تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/07/29 - 14:52
کد خبر: 373808

کاهش قیمت خودرو با کاهش دلار

به گفته این فعال بازار خودرو، قیمت تیبا صندوق‌دار نیز از 157 میلیون تومان حالا به 150 میلیون تومان رسیده است و در مورد تیبا 2 نیز قیمت ها از 172 میلیون تومان به به 162 میلیون تومان رسیده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، به دنبال کاهشی شدن نرخ دلار و یورو در بازار، قیمت خودرو نیز در بازار رو به کاهش گذاشت. در حال حاضر تعداد فروشندگان خودرو در بازار بیشتر از میزان تقاضای خرید است اما در مجموع معامله‌ای صورت نمی گیرد، در عین حال وضعیت بازار خودرو طوری است که قیمت ها چندان باثبات نیستند و به عنوان مثال برای خودرویی مانند پراید قیمت بین 125 تا 117 میلیون تومان اعلام می شود.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل در این مورد گفت: با افت قیمت ارز، قیمت ها در بازار خودرو نیز کاهشی شده هرچند خرید و فروشی صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه قیمت پراید که قبلاً تا 128 میلیون تومان بالا رفته بود، امروز در بازار به 117 میلیون تومان رسیده است، تصریح کرد: هم اکنون نه مراجعه کننده ای برای خرید خودرو داریم و نه معامله صورت می گیرد.

به گفته موتمنی، طی روزهای اخیر تعداد فروشندگان در بازار خودرو بیشتر از قبل شده اما خریداران دست نگه داشته اند و فعلا خرید نمی کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز قیمت های کاهش یافته، فقط بر روی کاغذ نوشته می شود و خرید و فروشی صورت نمی گیرد، تاکید کرد: با تداوم کاهش نرخ ارز، قیمت خودرو در بازار نیز ریزشی خواهد بود.

* افت 7 میلیون تومانی قیمت پراید
علیرضا پورحسنی یکی از فعالان خودرو نیز در این مورد گفت: تا دیروز بازار خودرو در مقابل کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کرد اما امروز شاهد کاهش قابل توجه قیمت ها در این بازار هستیم. وی ادامه داد: در حال حاضر بحث دلار 26 یا 27 هزار تومانی در بازار مطرح است که اگر این رقم محقق شود قیمت خودرو در بازار کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی گفت: قیمت سایپا 131 که در بازار تا 130 و 132 میلیون تومان بالا رفته بود در حال حاضر به 125 میلیون تومان رسیده که اگر کاهش نرخ دلار ادامه داشته باشد، قیمت این خودرو تا 115 میلیون تومان نیز پایین خواهد آمد.

پورحسنی با اشاره به کاهش قیمت 7 تا 8 میلیون تومانی پژو 405 در بازار، ادامه داد: کوئیک معمولی نیز که قیمت آن تا 181 میلیون تومان بالا رفته بود امروز با قیمت 172 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: قیمت کوئیک R نیز که تا 190 میلیون تومان افزایش یافته بود حالا به 180 میلیون تومان رسیده است.

به گفته این فعال بازار خودرو، قیمت تیبا صندوق‌دار نیز از 157 میلیون تومان حالا به 150 میلیون تومان رسیده است و در مورد تیبا 2 نیز قیمت ها از 172 میلیون تومان به به 162 میلیون تومان رسیده است.

* افت 10 میلیونی قیمت دست دوم ها
محمدرضا محبوبی منش، عضو اتحادیه فروشندگان خودرو نیز در مورد وضعیت بازار خودرو گفت: قیمت ها در بازار خودرو از روز گذشته با افت 5 میلیونی همراه بوده و امروز به حدود 10 میلیون تومان کاهش قیمت در خودروهای داخلی رسیده ایم.

وی تصریح کرد: قیمت پژو 405 که تا 240 میلیون تومان بالا رفته بود امروز به 230 میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت سمند ال ایکس در بازار از 230 میلیون تومان به 214 میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: قیمت رانا نیز در بازار از 275 میلیون تومان به 258 میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت پژو پارس از 310 میلیون تومان به 298 میلیون تومان کاهش یافته است.

به گفته محبوبی منش، افت قیمت در بازار خودروهای دست دوم نیز اتفاق افتاده به طوری که قیمت یک دستگاه رانا صفر مدل 97 از 210 میلیون تومان به 200 میلیون تومان رسیده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده
اعتراف رسانه اپوزیسیون به توان موشکی ایران
کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه تخلف است
اینتر برای بیستمین‌ بار قهرمان سری‌ آ شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top