تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/08/04 - 12:54
کد خبر: 374170

نشریه دانشجویی «ایران ۱۴۰۴» منتشر شد +دانلود

نشریه دانشجویی «ایران ۱۴۰۴» منتشر شد +دانلود

۱۶ مهر، خبر لغو جلسه سران قوا در رسانه ها منتشر شد و تحلیل ها و نظر های مختلفی از آن بیرون آمد. حال این لغو کردن به چه دلیل بود؟ گویا یک روز قبل از آن، یعنی در ۱۵ مهر، رییس مجلس یعنی محمد باقر قالیباف به بیمارستان مبتلایان به کرونا رفته و از بخش بیماران کرونایی بازدید کرده بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشریه دانشجویی " ایران 1404" به صاحب امتیازی بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به مدیرمسئولی مجتبی اسدی و سردبیر علیرضا صفری منتشر شد.

در بخشی از سرمقاله این نشریه به قلم عرفان علمشاهی آمده است:

حکایت وضعیت فعلی دولت و به طور کلی قوای سه گانه در کشور، حکایت جدا ماندن از اصل خویش است البته در اینجا منظور از "اصل خویش" سبک رفتار مسوولین از منظر امام (ره) و رهبری و همچنین آن چیزی است که بعضا در مورد این سبک رفتار در دهه ۶۰ می شنویم و یا حتی در عکس هایی قدیمی از آن دوره می بینیما حکایت، حکایت عادی شدن و معمولی شدن برخی رفتار هاستا حداقل برای نویسنده این یادداشت، شنیدن اینکه حسن روحانی جلسه سران قوا را لغو کرده است، یادآور همین دور ماندن" است زیرا بعضی رفتار ها میزان وظیفه شناسی و مسوولیت پذیری و همچنین دغدغه مندی مسوولین را نشان می دهد.

اینکه چقدر مسائل مردم برایشان مهم است را نشان می دهد. ۱۶ مهر، خبر لغو جلسه سران قوا در رسانه ها منتشر شد و تحلیل ها و نظر های مختلفی از آن بیرون آمد. حال این لغو کردن به چه دلیل بود؟ گویا یک روز قبل از آن، یعنی در ۱۵ مهر، رییس مجلس یعنی محمد باقر قالیباف به بیمارستان مبتلایان به کرونا رفته و از بخش بیماران کرونایی بازدید کرده بود. حال به خاطر اینکه احتمال داشت آقای قالیباف هم کرونا گرفته باشد و در جلسه سران قوا باعث ابتلای دیگر افراد من جمله رییس جمهور- که مشکل ریوی هم داشت- بشود، این جلسه لغو شده حال در این بین دو نکته را باید مورد توجه قرار داد:

اول آنکه این رفتار رییس جمهور بشدت تعجب برانگیز است. از رییس جمهوری که اینقدر از پروتکل های بهداشتی و شرع و قانون وغیره صحبت می کند و می گوید که نمی خواهد جلوی سیل بایستد، باید پرسید که آیا این درست بود که دانش آموزان را در مسیر سیل قرار می دادیم؟ و یا کسانی که کنکور می دهندا همه ما خوب می دانیم که بعضا در مدارس پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شوند و در صورت باز بودن مدارس جان دانش آموزان در خطر است. اما دولت به این نکته بی توجهی می کند و مدارس را باز می کند. تازه این نکته را هم اضافه کنیم که در جلسه سران قوا۔ برعکس بعضی مدارس- پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت می شودا گویا مسولیت مدیریت کشور در دوران کرونا از بازگشایی مدارس اهمیت کمتری داشت که آنها باز شدند و جلسه سران قوا لغو شد، آن هم بخاطر احتمال ابتلا به کرونا بهتر است رییس جمهور یکبار دیگر دهه شصت را با خود مرور کند تا ببیند در برابر سیل ایستادن به چه معناست.

ادامه این مطلب و مطالب بیشتر را در فایل این نشریه ( دانلود ) بخوانید.

ایران 1404 نشریه دانشجویی

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top