تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/08/11 - 20:06
کد خبر: 374813

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

نمی توانیم مثل آلمان و فرانسه به مردم بگوییم در خانه بمانند

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: سه موضوع اصلی در مدیریت کرونا وجود دارد که شامل مراقبت، حمایت و نظارت است که در این سه حوزه نیازمند همکاری هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ علیرضا رئیسی، در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین، اظهار داشت: در حوزه حمایت، مراقبت و نظارت مشخص کرده‌ ایم که بر اساس استراتژی‌های وزارت بهداشت چه کمبودهایی داریم.

وی خاطرنشان کرد: کل بضاعت وزارت بهداشت در حوزه نظارت در بخش بهداشت محیط، ۷ هزار نفر است و فقط سه میلیون و ۲۰۰ هزار شغل در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کرده اند و با این ۷ هزار نفر در کل کشور نمی‌توانیم نظارت دقیقی داشته باشیم و گزارش‌هایی هم که در حوزه نظارت می‌دهیم، بر اساس نمونه گیری تصادفی است.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا بیان کرد: اگر در کنار هر نیروی بهداشت محیط وزارت بهداشت ۶ نفر قرار گیرند، حجم نیروهای ناظر از ۷ به ۳۵ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند که خیلی می‌تواند به ما در کنترل و ارزیابی رعایت پروتکل‌ها کمک کند.

رئیسی یادآور شد: نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها جزو مهم‌ترین نکات برای کنترل اپیدمی‌ها و البته از نقاط ضعف ما است و با کمک سازمان بسیج، این نقطه ضعف می‌تواند پوشیده شود.

وی افزود: در حوزه مراقبت یکی از مشکلات اساسی ما این است که فردی که با هزینه بالا و سختی زیاد با آزمایش مثبت کووید ۱۹ شناسایی می‌کنیم را اطمینان نداریم که در منزل در شرایط ایزوله می‌ماند و قرنطینه را ترک نمی‌کند که نیاز به مکانیسم ردیابی بیماران داریم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: کشور ما همانند برخی کشورها مانند فرانسه و آلمان نیست که به مردم بگوییم در خانه بمانید و ماهانه ۱۰۰۰ پوند یا دلار به آنها پرداخت می‌کنیم. ممکن است بیماری در یک فروشگاه مواد غذایی فعالیت داشته باشد و به او بگوییم که باید ۱۴ روز کار خود را تعطیل کنی و در منزل بمانی. این فرد ممکن است در تأمین هزینه‌های روزمره خود هم ناتوان باشد که باید از او مراقبت کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: ۸۸ درصد از مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ مربوط به سالمندان و افراد آسیب پذیر است و اگر بتوانیم این ۸۸ درصد که حدود ۱۱ میلیون از جمعیت هستند را حمایت کنیم، کمک زیادی به کاهش بار بیماری و مرگ و میر کرده‌ایم.

رئیسی گفت: در حال حاضر در کشور حدود ۵۵۰ هزار سالمند وجود دارند که تنها زندگی می‌کنند و هیچ کسی را ندارند که نباید از منزل خارج شوند بنابراین باید ساز و کار انجام خریدهای روزانه برای آنها در نظر گرفته و از آنها مراقبت و یا داروهای مورد نیاز آنها تهیه شود.

وی افزود: تا کنون چندین جلسه برای تقویت همکاری با سازمان بسیج داشتیم و درک و شناخت درستی از توانمندی‌های نظام شبکه بهداشتی و درمانی وجود دارد و خوشبختانه تفاهم نامه‌ای که امروز امضا می‌شود منطبق بر ۷ استراتژی است که در وزارت بهداشت برای مدیریت کرونا طراحی کرده‌ایم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
تاکید بر تولید و واردات مناسب در جلسه شورای رقابت با وزیر صمت
صندوق بین‌المللی پول از بهبود نرخ بیکاری در ایران خبر داد
مقایسه ساعت اورینت با سیتیزن
پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنید
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
عملیات ایران، یکی از برترین قدرت نمایی های نظامی بود+ فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top