفر در سال 94 به 10 هزار نفر در سال 99 رسیده است.

 درآمد زایی یا اتلاف منابع؟

با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور و کمبود اعتبارات، از سوی سازمان  پیام نور مرکزی به دانشگاه‌های استان اجازه داده شده تا از منابع و امکانات دانشگاه جهت درآمدزایی استفاده کند. اما ظاهرا صدور این مجوز، بهانه ای برای تصمیمات نسنجیده شده است.

دانشگاه پیام نور البرز دارای دو سالن ورزشی ۲ هزار متری به نام های امام رضا (ع) و امام جواد (ع) مجهز به سیستم سرمایشی و گرمایشی، ۱۸چشمه سرویس بهداشتی، رختکن مجزا، سالن پینگ پنگ و غیره برای خواهران و برادران است که در سال ۹۱ فقط بیش از ۴۰۰ میلیون برای کف پوش هر یک از این سالن ها هزینه شده که حالا با روند رو به رشد قیمت ها، هزینه کف پوش هر یک از این سالن‌ها یک و نیم تا ۲ میلیارد تومان خواهد بود.

به گفته یکی از کارکنان دانشگاه،  کف پوش این سالن ها ۶ لایه و از جنس مرغوب بوده و در سال های گذشته حتی در هنگام برگزاری امتحانات برای جلوگیری از آسیب به کف پوش ها، موکت هایی با ضخامت مناسب تهیه شده که صندلی ها به کف پوش ها آسیب نرساند.

اما متاسفانه گفته های کارمندان و مستندات موجود نشان می دهد سالن های ورزشی که می‌توانست در شرایط کمبود سرانه ورزشی البرز به صورت استیجاری برای استفاده ورزشی در اختیار مراکز و ادارات قرار گیرد، به انبار فروشگاه پوشاک و فروشگاه مواد غذایی، ماهیانه ۲۷ میلیون تومان به مدت ۵ سال اجاره داده شده است و روزانه لیفتراک های سنگین بارهای چندتنی را بر کف این سالن ها جابجا می کنند!

آیا هزینه دریافتی سالانه از مجموع اجاره این سالن ها می تواند جبران ضرر چند میلیاردی برای ترمیم کف پوش ها را بکند و یا  اعتبارات دولتی برای این امر وجود دارد؟!

اگرچه در شرایط کرونایی ورزش از رونق افتاده، اما دانشجویان برای گذراندن واحد تربیت بدنی که حتی در دانشگاه پیام نور از واحد های عملی وحضوری محسوب می شود، به کجا باید مراجعه کنند؟

زالوهایی که به جان رختکن دختران افتادند!

از دیگر اقدامات مدیریت دانشگاه پیام نور استان سوی اختصاص رختکن سالن ورزشی بانوان به شرکت پرورش زالو است. در صورتی که ضرورت وجود این بخش از سالن ورزشی بر کسی پوشیده نیست و مشخص نیست مبنای این تصمیم چه بوده است.

اگرچه پرورش زالو و مشارکت با طرح های اشتغال زایی دانشجویی و حمایت از مجوعه های دانش‌بنیان از ضرورت های فعالیت دانشگاه هاست اما این امر نباید به قیمت آسیب زدن به فعالیت دیگر دانشجویان و در محل رختکن دانشجویان دختر رشته تربیت بدنی صورت گیرد.

پروژه همت پارکینگ کارکنان را بلعید!

خانم دیگری از کارکنان دانشگاه می گوید: پارکینگ کارکنان دانشگاه  در طرح تعریض پروژه همت بدون دریافت مبلغی به شهرداری واگذارشده که نمی توان جلوی اجرای پروژه را گرفت. اما مدیریت دانشگاه محل دیگری را به عنوان پارکینگ کارکنان در نظر نگرفته است. ضمن اینکه کلیه خودروهای واحدهای مختلف قرار است در قالب مزایده به  فروش برسد.

دیگری می گوید: اگر دانشگاه برای تامین هزینه ها تا این حد در مضیقه است که مجبور به فروش  خودروها شده، چرا ساختمان دانشگاه پیام نور استان که قبلا در محل دیگری بود سال‌ها خالی ماند و مورد استفاده قرار نگرفت و اجاره داده نشد؟

یکی دیگر از کارمندان این دانشگاه می گوید: در سال های گذشته مجموعه مدیریتی دانشگاه به منظور استفاده بهینه از فضای موجود،  بخشی از تپه های محوطه را با صرف هزینه ای خاکبرداری و مسطح کردند. اما در زمان مدیریت جدید و اجرای پروژه همت که از مسیر دانشگاه می‌گذرد، کامیون کامیون خاک‌های برداشته شده از مسیر، در محوطه دانشگاه خالی می شود و تمام هزینه‌ای که صرف خاکبرداری شد، عملا به هدر رفته و آرامش دانشگاه را بهم زده است.

با تجربه‌ها رفتند

تقریبا همه سوء رفتار و عملکرد مدیر مجموعه  را موجب بی انگیزگی و ناامیدی کارکنان دانشگاه می‌دانند و می گویند: در زمان مدیریت جدید،  بسیاری از همکاران که سال ها در راه اندازی و توسعه این مجموعه زحمت کشیده بودند، عطای کار در دانشگاه را به لقایش بخشیدند و رفتند و یا مدیران کم تجربه از خارج استان بر سر کار آمدند.

به گفته کارکنان، بارها برای بیان مشکلات و طرح انتقاد و پیشنهاد به رئیس دانشگاه مراجعه کرده اند اما ریاست دانشگاه از دیدار با پرسنل امتناع می‌کند.

درد و دل هایشان بیش از این هاست به گفته خودشان چندبار تحصن کردند اما صدایشان به جایی نرسیده و کسی پاسخگو نبوده است. حتی کارگرها هم ناراحتند و می‌گویند دانشگاه حال خوشی ندارد و کسی به دادش نمی رسد. 

تلاش خبرگزاری فارس برای مصاحبه با رئیس دانشگاه بی نتیجه ماند اما حق پاشخ برای مدیریت دانشگاه پیام نور محفوظ است و  فارس آمادگی لازم را برای انتشار پاسخ رئیس دانشگاه دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top