تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/08/05 - 10:53
کد خبر: 374207

بهترین نوع نهال را از کجا بخریم؟

همچنین درباره نحوه درست کاشت نهال مطالبی را با شما در میان خواهیم گذاشت و در انتها نیز مجموعه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم که در حوزه فروش نهال فعالیت دارد و می‌توانید انواع نهال را با قیمت مناسب از آن‌ها تهیه کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» اگر شما هم در فکر خرید نهال و پرس و جو در رابطه با قیمت نهال هستید، بایستی بدانید که کاشتن انواع نهال با دستان خود، یکی از کارهای لذت بخش دنیاست. در واقع هنگامی که این کار را انجام می‌دهید گویی گیاهی را به زیستن پیوند داده و به آن زندگی می‌بخشید. بنابراین برای خرید نهال باید به نکات مهمی توجه کنید تا اگر درختی که می‌کارید و دارای میوه است، از میوه‌های خوش‌طعم آن بهره مند شوید و اگر نهال غیرمثمر است، سایه‌سار زیبای خانه و باغتان شود. در این مطلب قصد داریم نکاتی را به شما یادآوری کنیم که بتواند هنگام خرید نهال به خوبی به شما کمک نماید. همچنین درباره نحوه درست کاشت نهال مطالبی را با شما در میان خواهیم گذاشت و در انتها نیز مجموعه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم که در حوزه فروش نهال فعالیت دارد و می‌توانید انواع نهال را با قیمت مناسب از آن‌ها تهیه کنید.

بهترین نوع نهال را از کجا بخریم؟

موارد مهم هنگام خرید نهال

هنگام خرید نهال ابتدا به سلامت آن توجه داشته باشید. محلی که نهال را از آن جا خریداری می‌کنید، مهم است. گلخانه‌ها و مراکز معتبری که مورد تایید وزارت کشاورزی قرار گرفته‌اند می‌توانند نهال‌های سالم و شادابی را در اختیار شما قرار دهند. اما نکته مهم اینجاست که افرادی که به خوبی در حوزه تشخیص انواع نهال و سلامت آن‌ها تخصص ندارند، با توجه به چه ویژگی‌هایی می‌توانند نهال خوب و سلامتی را خریداری نمایند. همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد خرید و فروش انواع نهال با قیمت مناسب به لینک

https://b2n.ir/964649

رفته و مطالعه فرمایید.

چطور می‌توان یک نهال خوب و سالم را شناسایی کرد؟

بهترین نوع نهال را از کجا بخریم؟

درواقع برای شناخت یک نهال خوب بایستی به نکات مختلفی توجه داشت؛ مواردی از جمله:

  • نهال باید از ریشه‌ی فراوانی برخوردار باشد.
  • آثار شکستگی و بریده شدن در قسمت ریشه‌ها مشهود نباشد و دارای رطوبت باشد.
  • ساقه نهال سالم به صورت مستقیم رشد کرده و بدون انشعاب باشد.
  • هنگام انتخاب انواع نهال دقت کنید که ‎تاج آن طبیعی و دارای انشعاب باشد.
  • دقت کنید نهالی که خریداری می‌کنید، دارای پوسته شادابی بوده و زیر پوست آن آبدار باشد.
  • اگر نهال درختان همیشه سبز را خریداری می‌کنید، دقت داشته باشید که برگ‌های آن‌ها به رنگ سبز باشد و دچار پژمردگی و رنگ پریدگی در قسمت برگ ‌ها نباشد.
  • ریشه نهال باید شادابی و رطوبت داشته باشد و بریدگی و شکستگی آن بسیار کم باشد‎.‎
  • ‏هنگام خرید نهال دقت کنید که ریشه، ساقه و شاخ و برگ نهال از آفت حشرات و بیماری به دور باشد‎.
  • اگر انواع نهالی که خریداری می‌کنید، پیوندی است باید یک سال از زمان این پیوند گذشته باشد. همچنین اگر نهال شما با کاشت بذر به وجود آمده است باید حدود دو سال از عمر آن گذشته باشد.
  • هنگام خرید نهال به جوانه‌های روی ساقه نهال دقت کنید، چنانچه این جوانه‌ها سالم و قوی باشد می‌توان امیدوار بود که پس از کاشت نهال در زمین اصلی، این جوانه‌ها شروع به رشد کرده و شاخه‌های متعددی در جهات مختلف از نهال روییده شود.
  • ‏چنانچه نهال پیوندی خریداری می‌کنید، ساقه آن باید به صورت عمودی رشد کرده باشد و در قسمت پایین گره و زاویه‌ای نداشته باشد همچنین دارای پایه و پیوندک مشخصی باشد‎.‎

نکات مهم در مورد کاشت انواع نهال

بسیاری بر این نکته تاکید دارند که نهال باید هنگامی که در خواب است از خاک بیرون آورده شده و کاشته شود، به طوری که وقتی بیدار می‌شود ریشه‌های خود را در خاک ببیند. ما در ادامه این مطلب به نکاتی اشاره خواهیم کرد که می‌تواند هنگام کاشت نهال به شما کمک نماید تا در آینده این نهال به درختی تنومند و سالم تبدیل گردد.

