تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/07/27 - 17:24
کد خبر: 373568

بررسی آمار داوطلبین کنکور نظام قدیم در کمیسیون آموزش

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از بررسی جزئیات آمار داوطلبین کنکور نظام قدیم در نشست آتی این کمیسیون خبر داد و گفت: سازمان سنجش آمار 80 هزار نفری در این باره ارائه می‌دهد اما گزارشات دیگر آمار 500 هزار نفری را مطرح می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه) 27 مهر این کمیسیون اظهار داشت: در نشست امروز 2 موضوع طرح جهش تولید دانش بنیان و موضوع تمدید کنکور نظام قدیم مورد بحث قرار گرفت که چند طرح از جهش تولید دانش بنیان‌ها به تصویب این کمیسیون رسید و موضوع کنکور هم مقرر شد در جلسه آتی به صورت ویژه بررسی شود.

وی افزود: طرح جهش تولید دانش‌بنیان‌ها پیش از این به کمیسیون صنایع به عنوان کمیسیون اصلی بررسی کننده این طرح ارجاع شده بود و کمیسیون آموزش کمیسیون فرعی بررسی کننده این طرح بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته علی‌رغم اینکه کمیسیون صنایع گزارشی را در این باره تهیه کرده بود اما کمیسیون آموزش به عنوان کمیسیون اصلی بررسی این طرح مدنظر قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: مقرر شد در کمیسیون آموزش مجلس بند بند طرح جهش تولید دانش‌بنیان مورد بررسی قرار گیرد که در همین راستا سه بند این طرح با اصلاحات لازم تصویب شد و به بند چهارم ایراداتی وارد بود و مقرر شد مرکز پژوهش‌ها نظر خود را در این باره مطرح کند.

نماینده مردم همدان در مجلس خاطرنشان کرد: مواد دیگری از این طرح در جلسه آتی کمیسیون آموزش بررسی خواهد شد.

فلاحی درباره جزئیات این طرح خاطرنشان کرد: در این طرح چند وزارتخانه دخیل شده بود در صورتی که تولیدات دانش‌بنیان‌ها مربوط به وزارتخانه‌ها و بخش دولتی نیست. ضمن اینکه در این طرح وزارت دفاع که خیلی از محصولات دانش‌بنیان در آنجا تولید می‌شود. همچنین نظارت بر اجرای این طرح هم برعهده معاونت فنی و علمی ریاست جمهوری گذاشته شده است این در حالی است که وزارت علوم و وزارت بهداشت از ناظرین این طرح خارج شده بودند اما با مصوبه امروز این کمیسیون این اصلاحات انجام شد.

وی افزود: با مصوبه امروز مجلس یک عضو از کمیسیون صنایع و یک عضو از کمیسیون آموزش مجلس به ناظرین این طرح افزوده شدند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درباره موضوع دیگری که در این کمیسیون بحث شد، گفت: موضوع تمدید کنکور نظام قدیمی‌ها از موضوعاتی بود که توسط اعضای این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت اما قرار شد در جلسه آینده مورد بحث و بررسی قرار گیرد که آمار 80 هزار نفری سازمان سنجش درست است یا آمار 500 هزار نفری برخی گزارشات.

فلاحی درباره آمار 500 هزار نفر داوطلبین نظام قدیم جهت شرکت در آزمون کنکور گفت: این آمار طبق گزارش دیده‌بان شفافیت و تحقیقاتی که از سوی برخی افراد از جمله عضو ناظر مجلس در سازمان سنجش تهیه شده است. این در حالی است که مهرداد ویس‌کرمی عضو کمیسیون آموزش ناظر مجلس در سازمان سنجش است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top