تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/08/05 - 17:45
کد خبر: 374258

بالا رفتن کیفیت تماس‌ تصویری با هوش مصنوعی

شرکت انویدیا قصد دارد به استفاده از فناوری هوش مصنوعی، تغییر و تحولات زیادی در زمینه تماس تصویری یا ویدیویی ایجاد کند و کیفیت این نوع از تماس‌ها را به میزان قابل توجهی بالا ببرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از انگجت، ویروس کرونا پس از ورود به دنیای انسان‌ها همه چیز را تحت تأثیر خودش قرار داد و حتی باعث شد که ارتباط بین انسان‌ها به شدت محدود شود. امروزه بسیاری از مکالمه‌ها، گفتگوها، جلسات کاری و مصاحبه‌های شغلی برای جلوگیری از بتلا به بیماری کووید-19 به صورت تماس تصویری یا ویدیویی صورت می‌گیرد.

در حال حاضر اساسی‌ترین مشکل تماس تصویری، کیفیت تصویر و صدای کسانی است که در حال مکالمه هستند. شرکت انویدیا که همواره دغدغه کیفیت تصویر و گرافیک را داشته است، تصمیم دارد تحولاتی در زمینه تماس‌های تصویری ایجاد کند.

این شرکت به تازگی از مجموعه‌ای از ابزارهای خاص خود رونمایی کرد که باعث افزایش کیفیت صدا و تصویر حین تماس تصویری می‌شود. این مجموعه ابزار برای افزایش کیفیت تماس تصویری از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌گیرد.

این مجموعه ابزار، انویدیا ماکسین نام دارد و حاوی طیفی از فعالیت‌ها و قابلیت‌ها مانند ارتقای رزولوشن (وضوح تصویر) و حذف صدای پس‌زمینه است. انویدیا ماکسین می‌تواند فوکوس دوربین را به گونه‌ای تنظیم کند که فردی که دارد با گوشی هوشمند خود صحبت می‌کند، در مرکز فریم قرار بگیرد. همچنین جهت چهره فرد را تغییر می‌دهد و پس‌زمینه‌های مجازی برای او ایجاد می‌کند.

همچنین می‌توانید یک آواتار هوش مصنوعی را جایگزین چهره خود بکنید. ماکسین قابلیت ارائه زیرنویس و ترجمه فوری را هم دارد. سیستم فشرده‌سازی ویدیویی ماکسین این توانایی را دارد پهنای باند مورد نیاز برای تماس‌های ویدیویی را تا 90 درصد کاهش دهد و با این کار تماس تصویری، میزان داده کمتری مصرف می‌کند.

اگر اپلیکیشنی که با آن تماس تصویری برقرار می‌کنید، از قابلیت‌های ابزار ماکسین پشتیبانی کند، هیچ نیازی به کارت گرافیک برای برخورداری از قابلیت‌های این ابزار نخواهید داشت. اپلیکیشن‌های زوم، اسکایپ، مایکروسافت تیمز و گوگل میت برخی از قابلیت‌های ماکسین را دارند ولی به کمک ماکسین، عملکرد آن‌ها به شدت بهتر می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top