تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/08/01 - 11:03
کد خبر: 373996

دیدار نمایندگان تشکل‌های مختلف فرهنگیان با رئیس مجلس

رئیس مجلس گفت: ما آموزش و پرورش را رها کرده ایم و انتظار داریم طرح تحول ایجاد شود با چه امیدی و به چه حقی از سند تحول حرف می زنیم ما در بخش هایی غفلت کرده ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جلسه هم اندیشی صاحب نظران اعضای تشکل های فرهنگی بعد از ظهر امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

سجاد صدیقی، مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در این جلسه خطاب به رئیس مجلس گفت: در بیان مظلومیت رهبری همان بس که سیاست های کلی ابلاغ شده توسط ایشان هیچ جایگاه قانونی ندارد. متاسفانه نه در قانون اساسی و نه در قانون عمومی جایگاه حقوقی برای پیگیری و نظارت بر اجرای سیاست های کلی وجود ندارد. اگر مدیر و مسئولی از اجرای فرامین رهبری شانه خالی کرد چه کسی باید آنها را ماخذه کند؟

وی ادامه داد: جناب آقای قالیباف ،اگر وزیری در دوره وزارت خود نسبت به این سیاست ها بی توجهی کرد و خلاف آن عمل کرد ؛کدام مرجع قانونی این وزیر را محاکمه می کند؟ مجلسی که عنوان انقلابی دارد باید ورود جدی کرده و در وهله اول تکلیف سیاست های کلی را روشن کند.

مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد:  سه طرح اخیرا مطرح شده در مجلس در تضاد با فرمایشات رهبری است. ایشان در ۱۱شهریور صراحتا خطاب به مجلس در زمینه جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر رجایی تذکر دادند.

صدیقی در پایان گفت: نمایندگان برای رای جمع کردن می خواهند نیروهایی را برای استخدام به آموزش و پرورش تحمیل کنند و وزیر آموزش و پرورش را را تحت فشار قرار می دهند. آموزش و پرورش بنگاه اشتغال زایی نیست نظام تعلیم و تربیت موتور پیشران حرکت جامعه است.

رئیس مجلس در این جلسه با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش گفت: اساس آموزش و پرورش در معلمانی است که عناصرهدایتگر و تربیت کننده جامعه به حساب می آیند سایر اتفاقات ذیل این مسئله شکل می گیرد ما در هر بخش و در هر مقطعی بخواهیم فعالیتی انجام دهیم باید صدای معلمان را بشنویم و آنها را درک کنیم.

قالیباف تاکید کرد: آموزش و پرورش را رها کرده ایم و انتظار داریم طرح تحول ایجاد شود. با چه امیدی و به چه حقی از سند تحول حرف می زنیم ما در بخش هایی غفلت کرده ایم در حالی که مقام معظم رهبری نسبت به آموزش و پرورش بسیار حساس هستند.

وی اظهار کرد: مردمی سازی و خصوصی سازی باهم متفاوت است ما باید تلاش کنیم آموزش و پرورش را مردمی سازی کنیم با همان باوری که از گذشته داشتم آموزش و پرورش جزو دغدغه ها و اولویت های من است ابتدا آموزش و پرورش سپس سلامت بعد از آن زیرساخت های حمل و نقل راباید جدی گرفت مسئله نخبگان هم مسئله مهمی است که نیاز است به آن توجه شود و باید آنها را جذب کنیم.

قالیباف گفت: شفاف سازی، هوشمند سازی، مردمی سازی و کار آمد سازی از رویکردهای ما است و به آن توجه ویژه ای داریم باید با ارتباط تنگاتنگی که شکل می دهیم آیین نامه های داخلی مان را اصلاح کنیم وسیاست هایی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند در دستور کارقرار دهیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top