تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/07/27 - 16:09
کد خبر: 373559

نامه یک تشکل دانشجویی به اعضای کمیسیون آموزش در پی روش جدید جذب معلمان

بسیج دانشجویی پردیس شهید رجایی شیراز در نامه‌ای به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نوشت: جذب معلم از طریق آزمون‌های استخدامی و حق‌التدریس، به دانشگاه فرهنگیان لطمه اساسی وارد می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی پردیس شهید رجایی شیراز در نامه‌ای به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نوشت: امروزه با توجه به رویه اشتباه آموزش و پرورش در جذب معلم از طریق آزمون‌های استخدامی و حق التدریس،  به دانشگاه فرهنگیان لطمه اساسی وارد می‌شود.

متن نامه به شرح زیر است:

بسم تعالی

اعضای محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

نیک مستحضرید که جایگاه دانشگاه فرهنگیان در جذب و تربیت معلم بسیار جدی و حائز اهمیت است که تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری شاهدی بر این ادعاست.

اما امروزه با توجه به رویه اشتباه آموزش و پرورش در جذب معلم از طریق آزمون‌های استخدامی و حق التدریس، تنها به دانشگاه خطیر فرهنگیان لطمه اساسی وارد می‌شود. دانشگاهی که بر اساس منویات مقام معظم رهبری باید برای جذب دانشجو معلم در خط مقدم باشد، اکنون با جذب ۵۷ هزار نفری افراد غیر از طریق آزمون استخدامی و حق التدریسی خارج از دانشگاه روبه رو است؛ لذا به استحضار رسانده می‌شود این اتفاق موجب شده است که جذب حداکثری معلم از طریق ورودی دانشگاه فرهنگیان که به آموزش مناسب معلمان در تراز آموزش و پرورش مشغول است کاسته شود و خیل عظیمی از دانشجویان با رتبه‌های برتر و مناسب کنکور از دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان جا بمانند.

دانشگاه فرهنگیانی که بر اساس اسناد بالا دستی سند تحول بنیادین و ماده ۶۳ قانون برنامه توسعه باید مرجع اصلی برای جذب معلم باشد و آموزش پرورش تنها در شرایط خاص، که دانشگاه قادر به انجام برخی خدمات نیست می‌تواند به جذب معلم از راه‌های دیگر اقدام کند.

لازم به ذکر است دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی میتواند با توسعه کمی و کیفی جوابگوی تمامی کاستی‌های آموزش و پرورش باشد، اما در حال حاضر با این اقدامات فقط به تضعیف این دانشگاه سرعت بخشیده می‌شود.

از نمایندگان عزیز انتظار می‌رود در رابطه با این رویه اشتباه که در مخالفت قوانین بالادستی آموزش و پرورش و منویات مقام معظم رهبری است اقدامات لازم و ضروری را مبذول بفرمایند و جذب دانشجو از طریق کنکور را در اولویت قرار دهند تا دانش‌آموزان مستعد و دارای رتبه‌های برتر کنکور هم توانایی شرکت در مصاحبه‌های دانشگاه فرهنگیان را هم دارا باشند.

لکن درخواست می‌شود هرچه سریعتر ظرفیت پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری را افزایش داده و ظرفیت پذیرش از طریق آزمون‌های استخدامی را که سبب آسیب جدی به آموزش و پرورش کشور می‌شود را کاهش دهید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top