تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/07/27 - 16:44
کد خبر: 373566

اختصاص تخت های بیمارستان های سپاه به بیماران کرونایی

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه گفت: در موج‌های اول و دوم شیوع ویروس کرونا در بیمارستان بقیه الله (عج) قریب به ۵۵۰ تخت؛ بیمار بستری شدند و امروز نیز حدود ۳۰۰ بیمار بستری هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازایسنا، سردارسرتیپ دوم پاسدار دکتر احمد عبداللهی، معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه در گفتگویی افزود: بنابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح بر حسب فرمان مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی)، ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی‌مان را از ابتدا در اختیار بیماران کرونایی قرار داده بودیم.

وی افزود: از هفته گذشته فرمان به حضور ظرفیت حداکثری صادر شد و تمام مراکز درمانی‌مان را با حداکثر ظرفیت در خدمت بیماران کرونایی قرار داده‌ایم. تمام عمل‌های غیر اورژانس را لغو کرده‌ایم و بستر و شرایط را فراهم کردیم تا چنانچه مراجعه‌ای از بیمار کرونایی داشته باشیم پذیرا و خدمتگزار باشیم.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه با اشاره به اینکه بیشترین ظرفیت تختی که به بیماران کرونایی اختصاص داده شده، تخت‌های بیمارستان سپاه بوده است، گفت: در موج‌های اول و دوم شیوع ویروس کرونا در بیمارستان حضرت بقیه الله (عج) حدود ۵۵۰ تخت بیمار بستری کرده بود و امروز ۲۷ مهر هم نزدیک به ۳۰۰ بیمار در بیمارستان بستری هستند. سایر بیمارستان‌هایمان هم در کشور همین وضعیت را دارند و در خدمت بیماران کرونایی هستند.

وی با بیان اینکه مشکل تخت یا کمبود تخت نیست، متذکر شد: در واقع اقدامات پیشگیرانه و تمهیداتی که افراد سالم دچار بیماری نشوند و قطع زنجیره تماس مهمترین هدف است. در ابتدای شیوع بیماری کرونا به پویش‌های مختلف عمومی نظیر این که در خانه بمانیم تا کرونا را شکست دهیم یا پویش ما کرونا را شکست می‌دهیم پرداخته می شد  اما متاسفانه این‌ها در یک مقطعی از زمان بود و فراموش شد.  در حال حاضر هم، چون بیماری کرونا وجود دارد باید همچنان آن پویش‌ها را دنبال کنیم.

سردار عبداللهی افزود: نکات پیشگیرانه در قطع زنجیره انتقال ویروس مانند استفاده از ماسک؛ عدم حضور در تجمع‌ها و شستشوی دست‌ها و سایر شیوه نامه بهداشتی باید رعایت شود تا بتوان در کنترل و مهار بیماری کرونا  اقدام تاثیرگذار و مدبرانه ای به انجام رساند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top