تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/08/04 - 21:06
کد خبر: 374175

استقبال دانشجویان از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

پیشران میناکاری طرح توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی گفت: زنان خانه‌دار و دانشجویان از طرح توسعه مشاغل خانگی استقبال کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ زهره نیکی ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ارائه آموزش هایی در حوزه فیروزه‌کوبی، مس و قلم زنی در راستای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی به کسانی که ثبت نام کرده اند، افزود: اکثر آموزش‌ها و علاقمندی‌ها به حوزه قلم‌زنی و میناست و در واقع عمده آموزش ها در این حوزه ها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون متقاضیانی از قشر دانشجو و زنان خانه‌دار در راستای این طرح آموزش‌های خود را دریافت کرده‌اند، گفت: در حال حاضر اکثر هنرجویانی که به این عرصه ورود کرده اند، سفارشات دریافتی را انجام می‌دهند که در قبال آن هزینه دریافت می‌کنند و هنوز به صورت مستقل وارد بازار کار نشده‌اند و ﺗﺤﺖ ﻧﻆﺎﺭﺕ ﭘﻴﺸﺮاﻧﺎﻥ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻣﻲ کنند، ﻟﺬا ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺭاﻩ اﻧﺪاﺯﻱ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎه های اﻳﻨﺘﺮﻧﺘﻲ ﺑﺎ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻣﻌﺎﻭﻧﺖ ﺯﻧﺎﻥ و ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ ﺭﻳﺎﺳﺖ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ و ﻭﺯاﺭﺕ ﺗﻌﺎﻭﻥ ﻛﺎﺭ و ﺭﻓﺎﻩ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﺟﻬﺎﺩﺩاﻧﺸﮕﺎﻫﻲ اﻣﻴﺪﻭاﺭﻳﻢ ﺩﺭ ﻋﺮﺻﻪ ﻣﻠﻲ ﺑﺘﻮاﻧﻴﻢ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ اﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﺧﻮﺑﻲ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ.

نیکی‌ملکی افزود: دوره‌های آموزشی این مرکز در قالب جلسات ۱۲ گانه برگزار می‌شود و تمامی صفر تا صد کار به صورت کامل به هنرجویان آموزش داده می شود و مواد اولیه مورد نیاز این افراد نیز توسط ﭘﻴﺸﺮاﻥ تهیه می‌شود.

پیشران میناکاری طرح توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی با اشاره به کاهش فروش محصولات هنری در شرایط کنونی اقتصاد کشور به عنوان یکی از چالش‌های این حوزه، بیان کرد: مواد اولیه به شدت گران شده است ولی با این وجود همچنان مواد اولیه رایگان برای ﻋﻼﻗﻤﻨﺪاﻥ تامین می‌شود، ﺗﺎ ﺑﻪ ﺷﺒﻜﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻭﺻﻞ ﺷﻮﻧﺪ.

گفتنی است، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که هم اکنون ﺩﺭ ﺣﺎﻝ اﺟﺮا اﺳﺖ، با رویکرد هر خانه یک محصول و در راستای تحقق جهش تولید و با هدف اتصال فعالان مشاغل خانگی به بازار در قالب شبکه سازی در ۳۱ استان کشور آغاز شده و پیگیری می شود.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ذیل برنامه اشتغال فراگیر تعریف شده و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، کمک به توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها و حمایت از کسب‌وکارهای خرد و خانگی اجرایی شده است.

این طرح در قالب تفاهم نامه ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ وزارت تعاون ﻛﺎﺭ و ﺭﻓﺎﻩ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و جهاد دانشگاهی کشور تدوین و اجرا شده و جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای پیاده سازی طرح را بر عهده دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top