تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/08/06 - 18:00
کد خبر: 374380

واکنش وزیر نفت به تحریمش توسط آمریکا

وزیر نفت گفت:تحریم من توسط آمریکایی ها هیچ تأثیری ندارد، من سرمایه ای در بیرون از ایران ندارم و این اقدام آمریکایی ها تنها من و همکارانم را در پیمودن اهدافمان مصمم تر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه نشست امروز کمیسیون عمران مجلس در جمع خبرنگاران در واکنش به تحریم وی از سوی دولت آمریکا، گفت: دستگاه های اطلاعاتی آمریکا با تحریم من به موفق بزرگی دست پیدا کردند! معلوم است که در مدت هفت سال خیلی زحمت کشیده و بزرگ ترین سّر داخل نظام را کشف کردند و متوجه شدند که وزیر نفت با وزارت نفت ارتباط دارد!

وی ادامه داد: دلیل تحریم اخیر، ارتباط بیژن زنگنه به عنوان وزیر نفت با وزارتخانه بوده که این مسئله بسیار سّری بود که آمریکایی ها بعد از هفت سال به آن پی بردند.واقعا به خاطر این هوشمندی باید به آمریکایی ها تبریک گفت.

وزیر نفت اظهار داشت: تحریم من توسط آمریکایی ها هیچ تأثیری ندارد، من سرمایه ای در بیرون از ایران ندارم و این اقدام آمریکایی ها تنها من و همکارانم را در پیمودن اهدافمان مصمم تر کرد.

زنگنه درباره حضور خود در کمیسیون عمران مجلس هم گفت: در جلسه امروز کمیسیون برخی نمایندگان مجلس سوالاتی را مطرح کرده بودند که به آنها پاسخ دادم.

وی ادامه داد: توضیحات من در کمیسیون عمران درباره مسائل مربوط به شهرها، روستاها و زیرساخت‌های آ‌نها بود ضمن اینکه در این کمیسیون موضوع قیر اظهارات مفصلی صورت گرفت و با نمایندگان در این باره مذاکره کردیم که انشالله قانونی که مجلس درباره قیر تصویب کرده است نهایی شده و وزارت نفت آماده اجرای آن است تا رونقی در روستاها و شهرهای کوچک برای عمران آنها ایجاد شود.

وزیر نفت، عنوان کرد: در مورد بدهی‌های پیمانکاران هم مباحثی در این کمیسیون مطرح کردیم و مقرر شد از طریق تهاتر نفت دولت بتواند بدهی خود را به آنها بپردازد و درباره اقدامات و تصمیمات دولت در این باره به نمایندگان توضیح دادم که بایستی چه تصمیماتی در این باره انجام شود تا این مهم عملیاتی شود.

زنگنه  افزود: در مورد گاز رسانی روستاها و شهرها و مسائلی که درباره رعایت حریم خطوط لوله و تاسیسات نفتی هم مباحثی در این کمیسیون مطرح شد.

وی  گفت:‌ در برخی مناطق نمایندگان سوالاتی درباره بهینه سازی مطرح کردند که من به آنها پاسخ دادم و گفتن 2 سند در این باره تهیه شده است که در مورد تراز مصرف و تولید گاز در آینده تا افق 1420 دیده شده که در آن به طور جدی بهینه سازی دیده شده است و عمده آن و به ویژه مبحث 19 ساختمان به کمیسیون عمران برمی‌گردد.

زنگنه اظهار داشت: در مورد سوخت حمل و نقل و بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل و ترکیب سبد سوخت‌ها و حمل و نقل کشور هم مباحثی در این کمیسیون مطرح شد و مقرر شد مدیران وزارت نفت در کمیسیون عمران حاضر شده و گزارشات بیشتری را به کمیسیون عمران ارائه کنند و از نظرات آنها هم استفاده کنیم.

وزیر نفت افزود: مباحث مربوط به اکتشاف و گازرسانی در برخی مناطق و مسائل مربوط به شمال کشور و توسعه پتروشیمی و صنایع پایین دستی و در مجموع طیف وسیعی از مسائل در کمیسیون عمران مطرح شدولی چون فرصت لازم برای پاسخ به همه سؤالات وجود نداشت انشاالله در فرصت دیگری برای پاسخگویی به اعضای کمیسیون عمران در مجلس حاضر خواهم شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top