تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/07/27 - 11:48
کد خبر: 373523

در مرحله بسیار جدی بحران کرونا قرار داریم

صدر اعظم آلمان با تاکید بر اینکه کشور در مرحله جدی بحران کرونا قرار دارد و ماه‌های دشواری در پیش روی ما است از شهروندان خواست برای مهار این بیماری در خانه بمانند و به سفر نروند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روزنامه « اوزنابروکر سایتونگ »، « آنگلا مرکل »، صدر اعظم آلمان با توجه به شمار روزافزون موارد ابتلا به کرونا در آلمان پبام هشدار دهنده‌ای را خطاب به شهروندان داده و از آن ها درخواست کرد ارتباطات خود را محدود کرده و کمتر به سفر بروند.

در مرحله بسیار جدی بحران کرونا قرار داریم

وی در این باره گفت: ما حالا باید همه اقدامات را انجام دهیم تا این ویروس به صورت کنترل نشده گسترش نیابد.

وی در این شرایط هر روز را برای مهار کرونا تعیین کننده دانسته و گفت: «من از شما خواهش می‌کنم از هرگونه سفر یا جشنی که واقعا ضروری نیست خودداری کنید. لطفاً تا جایی که ممکن است در خانه و محل زندگی خود بمانید.»

به گفته مرکل آلمان در « فاز بسیار جدی بیماری کروناست ». او تاکید کرده است که شیوع ویروس کرونا سریع‌تر از شش ماه پیش یعنی در ماه‌های مارس و آوریل است.

صدراعظم آلمان هشدار داد: «در این شرایط دیگر کافی نیست که فاصله را رعایت کنید و ماسک بزنید. اکنون باید فراتر برویم. علم به وضوح به ما می گوید شیوع ویروس مستقیماً به تعداد تماس‌ها و برخوردهایی که هر یک از ما داریم بستگی دارد.»

به گفته وی آلمان در مقایسه با سایر کشورها موفق شده نسبتا خوب با بیماری کرونا مقابله کند. دلیلش هم این است که اکثریت شهروندان مقررات و محدودیت‌ها را جدی می‌گیرند و با ملاحظه و عقل سلیم رفتار می‌کنند.

مرکل خطاب به شهروندان گفت: «این موثرترین درمانی است که ما در حال حاضر علیه این بیماری همه گیر داریم. تابستان نسبتا به آرامی به پایان رسید، اما اکنون ماه‌های دشواری در پیش است.»

وی افزود: اینکه زمستان چگونه سپری می شود و کریسمس ما چگونه خواهد بود در روزها و هفته های آینده تعیین می شود. ما با رفتارهای خود در این باره تصمیم می گیریم.

مرکل در این باره گفت: «مسئولان بهداشتی عالی عمل کرده‌اند، اما اگر شمار مبتلایان به همین سرعت افزایش یابد، برای آنها دنبال کردن زنجیره سرایت ممکن نیست.»

مرکل همچنین این مسئله را آشکار کرد که تصمیمات دولت و ایالات و توافقات آن ها برای مهار کرونا کافی نیستند. وی از اختلاف نظرها در برخی اقدامات بین ایالات و دولت خبر داد.

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان هم در این باره گفته است: اگر ما می خواهیم از قرار گرفتن در چنین شرایط سختی جلوگیری کنیم باید آماده باشیم از جشن های بزرگ خانوادگی، مهمانی ها و پارتی ها در هفته های آینده چشم پوشی کنیم.

یکی از نگرانی‌های عمده کمبود پرسنل برای ردیابی بیماری است. هلگه براون، رئیس دفتر آنگلا مرکل در این رابطه اعلام کرد که مراکز و ادارات بهداشتی نیازمند افراد بیشتری هستند تا بتوانند مسیر تماس‌ افرادی که مبتلا به کرونا شده‌اند با اطرافیان آنها و کسانی را که به هر شکل با آنها در تماس بوده‌اند، ردیابی کنند.

در ایالت‌های مختلف آلمان مقررات مربوط به محدودیت‌های کرونایی یکسان نیست. هر ایالت بسته به میزان گستردگی شیوع این بیماری خود تصمیم می‌گیرد که تا چه اندازه بر شدت محدودیت‌ها بیافزاید. اما سیاستمداران بسیاری هستند که معتقدند برای در پیش گرفتن یک روند موثر در مهار کرونا باید مقررات برای همه ایالت‌ها یکسان باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top