  • زمان کاشت نهال: این مورد نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد و بهتر است خرید نهال و کاشت آن در اواخر ماه اسفند و اوایل بهار صورت گیرد. هر چند که سه ماه زمستان و اوایل بهار می‌تواند زمان مناسبی برای کاشت نهال به شمار آید. همچنین از زمانی که نهال را از زمین خارج می‌کنید تا دوباره آن را در جای دیگری بکارید، نباید وقفه طولانی حاصل شود، زیرا ممکن است این وقفه باعث از بین رفتن نهال شود.
  • شرایط آب و هوا: هنگامی که نهال را در زمین می‌کارید بهتر است هوا ملایم باشد و سرعت وزش باد زیاد نباشد، تا شرایط برای قرارگیری نهال در زمین مهیا شود و به آن آسیبی نرسد.
  • انتخاب نوع نهال: از نکات دیگری که هنگام خرید نهال باید به آن توجه داشت این است که نهالی که انتخاب می‌کنید باید از اندازه متوسطی بهره مند باشد، نهال نباید خیلی کوچک و یا خیلی بزرگ باشد.

بهترین نوع نهال را از کجا بخریم؟

  • محل کاشت نهال: پس از خرید نهال، بهتر است اطراف زمین و محلی که برای کاشت نهال در نظر دارید، گیاه دیگری نباشد تا نهال شما بتواند رشد مناسبی داشته باشد و مواد غذایی کافی به آن برسد. همچنین لازم است نهال را در گودالی قرار دهید که عمق آن نه کم و نه زیاد باشد. این گودال اگر به اندازه‌ای باشد که ریشه‌های نهال را در بر بگیرد و خاک بخشی از ساقه در قسمت پایین را بپوشاند، برای رشد نهال و سالم ماندن ریشه بهتر است.
  • نوع خاک: برای آن که انواع نهال از بستر خوبی برای رشد برخوردار باشد، بهتر است خاک یکدستی داشته باشد. به همین منظور لازم است مصالح ساختمانی مانند گچ و سیمان و... را از آن جدا کرده و مقداری ماسه به آن اضافه کنید. همچنین لازم است پس از کاشت نهال، مقداری کود (بهتر است کود گاوی باشد) به آن اضافه کنید.
  • آبیاری نهال: انواع نهال برای رشد و بالیدن نیاز به میزان آب مشخصی دارد، فرقی نمی‌کند چه نهالی را می‌کارید، باید نهال را هر روز آبیاری کنید به طوری که ریشه‌های آن به خوبی سیراب شود.

درباره نهالستان برتر نهال (پالیز نهال)

یکی از مجموعه‌هایی که در حوزه فروش نهال فعالیت دارد و می‌توانید بهترین و سالم‌ترین انواع نهال را از آن‌ها خریداری نمایید، مجموعه برتر نهال یا پالیز نهال است. این نهالستان یکی از مراکز تهیه و عرضه انواع نهال است که فعالیت خود را از سال 1310 آغاز کرده و پس از سال‌ها نیز همچنان به صورت موروثی در حوزه فروش نهال فعالیت دارد. این مجموعه مدتی است که سایت فروش آنلاین نهال را به آدرس اینترنتی bartarnahal.ir  راه‌اندازی کرده است که می‌توانید خرید نهال را به صورت غیرحضوری نیز انجام دهید.

نهالستان برتر نهال هر ساله با تولید ۵۰۰ هزار اصله نهال میوه و ۲۰۰ هزار اصله نهال گردو و فروش نهال‌های گوناگون به کشاورزان کمک می‌کند تا درختان میوه‌ای که می‌کارند از سلامت و مقاومت بالایی برخوردار باشد و میوه‌هایی که در آینده از آن‌ها بدست می‌آید علاوه بر کیفیت، دلپذیر باشد. قیمت نهال‌ها را می‌توانید با برقراری تماس با مشاوران این مجموعه استعلام کرده و پس از آن نسبت به سفارش انواع نهال اقدام نمایید. 

مجموعه نهالستان برتر نهال در حوزه صادرات انواع نهال به کشورهای همسایه نیز فعالیت دارد و آن‌ها را به کشورهای افغانستان، آذربایجان و عراق نیز صادر می‌کند. از آن جا که کاشت درخت می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بلند مدت برای شما به شمار آید، پس بهتر است هنگام خرید نهال مجموعه معتبری را انتخاب کرده و از قیمت نهال‌ها و محصولاتی که در اختیار شما قرار می‌دهند، مطمئن باشید.

اطلاعات تماس جهت مشاوره و خرید نهال انواع نهال میوه و گردو : 09141832393 - 09021832393 - 09371832393

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top