تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/08/11 - 17:15
کد خبر: 374791

چشم امید مقامات بحرین و امارات به پیروزی ترامپ

مقامات ارشد دولت امارات متحده عربی و بحرین ضمن ابراز امیدواری درخصوص پیروزی مجدد رئیس جمهور آمریکا، گفتند برای همکاری با رقیب دموکرات او نیز آمادگی خواهند داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ دیپلمات‌های بحرینی و اماراتی از پیروزی مجدد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا حمایت کرده و درخصوص تأثیر تغییرات در کاخ سفید بر روی منطقه غرب آسیا ابراز نگرانی کردند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، یک دیپلمات ارشد اماراتی در مصاحبه‌ای گفت: «یک چشم ما به انتخابات آمریکا است. امیدواریم ترامپ پیروز شود اما برای احتمال ورود یک رئیس جمهور جدید به اتاق بیضی کاخ سفید نیز در حال آماده شدن هستیم».

از سوی دیگر یک مقام ارشد بحرینی در مصاحبه‌ای مدعی شد «کشورهای عربی میانه‌رو»، نگران شکست ترامپ هستند و «جو بایدن» رقیب دموکرات او سیاست‌های آمریکا در غرب آسیا را تغییر دهد.

این مقام بحرینی گفت: «آماده‌سازی‌هایی برای تغییر احتمالی دولت و تغییر سیاست‌های دولت [آمریکا] در قبال خاورمیانه در حال انجام هستند. با این حال در هر دو حالت، در خصوص توافقاتی که با اسرائیل داشته‌ایم نگرانی نداریم».

وی افزود: «در واقع پیروزی بایدن نیز با توجه به استقلالی که نسبت به حمایت پیوسته آمریکا داریم، ممکن است راه را برای اتحاد مستحکم‌تر با اسرائیل هموارتر کند».

این مقام بحرینی در ادامه گفت: «مذاکرات با هدف جذب کشورهای عرب بیشتر به امضای توافق عادی سازی روابط با اسرائیل در حال افزایش هستند اما اگر توافقی حاصل شود بعد از انتخابات آمریکا و تعیین پیروز آن عملی خواهد شد».

او مدعی شد: «اگر ترامپ پیروز شود، سیلی از کشورهای عرب و مسلمان را شاهد خواهیم بود که بسیار مشتاق هستند در روندی که در خاورمیانه ایجاد شده مشارکت کنند. پیروزی بایدن به این معنا خواهد بود که بسیاری از کشورهایی که در حال حاضر در حال مذاکره و سبک سنگین کردن در باره احتمال عادی سازی روابطشان هستند پا پس می‌کشند و خطرات آن را از نو محاسبه خواهند کرد».

وی در ادامه ادعاهایش گفت: «سطح فعلی روابط و منافع در منطقه به این صورت است که اسرائیل و ایالات متحده بین امارات و بحرین و کشورهای قطر، عربستان سعودی و مصر میانجی‌گری کنند که به خاطر روابط با ایران و سازمان‌های تروریستی افراطی اسلام‌گرا فعلا [عادی‌سازی] را بایکوت کرده‌اند».

یک دیپلمات سعودی نیز در این باره گفت، برخلاف گمانه‌زنی‌ها در این خصوص که عربستان سعودی برای کمک به پیروزی مجدد ترامپ تا پیش از انتخابات روابط با رژیم صهیونیستی را عادی‌سازی می‌کند اشتباه است و برنامه‌ای برای این کار وجود ندارد.

مقامات بحرینی و اماراتی در حالی این ادعاها را مطرح می‌کنند که بایدن اخیراً در یادداشتی نوشته است: «مسئولیت‌های ما فراتر از مرزهایمان گسترش دارد که یکی از آن‌ها حفظ و تعمیق روابط گسست‌ناپذیر با اسرائیل است. از زمان دیدارم با "گولدا میر" زمانی که سناتوری جوان بودم تا کنون با تمام نخست‌وزیران اسرائیل کار کرده‌ام و در تعهدم نسبت به این مسئله هرگز توقفی به وجود نیامده است».

نامزد دموکرات‌ها می‌افزاید: «من همواره در دفاع از امنیت اسرائیل محکم خواهم ایستاد و با تلاش برای از بین بردن مشروعیت اسرائیل در سطح جهانی مقابله خواهم کرد. با متهدانمان اسرائیل همکاری خواهیم داشت تا توان دفاعی اسرائیل و دستیابی به امنیت پایدار و راه حل دو دولتی را تضمین کنیم. هرگز اجازه نخواهم داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. برخلاف رئیس‌جمهور کنونی، هرگز از سیاست‌های حزبی در روابط با اسرائیل استفاده نخواهم کرد».

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top