تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/07/28 - 11:10
کد خبر: 373646

راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه آزاد

سرپرست مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد از راه اندازی ۳ دانشکده موضوعی در این دانشگاه خبر داد و گفت: طراحی برخی رشته های میان رشته ای جدید آغاز شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ میثم چگین در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تعالی علوم انسانی در مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه با استفاده از اساتید دغدغه مند و صاحب نظر در گروه های تخصصی شروع شده است و با قوت ادامه خواهد یافت.

سرپرست مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه تاسیس دانشکده های موضوعی یکی از ضرورت هایی است که مورد تقاضا و استقبال بسیاری از واحدهای دانشگاهی نیز قرار گرفته است، افزود: راه اندازی دانشکده های موضوعی حکمرانی، خانواده و کارآفرینی در واحدهای مختلف به تصویب رسیده و در حال راه اندازی هستند.

چگینی ادامه داد: از سوی دیگر نیز طراحی برخی از رشته های میان رشته ای مانند رشته کارآفرینی، در گروه های تخصصی مرکز مطالعات، توسط اساتید شروع شده است.

وی ادامه داد: نقطه کلیدی و اساسی فعالیت های مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر، بازنگری برنامه های درسی است که این بازنگری ها با معیارهای به روزسازی، بومی سازی، حکمی سازی و مهارت محوری انجام خواهد شد. در حال حاضر سرفصل های رشته های علوم انسانی و هنر بازنگری و با مطابقت با سرفصل های وزارت علوم تدوین شد.

چگین در ادامه ضمن بیان این مطلب که پیش از ابلاغ برنامه های درسی، سرفصل ها در قالب کرسی های ترویجی به نقد گذاشته می شود، خاطرنشان کرد: این سرفصل های بازنگری شده پس از اصلاح نهایی، برای بررسی به شورای گسترش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه ارائه خواهد شد و در صورت تصویب برنامه های درسی بازنگری شده، دوره ای جهت توانمندسازی اساتید برگزار خواهد شد.

سرپرست مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد افزود: در صورت نیاز به تالیف کتاب درسی متناسب با سرفصل های نهایی، فرایند تألیف کتاب درسی مطابق با فرایندهای پیش بینی شده در شیوه نامه های نشر برنامه ریزی و با کمک مجموعه ای از مؤلفین انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هیات های اندیشه ورز استانی نقش بسیار مهمی در ارائه طرح های نوآورانه متناسب با ظرفیت های بومی استان و برای حل مسائل و نیازمندی های استانی دارند، گفت: این طرح ها می تواند شامل پیشنهادهای خلاقانه در ایجاد رشته های جدید، دانشکده های جدید، نشریه ها و تألیفات علمی جدید، دوره های توانمندسازی با هدف معرفت افزایی و دانش افزایی برای اساتید باشد.

چگین ادامه داد: یکی از نقاط انحرافی برای هیات‌های اندیشه ورز استانی می تواند درگیری آنها با فرایندهای اجرایی باشد. به همین دلیل همواره از این هیأت ها درخواست شده است فعالیت خود را صرفا بر اندیشه ورزی و ارائه طرح های نیازمحور و خلاقانه متمرکز کنند.

سرپرست مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد تصریح کرد: بنابراین نکته قابل توجه در مورد این هیأت ها این است که وظیفه آن ها، طی کردن فرایندهای اجرایی در زمینه های پژوهشی و آموزشی برای به نتیجه رساندن مصوبات خود نیستند. بلکه وظیفه آنها رسیدن به طرح های نیاز محور است، البته باید در طرح های خود در خصوص امکان سنجی اجرایی نیز اندیشیده باشند، به گونه ای که مسؤولین استانی نیز به ضرورت و مزایای اجرای آن صحه گذارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
بانوی نماینده مجلس پاکستان: ایران تنها کشور پیشرو در حمایت از مردم غزه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top